در مطالب قبلی در مورد تابلو های تبلیغاتی به بسیاری از موارد مهم اشاره نمودیم و با تاثیر یک تابلو تبلیغاتی و یا تابلو مغازه در ارتباط با فروش محصولی خاص و بازاریابی اصناف مختلف آشنا شدیم و در ادامه این مبحث قصد داریم به تابلو تبلیغاتی صنف پوشاک یا همان لباس فروشی ها بپردازیم و با انواع تابلو هایی که در جهت تبلیغات این صنف مورد استفاده قرار می گیرند آشنا شویم.

تابلو تبلیغاتی پوشاک | تابلو لباس فروشی | تابلو مغازه پوشاک

تابلو سازی پوشاک | تابلو تبلیغاتی لباس فروشی

تابلو سازی از اصناف و مشاغلی است که اکثر مشاغل دیگر با آن در ارتباط بوده، هستند و یا خواهند بود. تابلو سازی می تواند به عنوان یک گذینه مناسب در راستای بازاریابی دیگر مشاغل، بسیار مهم و تاثیر گذار واقع شود و تمامی صنف ها و شرکت ها از خدمات آن بهره مند باشند.
تولید کنندگان تابلو های تبلیغاتی معمولا ساخت انواع تابلو را در کارگاه تابلو سازی به انجام می رسانند که تمامی مراحل آن توسط نیروهای انسانی و با کمک دستگاه ها و ابزار های مربوطه انجام می شود. لذا در رابطه با همین مورد، متریال های مختلفی در تابلو سازی موجود هستند که در تولید انواع تابلو مورد استفاده قرار می گیرند و توسط آنها می توان مبادرت به ساخت انواع تابلو نمود که در ادامه به چند نمونه پر فروش از آنها خواهیم پرداخت.

تابلو چلنیوم پوشاک | تابلو چلنیوم مغازه پوشاک

تابلو چلنیوم پوشاک | تابلو چلنیوم مغازه پوشاک

تابلو چلنیوم، تابلو چنلیوم، حروف چلنیوم و حروف چنلیوم از نام هایی هستند که متعلق به یکی از انواع حروف برجسته می باشد و اکثر مشتریان آن را با عنوان تابلو چلنیوم می شناسند. تابلو چلنیوم با استفاده از نوعی آلومینیوم که در کارخانه های تولید کننده به شکل رول های آینه ایی شکل تبدیل می شوند ساخته می شود.
رول آلومینیوم در ساخت تابلو چلنیوم به عنوان لبه حروف مورد استفاده قرار می گیرد که در رنگ های مختلفی در بازار موجود می باشد و پر فروش ترین آنها رول نقره ای و رول طلایی هستند که در مدل های براق و مات بفروش می رسند که از نظر ظاهری به دو مدل ساده و پانچ نیز موجود هستند.
تابلو چلنیوم که از رویه پلکسی گلاس تشکیل شده است بیش از دو دهه است که در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرد. تابلو چلنیوم در اوایل پیدایش و ورود خود به تابلو سازی ایران توسط لامپ نئون یا همان تابلو نئون نور پردازی می شد که بعد از گذر سالها و پیشرفت تکنولوژی این نوع از تابلو حروف برجسته با استفاده از اس ام دی مورد نور پردازی قرار گرفت که می توان از مزایای این نوع نور پردازی به دوام بالا، نور یک دست، مصرف برق پایین و ضد آب بودن آن اشاره نمود.
ساخت تابلو چلنیوم برای پوشاک و صنف لباس فروشان امروزه یکی از پر فروش ترین تابلو های تبلیغاتی بشمار می رود که به عنوان تابلو سردر مغازه پوشاک و تابلو داخل پاساژ پوشاک مورد استفاده قرار می گیرد که یکی از دلایل مهم انتخاب این نوع تابلو توسط مشتریان، امکان ساخت انواع تابلو چلنیوم بشمار می رود.

تابلو استیل پوشاک | تابلو استیل لباس فروشی

تابلو استیل پوشاک | تابلو استیل لباس فروشی

حروف برجسته استیل که در این مطلب همان تابلو استیل می باشد یکی از تابلو های تبلیغاتی زیبا و قدیمی در حرفه تابلو سازی است و در رنگ ها و مدل های مختلفی مورد ساخت قرار می گیرد. حروف استیل با اینکه یکی از حروف های قدیمی بشمار می رود نکته مهمی را در بر دارد که آن هم اجرا و ساخت حروف های تلفیقی توسط آن می باشد.
ساخت حروف استیل رینگی، ساخت حروف استیل پلاست، ساخت حروف استیل و چلنیوم و تلفیق استیل با دیگر متریال ها از محاسن و زیبایی های این حروف برجسته است که باعث فروش بالای آن است. تابلو استیل برای پوشاک و لباس فروشی می تواند یکی از زیباترین ها در انتخاب یک گذینه تبلیغاتی باشد که قیمت گذاری آن نیز با توجه به نوع حروف استیل بر حسب متر محیط یا همان متر دور محاسبه می گردد.

