امروزه یک نوع از تابلو های تبلیغاتی مربوط می شود به تابلویی به نام تابلو کامپوزیت که از اهمیت ویژه ای از لحاظ دوام، ماندگاری و زیبایی در تابلو سازی برخوردار است و البته بسیار هم مورد استقبال قرار گرفته است؛ تابلو کامپوزیت به روش های متفاوت و در رنگ های متنوعی ساخته می شود که می توان آن را با برخی از تابلو های تبلیغاتی نیز تلفیق نمود که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

تابلو کامپوزیت الکتریکی

کامپوزیت چیست؟

کامپوزیت چیست؟

کامپوزیت یک نوع متریال است که به صورت ورق های تخت تا ضخامت 5 میلیمتر به فروش می رسد و جنس آن از ترکیب پلی اتیلن و آلومینیوم است به این صورت که در مراحل تولید دو ورق آلومینیوم در دو طرف پلی اتیلن قرار داده می شود و جهت محافظت بیشتر از ورق های کامپوزیت مبادرت به قرار دادن یک لایه چسب، رنگ و در نهایت یک روکش نایلونی روی آلومینیوم ها می گردد.
ورق های کامپوزیت در صنایعی مانند ساختمان سازی، هوا پیما سازی، خودرو سازی، تابلو سازی و ... مورد استفاده قرار می گیرد که در تابلو سازی با عنوان تابلو کامپوزیت نیز شناخته می شود؛ لذا در ادامه این مطلب جهت درک و آگاهی بهتر با تابلو کامپوزیت بیشتر آشنا خواهیم شد.

تابلو مغازه چیست؟

تابلو مغازه چیست؟
اکثریت افراد جامعه می دانند که مغازه یک محل تجاری در رابطه با بازاریابی و کسب درآمد است؛ در حقیقت بهتر است بگوییم که مغازه محیطی است که افراد در زمینه های متفاوت شغلی در آن مشغول به کسب در آمد می باشند. نکته ای که در این میان مربوط می شود به مغازه، بحث تبلیغات محیطی مغازه است که از مهمترین آنها باید تابلو مغازه را نام برد.
به طور کلی تعریفی که باید از تابلو داشت این است که تابلو یعنی علامت و نشانه که می توان با این معنی نتیجه گرفت که تابلو مغازه یعنی تابلویی که بتوان به واسطه آن علامت و نشانه مغازه ها که می تواند شامل نام مغازه یا برند باشند را به نمایش عموم قرار داد که به این نوع از تابلو ها، تابلو های تبلیغاتی نیز گفته می شود.

تابلو مغازه کامپوزیت

تابلو مغازه کامپوزیت
حال که با تابلو مغازه آشنا شدیم باید بگوییم که تابلو مغازه به شکل ها و انواع متفاوتی تقسیم می شود یا بهتر است بگوییم که تابلو مغازه به شکل های متفاوت همراه با متریال های مختلفی ساخته می شود که یکی از آنها تابلو مغازه کامپوزیت یا همان تابلو کامپوزیت است که مسلما کلیتی که می توان در جهت ظاهر آن عنوان کرد این است که متریال کامپوزیت از اصلی ترین متریال به کار گرفته شده در این تابلو می باشد.
در ادامه با چند نوع از تابلو های پر کاربرد کامپوزیت با مثالی از تابلو مغازه الکتریکی آشنا خواهیم شد.


تابلو مغازه کامپوزیت و حروف برجسته الکتریکی

تابلو مغازه کامپوزیت و حروف برجسته الکتریکی
الکتریکی یکی از مشاغلی است که ماهیت آن فروش برخی از محصولات برقی و الکترونیکی می باشد که این اقدام توسط مدیران و افراد مشغول به فعالیت در این صنف صورت می گیرد؛ یکی از اقداماتی که الکتریکی ها در رابطه با تبلیغاتشان انجام می دهند، سفارش تابلو مغازه است که می توان از پر کاربرد ترین آنها به تابلو مغازه حروف برجسته اشاره نمود که این مدل از تابلو تبلیغاتی در انواع متفاوتی ساخته می شود که در ادامه به چند نوع پر فروش آنها خواهیم پرداخت.


