باشگاه های ورزشی امروزه در سطح کشور با توجه به روی کرد مناسب افراد مختلف جامعه در رابطه با سلامت جسم و روحشان و مهم شمردن این مورد به سرعت در حال تاسیس با زیر شاخه های مختلف ورزشی می باشد که یکی از اقدامات اولیه جهت آغاز فعالیت هر یک از مجموعه های تاسیس شده، تبلیغات از راه های متفاوت است. لذا در همین راستا سعی داریم به یکی از راه های مهم تبلیغاتی که تابلو چلنیوم حروف برجسته می باشد بپردازیم.

تابلو چلنیوم باشگاه ورزشی

حروف سازی

حروف های برجسته تبلیغاتی به شکل های متفاوتی در مجموعه های مختلف تابلو سازی به مرحله طراحی تا نصب می رسند که می بایست بعد از مرحله طراحی و قبل از نصب به مرحله ساخت در کارگاه تابلو سازی به دست افراد متخصص حروف ساز برسند. حروف سازی در حرفه تابلو سازی یکی از زیر شاخه های این صنعت و حرفه تبلیغاتی است که با توجه به موارد عنوان شده در انواع متفاوتی ساخته می شوند و هر کدام از آنها با توجه به متریال های مختلف موجود در بازار از نام های متفاوتی برخوردارند. به عنوان مثال حروف برجسته استیل با استفاده از متریال استیل که به صورت ورق های از قبل آماده استیل موجود هستند ساخته می شود که از ضخامت های مختلفی برخوردارند.
ساخت تابلو استیل به این صورت است که بعد از برش استیل مطابق با طرح مورد نظر، حروف سازان مبادرت به ساخت این مدل از حروف توسط ابزار های مربوطه می نمایند که این عمل به دورش ساخت دستی و یا به کمک دستگاه جوش استیل انجام می گیرد. نوع دیگری از حروف برجسته که در تابلو سازی به دست حروف سازان به مرحله ساخت می رسد حروف برجسته نئون پلاستیک است که متریال اصلی به کار رفته در آن، پلکسی گلاس می باشد. حروف برجسته فلزی و حروف برجسته چلنیوم که مرتبط با مبحث این مطلب هستند نیز از انواع دیگر حروف برجسته هستند که در ادامه به ساخت حروف برجسته چلنیوم نیز اشاره خواهیم داشت.

حروف برجسته چلنیوم

حروف برجسته چلنیوم یا تابلو چلنیوم یکی از حروف های برجسته است که در بسیاری از مطالب در وبسایت رسمی نوین لایت به آن پرداخته ایم. همانطور که از قبل گفتیم تابلو چلنیوم از حروف های برجسته است که با استفاده از رول چنلیوم، پلکسی گلاس، پی وی سی و اس ام دی بلوکی ساخته می شود. متریال اصلی در ساخت تابلو چلنیوم که علت اصلی نام گذاری این حروف است، چنلیوم می باشد که به شکل رول های آماده به فروش می رسند.
رول های چنلیوم از نظر کیفیت به دسته های متفاوتی تقسیم می شوند که با برند های متفاوتی شناخته می شوند. به عنوان مثال رول چنلیوم آلوراپید از مرغوب ترین و معتبرترین برندهای چنلیوم است که ساخت کشور اسپانیا می باشد. رول های چنلیوم در رنگ های متنوعی توسط شرکت های تولید کننده به چرخه تولید می رسند که این مورد از مزیت ها و محاسن چنلیوم بشمار می رود. البته باید یاد آور شد که رنگ های متنوع در این محصول از قیمت های مختلفی برخوردارند و به کار گیری از آنها تاثیر مستقیمی روی قیمت تابلو چلنیوم خواهد داشت. به عنوان مثال به کارگیری از رول چنلیوم نقره ای نسبت به رول چنلیوم طلایی قیمت به مراتب پایین تری بر کلیت کار خواهد داشت.
یکی دیگر از محاسن رول های چنلیوم که امروزه از کاربرد فراوانی برخوردار است، ایجاد پانچ روی لبه می باشد. منظور از پانچ چنلیوم ایجاد اشکال مختلف مانند دایره، ستاره و مستطیل روی لبه کار است که این عمل با استفاده از دستگاه و ابزار های مربوطه انجام می گیرد و باعث رویت نور از کناره های حروف ساخته شده خواهد بود.

