قیمت گذاری و محاسبه قیمت تابلو چلنیوم یکی از موارد مهم و سوال بر انگیزی در جهت سفارش این تابلو ها از جانب مشتریان به شمار می رود.همانطور که در مطلبی با عنوان : انواع تابلو چلنیوم ، توضیح دادیم ، تابلو های چلنیوم به شکل های مختلف ، همراه با قیمتهای متفاوتی تولید و عرضه می گردند.

 

channel-letter-price-
در این مطلب می پردازیم به این موضوع که تابلو های چلنیوم بر چه پایه و اساسی قیمت گذاری می شوند و اینکه چه عواملی باعث تغییرات قیمت در این تابلو ها خواهد شد.

تابلو چلنیوم | انواع تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم | انواع تابلو چلنیوم
حروف های برجسته در حرفه تابلو سازی به روش های مختلف همراه با متریال های متفاوت به مرحله ساخت تا نصب می رسند و در انواع متفاوتی تولید می شوند که تابلو چلنیوم یکی از آنها می باشد. تابلو چلنیوم نیز به عنوان یک حروف برجسته با استفاده از متریال های مختلف تولید می شود که عبارتند از رول چنلیوم که یک نوع آلومینیوم است و به عنوان لبه این حروف برجسته به کار می رود، پلکسی گلاس که جهت نمای اصلی و روی کار حروف استفاده می شود، اس ام دی که در جهت نور پردازی به کار می رود، منبع تغذیه یا پاور که وظیفه تبدیل برق شهری به برق 12 ولت جهت روشنایی اس ام دی ها را دارد و در آخر ورق پی وی سی که به عنوان زیر سازی حروف به کار گرفته می شود.
همانطور که گفتیم تابلو چلنیوم در انواع متفاوتی توسط شرکت ها و گروه های تابلو سازی تولید می شود که هر کدام از آنها نقش بسزایی در قیمت گذاری و محاسبه قیمت تابلو چلنیوم دارد. به عنوان مثال ساخت حروف برجسته چلنیوم به شکل معمول و ساده توسط متریال هایی که عنوان شد ساخته می شود و در مقابل همین مورد در صورتی که ساخت تابلو چلنیوم توسط دو رنگ پلکسی گلاس انجام گیرد مسلما قیمت این مدل از حرف برجسته به شکلی متفاوت و با در نظر داشتن دو رنگ پلکسی محاسبه خواهد شد.
و یا در مثال دیگر اگر حروف چلنیوم به شکل تابلو چلنیوم پانچ ساخته شود به دلیل کارکرد بیشتر دستگاه لیزر محاسبه قیمت تابلو چلنیوم متفاوت خواهد بود و به همین ترتیب ساخت تابلو چلنیوم پلکسی دوبل پانچ، ساخت تابلو چلنیوم لبه پانچ، ساخت تابلو چلنیوم طلایی و تلفیق تابلو چلنیوم با دیگر حروف های برجسته در محاسبه قیمت موثر خواهند بود که در همین راستا می توانیم با شناخت تابلو چلنیوم و انواع آن در جهت محاسبه قیمت اطلاعات مفیدی کسب نماییم.

متریال های موثر در محاسبه قیمت تابلو چلنیوم


لبه چنلیوم تابلو چلنیوم:

 

channel-letter-price
لبه چنلیوم که نوعی آلومینیوم است ، یکی از مواد تشکیل دهنده در ساخت تابلو چلنیوم و همچنین عامل اصلی در نام گذاری این نوع از حروف برجسته به شمار می رود.
لبه های چنلیوم به شکل رول های 30 متری با پهنای 7 ، 9 ، 11 سانتی متری با ضخامت هایی مانند 0/4 و 0/5 در رنگ های متفاوتی توسط شرکت های مختلفی تولید و به فروش می رسند.
تکنولوژی های متفاوتی مانند آنادایز چلنیوم یا آنودایز در ساخت لبه های چنلیوم ، نوع رنگ آمیزی چنلیوم و ... از مواردی است که شرکت های تولید کننده چنلیوم مرغوب را از دیگر رقبای خود متمایز ساخته و همین امر یکی از عوامل مهم در محاسبه قیمت تابلو چلنیوم ساخته شده خواهد بود.در حال حاضر شرکت آلوراپید در کشور اسپانیا را می توان یکی از سردمداران در تولید رول های چلنیوم نام برد.


