برخی مراحل تخصصی انجام شده بر روی آلومینیوم و شبیه شدن آن به شکل رول های آینه ای، تعریف و توضیحی می باشد، در رابطه با نام گذاری چنلیوم که در جهت ساخت تابلو های تبلیغاتی حروف برجسته به نام تابلو چلنیوم به کار می رود.

ساخت تابلو چلنیوم و کامپوزیت دلمونتی
از مهمترین کاربرد حروف چلنیوم می توان به ساخت تابلو های تبلیغات محیطی مانند تابلو مغازه، تابلو شرکت ها و دیگر اماکن تجاری دولتی و خصوصی اشاره کرد.


شرکت دلمونتی یکی از شرکت های فعال در ایران می باشد که با احداث چندین شعبه در تهران و دیگر استانها مشغول به فعالیت در زمینه فروش لوازم منزل است.
این شرکت تابلو های متفاوتی را در ارتباط با تبلیغات محیطی خود مانند تابلو استیل، تابلو نئون پلاستیک، تابلو فلکس و دیگر موارد تبلیغاتی فراهم نموده است که می توان از پر کاربرد ترین آنها به تابلو چلنیوم و تابلو کامپوزیت اشاره نمود.
رنگ به کار رفته در متن و لوگو دلمونتی ، سورمه ای است که متعاقبا در ساخت حروف چلنیوم این مجموعه، پلکسی به کار رفته نیز رنگ سورمه ای می باشد.
برای دید بهتر و تضاد رنگ در ساخت تابلو کامپوزیت چلنیوم دلمونتی، در تابلو سازی نوین لایت، پلکسی سفید رنگ نیز به عنوان رینگ حروف و یا همان دور حروف همراه با لبه چنلیوم نقره ای به کار رفته است.
در رابطه با نور پردازی این تابلو نیز باید یاد آور شد که اس ام دی های بلوکی سفید رنگ در جهت حفظ رنگ اصلی پلکسی مورد استفاده قرار گرفته است که در نهایت حروف ساخته شده روی نمای کامپوزیت سفید، خروجی تابلو زیبایی را برای تبلیغات این شرکت بوجود آورده است.