یکی از دستگاه های مدرن و تاثیر گذار در صنعت تابلو سازی دستگاه های برش لیزر هستند که در این مطلب قصد داریم به توضیح دستگاه برش لیزری بپردازیم و با خدمات برش لیزر فلزات مانند آهن، استیل و خدمات برش لیزر غیر فلزات مانند پلکسی و چوب آشنا شویم.

خدمات برش لیزر فلزات و غیر فلزات

دستگاه لیزر چیست؟

دستگاه لیزر همانطور که از نامش مشخص است به دستگاهی گفته می شود که ماهیت و کاربرد اصلی آن برش دادن می باشد که به طور کل این دستگاه ها به دو نوع متفاوت تقسیم می شوند که یکی از آنها دستگاه برش فلزات و نوع دیگر دستگاه برش غیر فلزات است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت و با کاربرد دستگاه برش لیزری در تابلو سازی آشنا خواهیم شد.

یکی از خدمات تابلو سازی نوین لایت برش لیزر فلزات یا همان خدمات برش لیزر فایبر برای همکاران تابلو ساز و مشتریان است که می توانید جهت سفارش برش با ما در تماس باشید. 

دستگاه برش لیزر فلزات

دستگاه برش لیزر فلزات
همانطور که گفتیم دستگاه برش لیزر فلزات یکی از دستگاه های لیزر است که با عنوان دستگاه فایبر نیز شناخته می شود و برش فلزاتی مانند آهن و استیل از کاربردهای اصلی این دستگاه ها می باشد.
عملکرد کلی و علمی دستگاه فایبر به این صورت است که برای برش، عنصرهایی مانند ایتربیم، تئوریوم و... همراه با تقویت پرتو فیبر نوری فلزات را برش می دهد.

کاربرد دستگاه برش لیزر فلزات در تابلو سازی

کاربرد دستگاه برش لیزر فلزات در تابلو سازی

در ادامه به برخی از تابلوهایی که با استفاده از دستگاه برش فایبر در تابلو سازی تولید می شود به طور کوتاه خواهیم پرداخت.

حروف برجسته استیل

با استفاده از دستگاه برش لیزر فلزات می توان اقدام به برش ورق های استیل کرد و در نهایت اقدام به تولید انواع حروف برجسته استیل نمود.

حروف برجسته آهن

آهن یکی دیگر از متریال های کاربردی در تابلو سازی است که ساخت حروف برجسته آهن یکی از آنهاست که می توان با استفاده از دستگاه برش لیزر فلزات مبادرت به شروع ساخت این حروف برجسته نمود.

دستگاه برش لیزر غیر فلزات

دستگاه برش لیزر غیر فلزات
خانواده دیگر دستگاه های برش لیزر مربوط می شود به دستگاه برش لیزر غیر فلزات که می توان با استفاده از آنها اقدام به برش متریال هایی مانند پلکسی گلاس، چرم، چوب و... با ضخامت هایی مشخص نمود.

عملکرد این دستگاه ها هم به این صورت است که در قسمت پشت دستگاه فضایی تعبیه شده است که در آن یک تیوپ لیزر قرار گرفته است و در قسمت سمت چپ بالا و سمت چپ پایین دستگاه و همچنین روی نازل دستگاه نیز آینه هایی عدسی شکل نصب شده است.

تیوپ لیزر، اقدام به تولید لیز می کند و لیزر را به ترتیب به آینه سمت چپ بالا منتقل می کند و این آینه لیزر را به آینه پایین و آینه پایین لیزر را به نازل دستگاه منتقل می کند و به این ترتیب جسمی که زیر نازل قرار گرفته است برش داده می شود.

خدمات برش لیزر پلکسی از دیگر خدمات مجموعه تابلو سازی نوین لایت است که می توانید از طریق تماس تلفنی اقدام به ثبت سفارش نمایید. 

کاربرد دستگاه برش لیزر غیر فلزات در تابلو سازی

کاربرد دستگاه برش لیزر غیر فلزات در تابلو سازی
در ادامه به کاربد دستگاه لیزر غیر فلزات در تابلو سازی خواهیم پرداخت.

برش لیزری پلکسی

همانطور که گفتیم برش پلکسی گلاس یکی از کاربردهای دستگاه برش لیزری پلکسی است و با توجه به اینکه پلکسی گلاس از متریال های بسیار پرکاربرد در تابلو سازی است استفاده از دستگاه برش لیزر غیر فلزات از نیازهای اصلی یک کارگاه تابلو سازی بشمار می رود.

تولید تابلو چلنیوم

بدون شک ساخت تابلو چلنیوم که یک تابلو پرفروش در صنعت تابلو سازی می باشد نیازمند استفاده از دستگاه برش لیزر غیر فلزات است؛ چرا که یکی از متریال های اصلی در ساخت تابلو چلنیوم پلکسی گلاس است.

تولید تابلو نئون پلاستیک

حروف نئون پلاستیک از دیگر تابلوهای تبلیغاتی در تابلو سازی است که تماما با استفاده از پلکسی گلاس ساخته می شود؛ لذا استفاده از دستگاه برش لیزری غیر فلز از اصلی ترین نیازها در تولید آن بشمار می رود.

تابلو لایت باکس

لایت باکس ها نیز از دیگر تابلوهای تبلیغاتی هستند که توسط تابلو سازان تولید می شوند؛ تابلو لایت باکس انواع مختلفی دارد که برخی از آنها با استفاده از پلکسی ساخته می شود که برش این پلکسی ها می بایست با استفاده از دستگاه برش لیزر انجام شود.

قیمت برش لیزری

قیمت برش لیزری
قیمت برش لیزری فلزات و قیمت برش لیزری غیر فلزات معمولا به دو روش انجام می شود که یک روش قیمت گذاری آن بر حسب متر برش و روش دیگر آن بر حسب زمان کارکرد دستگاه می باشد که می توانید در رابطه با قیمت گذاری دقیق با کارشناسان ما در تماس باشید.

سوالات متداول

خدمات برش لیزر تهران توسط تابلو سازان شامل چه متریال هایی می باشد؟

معمولا خدمات برش لیزر توسط تابلو سازان شامل متریال هایی مانند آهن، استیل، پلکسی گلاس، پی وی سی و فیبر می باشد.

خدمات برش لیزر ام دی اف یا چوب با چه دستگاهی انجام می شود؟

برش ام دی اف و چوب معمولا با استفاده از دستگاه برش سی ان سی انجام می شود اما می توان برش چوب و ام دی اف هایی تا ضخامت 1 سانتیمتر را با دستگاه برش لیزر غیر فلزات نیز انجام داد.

خدمات لیزر و حکاکی چیست؟

حکاکی روی فلزات با استفاده از دستگاه برش فلزات و حکاکی روی غیر فلزات با دستگاه های برش غیر فلز انجام می شود و روش آن به این صورت است که قدرت برش دستگاه را کاهش می دهند تا دستگاه جسم مورد نظر را به طور کامل برش ندهد و تنها روی آن حکاکی نماید.