پلکسی گلاس تابلو چلنیوم:

 

plaxi-channel-letter-price
یکی دیگر از مواد تشکیل دهنده اصلی در تابلو چلنیوم ورق های پلکسی گلاس هستند.پلکسی گلاس نوعی پلاستیک شبیه به شیشه است که در رنگهای مختلف با ضخامتهای 1 تا 20 میلی متر توسط شرکت های مختلفی تولید و عرضه می گردد.به کار گیری ورق پلکسی گلاس مرغوب در تابلو چلنیوم به عنوان نمای اصلی حروف برجسته از اهمیت بسیار بالایی بر خوردار می باشد.
ورق های پلکسی گلاس از نظر سطح کیفی در برندهای متفاوتی در بازار تبلیغات و تابلو سازی به فروش می رسند ، که استفاده از ورق پلکسی گلاس مرغوب در حروف برجسته چلنیوم می تواند در طول عمر مفید و زیبایی در نور پردازی و رنگ تابلو تاثیر بسزایی داشته باشد.
در حال حاضر ورق هایی نظیر SUMIPEX و YEAR LONG ساخت کشور تایوان از نوع ورق های با کیفیت در ساخت تابلو های چلنیوم به شمار می رود ، که به کار گیری این ورق ها در ساخت حروف برجسته چلنیوم و محاسبه قیمت تابلو چلنیوم بی تاثیر نخواهد بود.


بلوک های SMD تابلو چلنیوم:

 

smd-channel-letter-price
برای نور پردازی تابلو های چلنیوم از لامپ های بلوکی اس ام دی استفاده می شود.که این نوع از بلوک های اس ام دی نیز مانند دیگر متریال تشکیل دهنده حروف چنلیوم با برندهای متفاوتی از نظر کیفیت ، در بازار موجود می باشند.بلوک های SMD به صورت تک رنگ (قرمز ، سبز ، آبی ، سفید ، زرد ، آفتابی ، بنفش) ، RGB و فول کالر به شکل معمولی و ضد آب در بازار موجود است.که استفاده از نوع مرغوب این لامپ ها نیز در محاسبه قیمت تابلو چلنیوم تاثیر گذار خواهد بود.


منبع تغذیه تابلو چلنیوم:

 

chanellpriceمنبع تغذیه در جهت تبدیل برق شهری به 12 ولت که مناسب با جریان مصرفی SMD ها و روشنایی تابلو چلنیوم می باشد به کار می رود.منبع های تغذیه به شکل معمولی و ضد آب با شدت جریان های متفاوتی در بازار موجود می باشد.مسلما منبع های تغذیه نیز با قیمت و برند های متفاوتی به فروش می رسند ، که این مهم نیز در محاسبه قیمت تابلو چلنیوم تاثیر گذار است.


ورق PVC تابلو چلنیوم:

 

pvc-channel-letter-price
برای قرار گرفتن اس ام دی ها و نور پردازی حروف چلنیوم نیازمند زیر سازی حروف خواهیم بود.که معمولا از ورق های PVC با ضخامت 8 یا 10 میلی متر استفاده می شود.ورق های PVC 8 میلی متر نسبت به ورق های 10 میلی متر از قیمت پایین تری برخوردار و تاثیر گذار روی قیمت تابلو چلنیوم می باشد.

آخرین مطلب مهمی که باید عنوان کرد این است که:تمامی موارد گفته شده در محاسبه قیمت تابلو چلنیوم موثر خواهد بود. که بعد از مشخص شدن نوع مواد مصرفی در ساخت تابلو چلنیوم قیمت تابلو بر حسب متر محیط (دور تا دور حروف) محاسبه و اعلام میگردد.برای اطلاع از نحوه محاسبه متراژ تابلو چلنیوم و لیست قیمت تابلو چلنیوم تابلو سازی نوین لایت با ما در تماس باشید.