همانطور که می دانیم تابلو های تبلیغاتی در حرفه تابلو سازی به روش ها و انواع مختلفی تولید و عرضه می گردند که یکی از این تابلو ها حروف برجسته چلنیوم می باشد.
چلنیوم یا همان چنلیوم که نوعی آلومینیوم همراه با فرآیندهایی اعمال شده به روی آلومینیوم است، در جهت ساخت حروف برجسته تابلو چلنیوم در صنعت تابلو سازی به کار می رود که با استفاده از آن می توان مبادرت به ساخت انواع تابلو چلنیوم کرد.

باکس چلنیوم

 

تابلو چلنیوم باکس
باکس یک لغت لاتین است و در فرهنگ لغت فارسی به معنی جعبه می باشد که در بسیاری از اصناف مختلف متناسب با نوع حرفه از کار برد های فرآوانی برخوردار است.
صنعت تابلو سازی یکی از صنوفی به شمار می رود که گاها برای ساخت تابلو های تبلیغاتی نیاز به ساخت و نصب باکس ها با متریال های مختلف دارد.
باکس در تابلو سازی می تواند در انواع مختلفی نظیر باکس تابلو کامپوزیت، باکس تابلو پلکسی گلاس، باکس تابلو استیل و بسیاری دیگر از موارد مشابه ساخته شود.
باکس تابلو چلنیوم یکی دیگر از باکس ها در این حرفه می باشد که از کاربرد های فراوانی برخوردار است و از باکس های پر فروش در تابلو سازی به شمار می رود.

 

ساخت باکس تابلو چلنیوم

از عمده دلایل ساخت باکس تابلو چلنیوم، قطر قلم پایین حروف یا ضخمات پایین و عدم ساخت حروف برجسته می باشد.در واقع می توان گفت قطر قلم پایین در حروف های برجسته و ساخته نشدن حروف می تواند باعث راهکاری مانند ساخت باکس تابلو چلنیوم توسط مجموعه های مختلف تابلو سازی باشد.
روش ساخت باکس تابلو چلنیوم به این صورت است که بعد از برش پلکسی به شکل های مختلف و قابل ساخت توسط حروف سازان لبه چلنیوم دور تا دور پلکسی قرار می گیرد و باکس تابلو چلنیوم ساخته می شود و در نهایت حروف های پلکسی گلاس که دارای قطر قلم پایین هستند توسط کلرو فرم روی باکس چسبانده می شوند و توسط اس ام دی یا مهتابی نور پردازی می شود.

نکته آخر که باید در مورد باکس تابلو چلنیوم و دیگر باکس ها در تابلو سازی عنوان کرد این است که، کلمات روی باکس می تواند توسط چاپ استیکر، حک لیزر و برش پلکسی گلاس انجام شود. که هر کدام از این موارد می تواند روی قیمت تابلو چلنیوم باکس تاثیر گذار باشد. همچنین برای مطالعه درباره ی انواع تابلو چلنیوم روی لینک کلیک کنید.