یکی از مهم ترین نکاتی که باید قبل از راه اندازی کلینیک یا مطب دندانپزشکی خود به آن توجه کنید انتخاب تابلو دندانپزشکی مناسب است که در این مقاله به بررسی انواع تابلو مطب دندانپزشکی و همچنین نمایش چند نمونه تابلو مطب دندانپزشکی می پردازیم تا بتوانید به خوبی تابلو مناسب برای کلینیک خود را انتخاب کنید.

تابلو دندانپزشکی

تابلو دندانپزشکی چیست؟

تابلو دندانپزشکی در واقع نشانه ای است که روی سر در ورودی مطب دندانپزشک و یا بر روی ساختمان دندانپزشکی نصب می شود؛ همچنین انواعی از این تابلوها می توانند به عنوان تابلو اتاق انتظار مطب دندانپزشکی نیز استفاده شوند.

تابلو مطب دندانپزشکی اگر به درستی انتخاب شود و در مکان مناسب نصب شود می تواند تاثیر زیادی در جذب بیماران و همچنین ساختن یک تصویر حرفه ای از مطب یا کلینیک شما در ذهن مراجعه کنندگان داشته باشد.

در ادامه به بررسی ویژگی های تابلو مناسب دندانپزشکی و همچنین بهترین مکان برای نصب تابلو دندانپزشکی می پردازیم.

ویژگی های مناسب برای تابلو مطب دندانپزشکی

ویژگی تابلو مطب دندانپزشکی

برای خرید تابلو مطب دندانپزشکی مناسب باید به مسائلی توجه کنید تا بتوانید با انتخاب یک تابلوی مناسب بیشترین بازدهی و زیبایی را به کسب و کار خود اضافه کنید.

تابلویی که برای مطب دندانپزشکی استفاده می شود باید ویژگی هایی مانند نام پزشک، ساعات کار و... در آن قید شود و همچنین از لحاظ زیبایی شناسی نیز برای مراجعه کنندگان جذاب باشد.

وضوح و خوانایی

مهمترین ویژگی که  یک تابلو مطب باید آن را داشته باشد این است که به خوبی برای مراجعه کنندگان قابل مشاهده باشد و متن ها و اطلاعات روی آن به خوبی مشاهده شود.

اولین چیزی که در نگاه اول توجه مخاطبین را جلب می کند فونت تابلو است که باید به گونه ای باشد که علاوه بر ساده و خوانا بودن از فاصله دور نیز برای افراد قابل مشاهده باشد.

استفاده از اندازه متن مناسب و همچنین رنگ متنی که با پس زمینه آن همخوانی داشته باشد نیز از دیگر نکاتی است که رعایت آن برای ساخت تابلو مطب دندانپزشکی الزامی است.

درج اطلاعات ضروری

در اماکن پر رفت و آمد و مکان های عمومی مثل بیمارستان ها، مطب های پزشکی، دندانپزشکی و... که امکان ارتباط مستقیم با مراجعه کنندگان وجود ندارد تابلو ها نقشی ضروری را ایفا می کنند.

یک تابلو مناسب مطب دندانپزشکی باید بتواند اطلاعات موجود روی تابلو را به راحتی به نمایش مراجعین در آورد؛ و همانطور که گفتیم برخی از این اطلاعات عبارتند از نام دندانپزشک، نام مطب، تخصص و شماره تماس.

استفاده از لوگو یا نماد در تابلو برای مطب دندانپزشکی

داشتن یک لوگوی حرفه ای و خاص برای هر کسب و کاری نشان دهنده این موضوع است که صاحبان آن کسب و کار برای شغل خود ارزش قائل هستند و می خواهند مشتریان  آنها را با نماد مخصوص به خود بشناسند.

به کار بردن نماد های مرتبط با شغل دندانپزشکی مثل دندان، مسواک یا لبخند علاوه بر اینکه ایده ای خلاقانه و جذاب است می تواند نوع خدماتی که مطب ارائه می دهد را به اطلاع مشتریان برساند.

