سینما یکی از مکان هایی است که از دیرباز یه عنوان یک محل تفریحی در میان افراد جامعه در نظر گرفته شده است. البته بعد اصلی و فعالیت سینما مربوط می شود به هنر که امروزه فراگیر بودن آن در دنیا یکی از فعالیت های بزرگ اقتصادی را نیز شامل می شود.
حرفه سینما و سینما داری علاوه بر نقاط مختلف دنیا در کشور ایران نیز از مهمترین حرفه های هنری و اقتصادی نیز بشمار می رود به طوریکه روز بیست و یکم شهریور را در تقویم ایران روز سینما نام گذاری نموده اند.

تابلو سینما | تابلو سازی نئون پلاستیک | تابلو کامپوزیت


نکته و مبحثی که قرار است به آن نظری داشته باشیم ساخت تابلو تبلیغاتی برای سینما به عنوان تبلیغات محیطی سردر و یا داخل سینما است که در ادامه به توضیحات یکی از انواع تبلیغات به شکل حروف برجسته و زمینه کامپوزیت خواهیم پرداخت.

تابلو نئون و تابلو سازی سینما

تابلو نئون و تابلو سازی سینما
تابلو نئون که جزئی از قدیمی ها و نوستالژی های تابلو سازی است با استفاده از لوله های شیشه ای ساخته می شود که پر استفاده ترین قطر شیشه به کار رفته در ساخت تابلو نئون، شیشه یک سانتی متری می باشد. تابلو نئون به این شکل ساخته می شود که در ابتدا لوله های شیشه ای با استفاده از حرارت خم شده و در نهایت توسط دستگاه مخصوص، شارژ گاز شده و به مرحله نصب می رسد.
در مورد تابلو نئون به عنوان یک تابلو تبلیغاتی سینما نیز باید گفت که این تابلو قدیمی می تواند حسی نوستالژی و هنری را که ارتباط زیادی با سینما هم دارد به عابرین القا نماید. تابلو نئون در سینما ها را می توان در محیط های بیرونی مانند سردر سینما و یا داخل سینما در رنگ های متفاوت نصب نمود.

تابلو پلاستیک و نئون تلفیقی سینما

تابلو پلاستیک و نئون تلفیقی سینما

منظور از تابلو پلاستیک همان تابلو نئون پلاستیک است که با استفاده از پلکسی گلاس ساخته شده و از دسته تابلو هایی است که به شکل برجسته می باشد و بیش از چندین دهه است که در تابلو سازی ورود نموده است. تابلو نئون پلاستیک در زمان های دور با استفاده از تابلو نئون نور پردازی می شد که بعد از ورود اس ام دی ها روش نورپردازی آن تغییر یافت که مسلما دارای مزایا و برتری هایی نسبت به نورپردازی با نئون را دارد و می توان به مواردی چون مصرف برق پایین، نور دهی و روشنایی یکدست و دوام بالا اشاره نمود.
موردی که می خواهیم در این رابطه عنوان کنیم، تلفیق نئون و تابلو نئون پلاستیک است؛ البته به شکلی مدرن، خلاقانه و همراه با نوآوری. به این شکل که بعد از ساخت حروف برجسته نئون پلاستیک، حروف نئون ساخته شده را روی نئون پلاستیک نصب می کنند و تابلو تلفیقی زیبایی پدیدار می شود.
این نوع از تابلو را می توان در رنگ بندی های متفاوت نئون و پلکسی گلاس به اجرا گذاشت که در رابطه با تبلیغات سینماها نیز می تواند از موثر ترین روش های تبلیغاتی و در عین حال قدیمی و نوستالژی باشد.

تابلو کامپوزیت سینما

تابلو کامپوزیت سینما
کامپوزیت در حرفه ساختمان سازی و تابلو سازی به ترتیب به عنوان نمای کار و زیر سازی حروف برجسته در نظر گرفته می شود که در این مطلب مقصود ما کارایی کامپوزیت و تابلو کامپوزیت در حرفه و شغل تابلو سازی است. کامپوزیت ها دارای تنوع رنگ بالایی هستند که در کنار این مورد طول عمر و دوام بالای کامپوزیت از امتیازات مثبت آن می باشد.
ساخت کامپوزیت در تابلو سازی به روش های مختلفی می باشد. در واقع بهتر است این طور گفته شود که کامپوزیت به شکل ها و روش های مختلفی قابل اجرا است که برخی از آنها عبارتند از اچ و ال، فیکس، درز ژوئن و هنگ که هر کدام از آنها دارای مزیت هایی هستند و در مکان های مختلف بنا بر شرایط خاص یکی از آنها قابل اجرا خواهد بود.
از مزایای کامپوزیت و یا تابلو کامپوزیت نیز باید مواردی را چون دوام بالا، اجراهای متفاوت، ضد حریق بودن، تنوع رنگ بالا، تلفیق پذیری با دیگر متریالها، اجرای سریع و زیبایی را نام برد.

تابلو کامپوزیت | نئون پلاستیک تلفیقی سینما

تابلو کامپوزیت | نئون پلاستیک تلفیقی سینما
تا این بخش از مطلب به توضیحاتی در باره تابلو نئون، تابلو پلاستیک و تابلو کامپوزیت پرداختیم و حال می خواهیم به تلفیق این سه متریال در تابلو سازی و تاثیر آن در تبلیغات سینما بپردازیم. بعد از ساخت تابلو های فوق نوبت به مونتاژ آنها می رسد. همانطور که گفتیم بعد از ساخت تابلو حروف نئون پلاستیک، تابلو نئون از قبل ساخته شده روی آن قرار می گیرد. که این عمل می تواند با روش های مختلفی انجام گیرد.
بعد از مونتاژ حروف نئون و حروف پلاستیک به مرحله نهایی کار که نصب این حروف ها روی کامپوزیت است می رسیم. نصب حروف های فوق مانند نصب دیگر حروف های برجسته روی کامپوزیت انجام می گیرد به این صورت که در ابتدا پلات طرح مورد نظر با استفاده از دستگاه پلاتر توسط اپراتور گرفته شده و توسط نصاب روی کامپوزیت قرار داده می شود و در نهایت زیر سازی پی وی سی روی کامپوزیت پیچ شده و حروف های مورد نظر روی پی وی سی نصب شده و در آخر مبادرت به سیم کشی، روشنایی و نصب تابلو می شود.