تابلو نئون پوشاک | تابلو نئون لباس فروشی

تابلو نئون پوشاک | تابلو نئون لباس فروشی

تابلو نئون تابلویی قدیمی در تابلو سازی است و مانند حروف استیل دارای قدمتی دیرینه است که با استفاده از لوله های شیشه ای و نصب الکترود در دو سر آن ساخته می شود که در آخر با استفاده از دستگاه مبادرت به شارژ گاز آن شده و در نهایت توسط ترانس مخصوص نئون به مرحله روشنایی می رسد.
تابلو نئون در گذشته برای صنف پوشاک بسیار مورد استفاده قرار می گرفت و اغلب در پشت شیشه ویترین مغازه لباس فروشی نصب می شد. یکی از مزیت های تابلو نئون در زمان خود مصرف برق پایین آن نسبت به تابلو های دیگر بود که بعد ها با ورود تابلو های مدرن تر استفاده از آنها کم رنگ تر شد. البته این نکته را نیز باید یاد آور شد که تابلو نئون کماکان به عنوان یک نوع تبلیغات نوستالژِی در راستای تبلیغات برخی از اصناف مورد استفاده قرار می گیرد.

تابلو لایت باکس پوشاک | لایت باکس لباس فروشی

تابلو لایت باکس پوشاک | لایت باکس لباس فروشی

تابلو لایت باکس یکی دیگر از تابلو های تبلیغاتی است که امروزه در صنعت تابلو سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از تابلو که در زبان لاتین لایت باکس نامیده می شود به معنی جعبه نور است. در واقع لایت باکس نوعی از تابلو است که به شکل جعبه توسط متریال هایی مانند ام دی اف، آهن و آلومینیوم ساخته شده و در آخر با استفاده از مهتابی یا اس ام دی به مرحله روشنایی می رسد.
البته در مورد نور پردازی لایت باکس باید به یاد داشت که اغلب توسط اس ام دی ها به مرحله روشنایی می رسند که مسلما این مورد باعث دوام بالا، مصرف برق پایین و زیبایی در نور پردازی خواهد بود. تابلو لایت باکس در انواع متفاوتی ساخته می شود که برخی از آنها با نام های لایت باکس آلومینیومی، لایت باکس فریم لس، لایت باکس اسنپ اسلیم، لایت باکس اسنپ فریم، لایت باکس کریستالی و مواردی دیگر شناخته می شوند.
کاربرد لایت باکس درصنف لباس فروشی و پوشاک به عنوان تبلیغات داخل مغازه و یا سردر انجام می شود که می تواند حاوی پیامی تبلیغاتی از طریق متن و یا عکس باشد. در مورد قیمت لایت باکس نیز باید عنوان کرد که قیمت گذاری لایت باکس با توجه به متر مربع و یا متر محیط محاسبه می گردد.


تابلو نئون پلاستیک پوشاک | تابلو نئون پلاستیک لباس فروشی

تابلو نئون پلاستیک پوشاک | تابلو نئون پلاستیک لباس فروشی

تابلو نئون پلاستیک با استفاده از متریال پلکسی گلاس که از پر کاربرد ترین و پر استفاده ترین متریال ها در تابلو سازی است ساخته می شود و در نوع خود از زیباترین حروف های برجسته بشمار می رود. تنوع رنگ بالا در تابلو نئون پلاستیک این نوع تابلو را به گذینه ای منتخب برای مشتریان تبدیل نموده است که سفارش آن توسط لباس فروشی ها و صنف پوشاک نیز از این امر مستثنی نیست.
تابلو نئون پلاستیک را به عنوان یک تابلو تبلیغاتی پوشاک می توان در سردر مغازه پوشاک و یا محیط داخلی آن به کار گرفت که نور پردازی آن توسط اس ام دی های بلوکی و در رنگ های مختلف انجام می گیرد. همچنین از محاسن و مزایای این نوع از حروف باید گفت که در انواع مختلفی مانند تابلو نئون پلاستیک تک پلکسی، تابلو نئون پلاستیک پلکسی دوبل و تابلو نئون پلاستیک تلفیقی ساخته می شود. در مورد قیمت تابلو نئون پلاستیک نیز باید یاد آور شد که قیمت گذاری آن مانند تابلو چلنیوم به صورت متر محیط محاسبه می گردد.