تابلو کامپوزیت و چلنیوم الکتریکی

تابلو کامپوزیت و چلنیوم الکتریکی
تلفیقی پر کاربرد و پر طرفدار در تابلو سازی و ساخت تابلو های تبلیغاتی را می توان بدون اغراق نسبت داد به تلفیق کامپوزیت و حروف برجسته ای به نام چنلیوم که امروزه اکثر مشتریان آن را با نام های تابلو کامپوزیت، تابلو کامپوزیت چلنیوم و یا تابلو چلنیوم می شناسند که باید گفت در حقیقت ماهیت و کلیت این شکل از تابلو تبلیغاتی به این صورت است که در ابتدا نما و یا زیر سازی با استفاده از کامپوزیت ساخته می شود و بعد از آن اقدام به نصب حروف چنلیوم یا همان چلنیوم که از قبل ساخته شده است بر روی زمینه کامپوزیت می گردد.
نکته ای که در این میان جذابیت بیشتری را در تولید این نوع از تابلو تبلیغاتی ایجاد می کند این است که کامپوزیت در رنگ ها و روش های مختلفی قابل اجرا است که این امر در کنار قابلیت فوق العاده تابلو چلنیوم که عبارت است از تنوع ساخت بالا، جذابیت این شکل از تابلو تبلیغاتی را چندین برابر نموده است که می توانیم این مورد را در مطلب تابلو چلنیوم به خوبی مشاهده نماییم.
همچنین این نکته را هم باید یاد آور شد که یکی از مناسب ترین گذینه های تبلیغاتی در رابطه با ساخت تابلو مغازه الکتریکی ها مربوط می شود به تابلو کامپوزیت و چلنیوم که می توانیم نمونه ای از آن را در تصویر بالا مشاهده نماییم.

تابلو کامپوزیت و استیل الکتریکی

تابلو کامپوزیت و استیل الکتریکی
یک تابلو تبلیغاتی دیگر که می توان آن را با تابلو کامپوزیت تلفیق نمود، حروف برجسته استیل است که آن را با نام تابلو استیل نیز می شناسند؛ حروف برجسته استیل در رنگ ها و مدل های مختلفی قابل ساخت است که تلفیق زیبای آن با اجراهای متفاوت کامپوزیت یکی از برجسته ترین تابلو های تبلیغاتی از لحاظ معرفی کسب و کارها با روش تبلیغات محیطی بشمار می رود.
همچنین از مشاغلی که می توانند از این شکل از تابلو تبلیغاتی در جهت تابلو مغازه خود بهره ببرند الکتریکی ها هستند که انواع تابلو استیل به کار گرفته شده در این صنف عبارتند از حروف استیل و پلکسی گلاس، حروف استیل رینگی، حروف استیل پانچ، حروف استیل پلاست و انواع دیگر حروف استیل که قابلیت ساخت به شکل نور پردازی شده و بدون نور را هم دارند.

تابلو کامپوزیت و نئون پلاستیک الکتریکی

تابلو کامپوزیت و نئون پلاستیک الکتریکی
از تابلو های تبلیغاتی قدیمی که از دیر باز تا امروز از طرفداران و مخاطبان بسیاری برخوردار است می توان به تابلو حروف برجسته نئون پلاستیک اشاره نمود که مغازه داران الکتریکی نیز از آن استفاده می کنند؛ تابلو کامپوزیت به همراه نئون پلاستیک از تلفیق های بسیار متنوع در تابلو سازی بشمار می رود، چرا که انواع رنگ بندی کامپوزیت در کنار انواع روش های ساخت نئون پلاستیک می تواند مشتریان بسیاری را جذب یک مغازه نماید که مسلما یکی از آنها الکتریکی ها هستند.