تابلو کامپوزیت و چلنیوم

حروف برجسته چلنیوم بعد از ساخت روی نماهای مختلفی نصب می شود که می توان به مواردی مانند سنگ، سرامیک، چوب و کامپوزیت اشاره نمود که کاربردی ترین و پر مصرف ترین آنها ورق های کامپوزیت هستند. کامپوزیت ها ورق های از قبل آماده شده و برش خورده ای هستند که معمولا در ابعاد های 320 در 125 سانتیمتر به فروش می رسند و همانند چنلیوم در برند های مختلفی بفروش می رسند که از مرغوب ترین آنها می توان به ورق کامپوزیت آلومکس اشاره نمود. کامپوزیت ها معمولا دارای ضمانت شرکتی در حدود 15 تا 20 سال هستند که این مورد دلیل قاطع در انتخاب آن به عنوان یک نما یا زیر کار میان مشتریان بشمار می رود. در این مطلب منظور از تابلو کامپوزیت، به کار گیری و تلفیق آن با حروف های برجسته است که حروف چنلیوم یکی از آنها می باشد. رنگ بندی کامپوزیت مانند رول چنلیوم از مزیت های مهم این متریال است که البته باید یاد آور شد که تنوع رنگ در این متریال کاربردی نسبت به رول چنلیوم بسار بالاتر است و همین مورد انتخاب رنگ برای مشتریان را در انواع مختلف به عنوان یک تابلو تبلیغاتی با رنگ های سازمانی یک مجموعه یا شرکت آسان تر نموده است.
اجرای کامپوزیت یکی دیگر از مواردی است که می بایست در مورد آن اطلاعی نسبی داشته باشیم. منظور از اجرای کامپوزیت، ساخت و نصب آن به روش های متفاوت است که می بایست به دست افراد متخصص کامپوزیت کار انجام گیرد. به عنوان مثال روش هایی مانند فیکس، اچ و ال و هنگ از اجراهای مختلف کامپوزیت هستند که بعاد از اسکلت بندی و زیر سازی نمای کامپوزیت به مرحله اجرا و نسب می رسند.

تابلو چلنیوم و کامپوزیت باشگاه

حال که با تابلو چلنیوم و تابلو کامپوزیت آشنا شدیم به توضیح مختصری در مورد ساخت تابلو تلفیقی کامپوزیت و چلنیوم که در تصویر فوق قابل رویت است می پردازیم. همانطور که مشاهده می شود تابلو ساخته شده فوق تحت عنوان باشگاه ورزشی تاو است که با استفاده از زمینه کامپوزیت و حروف برجسته و باکس چلنیوم ساخته شده است.
رنگ کامپوزیت به کار رفته در تابلو فوق، طوسی روشن است که یکی از ده ها رنگ موجود در کامپوزیت می باشد. در این تابلو حروف های چلنیوم ساخته شده به دو شکل چلنیوم ساده و چلنیوم پلکسی دوبل است که رنگ های به کار رفته در نوع دوبل آن، مشکی پانچ و رینگ سفید هستند و همچنین نوع ساده آن به رنگ سفید یا شیری است که هر دو نوع توسط لبه چنلیوم طلایی تولید شده اند.
در این تابلو دو باکس چنلیوم نیز به چشم می خورد که یکی با استفاده از پلکسی زرد و دیگر پلکسی شیری به عنوان زمینه کار ساخته شده اند که متن و شماره روی باکس همانطور که مشاهده می شود با استفاده از پلکسی گلاس برش خورده مشکی به مرحله تولید رسیده است. نکته آخری که می بایست یاد آور شد، نور پردازی این تابلو است که باید عنوان کرد که روشنایی تابلو فوق با استفاده از اس ام دی های بلوکی سفید رنگ انجام گرفته است.