تابلو سازی به عنوان یک حرفه که ادغام شده با هنر و خلاقیت است دارای تنوع محصولات زیادی است که می توان به نمونه تابلو های بسیاری در همین رابطه اشاره نمود و در واقع تابلو های متفاوتی را نام برد که یکی از آنها تابلو کامپوزیت و تابلو چلنیوم می باشد.

تابلو کامپوزیت داروخانه | تابلو چلنیوم داروخانه

در این مطلب با توضیح و تشریح یکی از پروژه های تابلو تبلیغاتی کار شده در تابلو سازی نوین لایت که از نوع کامپوزیت و چلنیوم می باشد با ما همراه باشید.

تابلو تبلیغاتی داروخانه

پروژه تابلو سازی که در ادامه قصد داریم به آن بپردازیم، ساخت و نصب تابلو تبلیغاتی داروخانه است؛ امروزه داروخانه های بسیاری در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند که همه روزه به تعداد آنها نیز افزوده می شود.

مسلما تاسیس یک داروخانه مانند بسیاری از مشاغل و حرفه های دیگر جهت شناخته شدن، بازاریابی و درآمد زایی نیازمند تبلیغات می باشد که یکی از انواع تبلیغاتی که بسیار موثر و حائز اهمیت است، تبلیغات محیطی می باشد که به شکل های مختلف همراه با متریال های متفاوتی انجام می گیرد که برخی از آنها عبارتند از بیلبورد های تبلیغاتی، تابلو های فلکسی فیس، تابلو لایت باکس، حروف های برجسته و بسیاری دیگر از مورد های مشابه.

تابلو کامپوزیت | اجرای تابلو کامپوزیت داروخانه

تابلو کامپوزیت | اجرای تابلو کامپوزیت داروخانه

کامپوزیت متریالی است که با استفاده از پلی اتیلن و آلومینیوم تولید می شود و در بسیاری از صنعت ها مورد استفاده و کاربرد قرار می گیرد که می توان به مواردی مانند خودرو سازی، ساختمان سازی، دکوراسیون، تابلو سازی و ... اشاره نمود.

کاربرد و اجرای کامپوزیت در صنعت تابلو سازی که با عنوان تابلو کامپوزیت نیز شناخته می شود معمولا به عنوان نمای اصلی یک تابلو و یا بهتر است بگوییم زیر کار یک تابلو می باشد که معمولا تابلو های مورد استفاده از نوع حروف های برجسته مانند حروف نئون پلاستیک، حروف استیل، حروف فلزی، حروف لاسوگاسی، حروف چلنیوم و ... می باشند.

برای روشن شدن و درک بهتر از تابلو کامپوزیت، در تصویر بالا اجرای ورق های کامپوزیت روی بخشهایی از یک ساختمان قابل مشاهده می باشد؛ همانطور که مشخص است اجرای ورق های کامپوزیت در ساختمان فوق به این صورت است که دو وجه ساختمان را در بر گرفته است.

اجرای ورق های کامپوزیت به شکل های مختلفی انجام می گیرد که هر کدام از آنها دارای نام و مشخصات مخصوص به خود می باشند. به عنوان مثال نام هایی مانند اچ و ال، فیکس و هنگ برخی از روش های اجرا در کامپوزیت هستند که در اجرای تابلو فوق روش مورد استفاده از نوع فیکس است.

 تابلو چلنیوم | اجرای تابلو چلنیوم داروخانه

 تابلو چلنیوم | اجرای تابلو چلنیوم داروخانه

نام تابلو چلنیوم را اکثر صاحبین مشاغل می دانند و حتی اکثرا در مورد این تابلو شناخت کافی دارند و می دانند که تابلو چلنیوم یکی از تابلو های تبلیغاتی است که یکی از انواع تابلو های حروف برجسته است.

تابلو چلنیوم به دلیل طول عمر بالا، تنوع در ساخت، مصرف برق پایین و بسیاری دیگر از موارد و مزایای مثبت، مورد سفارش اغلب مشتریان قرار دارد که شامل به کارگیری از چلنیوم در بسیاری از اصناف نیز می شود که صنف داروخانه نیز یکی از آنها است.

در تصویر فوق که نمای تاریک از تصویر اول می باشد، حروف برجسته ای قابل مشاهده است که روی زمینه کامپوزیت تحت نام داروخانه قرار گرفته است، که این نوع از حروف برجسته، حروف برجسته چلنیوم نام دارد.

تابلو چلنیوم در انواع متفاوتی در کارگاه های تابلو سازی تولید می شود که تابلو چلنیوم ساخته شده فوق از نوع تابلو چلنیوم پلکسی دوبل می باشد.

در توضیح تابلو چلنیوم پلکسی دوبل باید اینطور نوشت که این نوع از حروف چلنیوم به این صورت ساخته می شود که در ابتدا طرح مورد نظر روی ورق پلکسی گلاس برش داده شده و بعد از آن یک رنگ پلکسی دیگر مشابه رینگ برش خورده و دور تا دور پلکسی اول قرار داده می شود که مسلما این کار باعث می شود تا بعد از روشنایی حروف چلنیوم، شاهد دو رنگ متفاوت در حروف باشیم؛ دقیقا مشابه تابلو داروخانه ساخته شده در تصویر.

همانطور که مشاهده می شود کلمه داروخانه در تابلو فوق در دو سمت ساختمان قرار داده شده است که نصب آن روی زمینه کامپوزیت انجام گرفته است.

نحوه نصب حروف چلنیوم داروخانه روی کامپوزیت به این صورت انجام گرفته است که در ابتدا پلات طرح تابلو، روی کامپوزیت نصب شده و بعد از آن حروف های چلنیوم روی کامپوزیت فیکس شده و در نهایت تابلو به مرحله روشنایی و نور پردازی رسیده است.

قیمت تابلو چلنیوم | قیمت تابلو چلنیوم داروخانه

می رسیم به مبحث قیمت گذاری تابلو چلنیوم که از موارد مهم در سفارش این تابلو تبلیغاتی بشمار می رود؛ در ابتدا باید بگوییم که قیمت تابلو چلنیوم با توجه به متر محیط محاسبه می شود که منظور از متر محیط همان متر دور حروف می باشد.

اما نکات مهم دیگری نیز در قیمت گذاری تابلو چلنیوم مهم هستند که عبارتند از نوع متریال کاربردی، نوع حروف چلنیوم و قطر قلم حروف.

به عنوان مثال نوع ورق پلکسی گلاس می تواند در قیمت گذاری تابلو تاثیر گذار باشد و یا ساخت حروف چلنیوم پلکسی دوبل نیز می تواند قیمت تابلو چلنیوم را نسبت به نوع ساده آن افزایش دهد و در مثال آخر که قطر قلم می باشد، افزایش قطر قلم یا همان پهنای قلم تاثیر بسزایی در افزایش قیمت تابلو چلنیوم خواهد داشت.