شما برای خرید تابلو دندانپزشکی مناسب می توانید ایده ها و نماد های مربوط به این حوزه که نام برده شد را در تابلوی خود به کار ببرید.

لازم به ذکر است که طراحی و ساخت تابلو هایی با نماد و لوگو مخصوص همانقدر که حرفه ای و زیبا است در قیمت تابلو دندانپزشکی نیز تاثیر گذار است.

انتخاب رنگ های مناسب

استفاده از رنگ های مناسب روی تابلو دندانپزشکی یکی دیگر از مهمترین موارد در جذب مشتریان بشمار می رود؛ به عنوان مثال استفاده از رنگهای آرامش بخش و ملایم مثل آبی، سفید، سبز و خاکستری می تواند انتخاب مناسبی برای تابلو دندانپزشکی باشد.
مواد اولیه با کیفیت

از عوامل دیگری که در ماندگاری و عمر تابلو شما نقش به سزایی دارد جنس تابلو و استفاده از مواد اولیه با کیفیت برای ساخت تابلوی دندان پزشکی است.

استفاده از انواع تابلو مثل تابلو چلنیوم دندانپزشکی که دارای متریال های مرغوب باعث می شود که علاوه بر زیبایی و امکان نورپردازی تابلوی شما دارای دوام بالایی نیز باشد.

تابلو چلنیوم با توجه به محبوبیت بالایی که دارد و همچنین ویژگی های متعدد آن به گزینه ای مناسب برای تابلو کلینیک دندانپزشکی و کسب و کار های دیگر تبدیل شده است و استفاده از آن می تواند انتخابی مناسب برای تابلو مطب شما باشد.

عوامل دیگری مثل نورپردازی مناسب و طراحی حرفه ای و جذاب به طوری که بتواند توجه افراد را به خود جلب کند از دیگر موارد تاثیر گذار در انتخاب تابلو مناسب مطب دندانپزشکی است که باید به آن دقت کرد.

مکان نصب تابلو دندانپزشکی

نصب تابلو دندانپزشکی

پس از بررسی ویژگی های یک تابلو مناسب برای مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی این سوال پیش می آید که هر تابلو را با توجه به نوع آن باید کجا نصب کنیم؟

به طور کلی دو مکان پر استفاده و اصلی نصب تابلو در کلینیک ها و مطب های دندان پزشکی وجود دارد که عبارتند از:

تابلو سردر ساختمان دندانپزشکی

برای تابلو سر در ساختمان دندانپزشکی، مهمترین نکته این است که تابلو، طراحی جذاب و خوانایی داشته باشد و اطلاعات ضروری را به طور خلاصه و واضح ارائه دهد.

اطلاعاتی از قبیل لوگو، خدمات اصلی مثل چکاپ دوره ای و جرم گیری از جمله اطلاعاتی است که باید در تابلویی که سر در ساختمان دندانپزشکی نصب می شود درج شود.

اگر قرار است تابلوی شما در شب نیز قابل رویت باشد نیز لازم است از تابلویی استفاده کنید که قابلیت نورپردازی داشته باشد، مانند تابلو چلنیوم دندانپزشکی و سایر نمونه تابلوهایی که در این حوزه استفاده می شوند.

ناگفته نماند که نصب تابلو سردر ساختمان دندانپزشکی نیازمند مهارت و تجربه می باشد که پیشنهاد می شود نصب آنها را شرکت های تابلو سازی انجام دهند.

تابلو اتاق انتظار مطب دندانپزشکی

اتاق انتظار مطب دندانپزشکی جایی است که بیماران خارج از اتاق پزشک منتظر می مانند تا نوبتشان شوند و پزشک مربوطه آنها را ویزیت کنند؛ در این بین گاها اتاق انتظار تبدیل به مکانی شلوغ شده و این مکان طاقت فرسا می شود.

در این بین توجه مراجعینی که در اتاق انتظار هستند به طور ناخودآگاه به تابلوهای روی در و دیوار این اتاق جلب می شود و از آن به عنوان ابزاری برای گذران وقت استفاده می کنند.

تابلو اتاق انتظار مطب دندانپزشکی باید به گونه ای طراحی و نصب شود که محیطی دلپذیر و آرام را برای بیماران فراهم کنند و همچنین انتقال دهنده اطلاعات مفید و کاربردی باشد.

نام و تخصص پزشک و ساعت های کاری مطب از جمله مواردی است که در مکان های مختلفی از یک کلینیک دندانپزشکی می تواند نصب شود.

مورد دیگر که درباره ی تابلو اتاق انتظار مطب دندانپزشکی باید به آن توجه شود این است که می توان قوانین و مقررات مطب مثل رعایت نوبت و استفاده از ماسک را به مراجعین یادآور شد.

همچنین این تابلوها می تواند مکانی برای اطلاعات بهداشتی و توصیه های پزشکی مثل نکاتی برای حفظ سلامت و بهداشت دندان و دهان یا اطلاعاتی از این قبیل باشد.

در کنار این مسائل هرگونه دیزاین و طراحی در اتاق انتظار که باعث القای حس آرامش به بیماران شود نقطه ی قوتی محسوب می شود که میتواند به خوبی شما و برندتان را در ذهن مشتریان ثبت کند.

مجموعه ی این فعالیت ها در اتاق انتظار می تواند به بهتر شدن تجربه بیماران در این اتاق کمک کند و در عین حال آنها را با مراقبت ها و خدمات مورد نیازشان آشنا کند.

قیمت تابلو دندانپزشکی

تابلوها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها از قیمت های متفاوتی برخورداند؛ در ادامه مطلب با قیمت تابلو دندانپزشکی در نمونه های پرکاربرد آشنا خواهیم شد و بعد از آن به توضیح برخی از آنها نیز می پردازیم.

نوع تابلودنداپزشکی روش محاسبه قیمت قیمت (تومان)
تابلو چلنیوم متر محیط 700/000 تا 1/100/000
تابلو استیل متر محیط 750/000 تا 1/300/000
حروف لبه سوئدی متر محیط 750/000 تا 1/250/000
تابلو لایت باکس متر محیط 1/500/000 تا 1/800/000
تابلو پلکسی هر سانت (طول*عرض) 800 تا 1/000

انواع تابلو دندانپزشکی

تا این بخش از مطلب با موارد مهم در انتخاب و سفارش تابلو مطب دندانپزشکی آشنا شدیم و در ادامه قصد داریم به بهترین تابلوهای تبلیغاتی که مناسب دندانپزشکان است بپردازیم.

تابلو چلنیوم دندانپزشکی

تابلو چلنیوم یکی از پرفروش ترین تابلوها در صنعت تابلو سازی است که با توجه به قیمت مناسبش از زیبایی و تنوع بالایی نیز برخوردار است.

تابلو چلنیوم را می توان نورپردازی کرد که یکی از گذینه های کاربردی برای سردر ساختمان دندانپزشکی بشمار می رود.

تابلو استیل دندانپزشکی

تابلو استیل به صورت حروف برجسته و یا پلاک ساخته می شود که هر دو آنها از دیگر تابلوهای مناسب برای کلینیک های دنداپزشکی بشمار می روند که پیشنهاد می شود پزشکان از کاربرد این نوع تابلوها غافل نباشند.

تابلو پلکسی دندانپزشکی

تابلو پلکسی معمولا به شکل تابلو دیواری دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد که می توان اطلاعات پزشکان را روی آن را با استفاده از دستگاه لیزر حکاکی کرده و روی دیوار مطب دنداپزشکی نصب کرد.