امروزه تاسیس بانک ها و موسسه های مالی با توجه به ارئه خدمات متفاوت در رابطه با گردش اقتصاد کشور به شکل قابل توجهی رو به افزایش می باشد که مسلما در همین راستا مشتریان و متقاضیان می توانند موسسه یا بانک مورد نظر خود را در جهت کسب کار و گردش های مالیشان همراه با مزایای هر کدام از آنها انتخاب نمایند. یکی از عواملی که باعث معرفی یک موسسه یا بانک به مشتریان و عابران بشمار می رود، تابلو سردر تبلیغاتی است که به شکل های متفاوتی توسط مجموعه های تابلو سازی ساخته و بر سردر بانک ها اجرا و نصب می شود. در ادامه به توضیحات در مورد یکی از تابلو های تبلیغاتی پر کاربرد به نام تابلو چلنیوم به عنوان ساخت تابلو بانک می پردازیم.

تابلو چلنیوم و کامپوزیت بانک ملی


تاسیس بانک ملی ایران در سال 1307 پس از پشت سر گذاشتن جلسات متعدد و تصویب مجلس انجام گرفت و نهایتا در روز سه شنبه 20 شهریور این بانک رسما آغاز به فعالیت نمود و امروزه یکی از بانک های معتبر و فعال در کشور به شمار می رود.
بانک ملی ایران با توجه به پیشرفت عظیم علم در راستای فعالیتهای مدرن و ارئه خدمات به مشتریان هم گام و هم سو با تکنولوژی امروزه از مدرن ترین بانک ها در ایران بشمار می رود و خدماتی مانند اینترنت بانک، موبایل بانک و اپلیکیش های متفاوت از محاسن این بانک می باشد که تمامی این موارد با توجه به تبلیغات متعدد مانند ساخت تابلو سردر و دیگر راه های تبلیغاتی میثر گردیده است.

تابلو چلنیوم بانک ملی

تابلو چلنیوم بانک ملی
تابلو چلنیوم یکی از حروف های برجسته می باشد که به عنوان تبلیغات تابلو سردر از کاربردی ترین تابلو ها بشمار می رود. تابلو چلنیوم به دلیل مدرن بودن و دوام بسیار بالا یکی از تابلو های حروف برجسته و منتخب به عنوان تابلو تبلیغاتی شرکتی و ارگان های دولتی و خصوصی است که انتخاب این تابلو توسط بانک ملی ایران نیز یکی از مناسب ترین گذینه های تبلیغاتی می باشد.
همانطور که در بسیاری از مطالب قبلی در مورد تابلو چلنیوم عنوان کردیم، تاریخچه ورود تابلو چلنیوم به صنعت تابلو سازی بیش از دو دهه می باشد و کماکان این نوع از حروف برجسته از پر فروش ترین و با دوام ترین محصول در تابلو سازی می باشد.

متریال تابلو چلنیوم بانک ملی

حروف چلنیوم بانک ملی
تابلو چلنیوم توسط متریال های متفاوتی ساخته می شود که تابلو چلنیوم بانک ملی نیز از این امر مستثنی نیست. البته هر کدام از متریال های موجود در بازار در برندهای مختلفی موجود می باشند که با توجه به تفاوت برندها، کیفیت محصولات نیز متفاوت است.
تابلو چلنیوم توسط رول چنلیوم، پلکسی گلاس، اس ام دی و پی وی سی ساخته می شود. رول چنلیوم نوعی آلومینیوم است که متریال اصلی در ساخت این تابلو است. پلکسی گلاس نوعی پلاستیک شفاف است که نمای اصلی حروف چلنیوم می باشد. اس ام دی ها در ساخت تابلو چلنیوم وظیفه نورپردازی تابلو را دارند و پی وی سی نیز به عنوان زیر کار حروف به کار می رود و اس ام دی ها روی پی وی سی قرار می گیرند و در آخر توسط منبع تغذیه 12 ولت به مرحله روشنایی می رسند.
رول چنلیوم در رنگ های متفاوت مات و براق به فروش می رسد و پلکسی گلاس نیز به همین ترتیب. در مقابل اس ام دی های تابلو چلنیوم هم در رنگ های مختلفی موجود هستند که با توجه به رنگ استفاده شده پلکسی مورد استفاده قرار می گیرند.
اما یکی دیگر از متریال های اصلی تابلو چلنیوم و کامپوزیت بانک ملی ، کامپوزیت است که به عنوان زیر سازی و نمای اصلی تابلو به کار گرفته شده است. کامپوزیت ها نیز در رنگ های مختلفی در بازار موجود هستند که با روش های متفاوتی توسط گروه های تابلو سازی قابل اجرا می باشد. برخی از روش های اجرای کامپوزیت عبارتند از فیکس، اچ و ال، هنگ و ... که هر کدام از آنها با توجه به نوع سفارش انجام می گیرند.

رنگ تابلو چلنیوم بانک ملی

اکثر ارگانهای دولتی در رابطه با طرح، فونت و لوگو خود رنگ سازمانی خاصی را انتخاب می کنند و در تمام موارد تبلیغاتی خود از رنگ یا رنگ های سازمانی خود بهره می گیرند که این امر در ساخت تابلو های تبلیغاتی نیز به همین صورت مورد استفاده قرار می گیرد. بانک ملی ایران نیز مانند بسیاری از بانک ها و ارگانهای دولتی دارای رنگ سازمانی خاصی در تابلو های سردر خود می باشد که در ادامه به مختصر توضیحاتی و اطلاعاتی در مورد آنها می پردازیم.

رنگ کامپوزیت تابلو چلنیوم بانک ملی

یکی از طیف های رنگ در کامپوزیت طوسی یا خاکستری است که بین دو رنگ سیاه و سفید می باشد. رنگ طوسی یه چندین دسته مانند طوسی سیر، روشن، سربی، و ... تقسیم می شوند که رنگ به کار رفته در تابلو کامپوزیت بانک ملی از نوع طوسی تیره یا نوک مدادی است که به روش های متفاوتی نیز قابل اجرا و نصب می باشد.
نکته ایی که باید در مورد ساخت تابلو کامپوزیت بانک ملی عنوان نمود قیمت آن می باشد که با توجه به اجرای حروف برجسته و نمای کامپوزیت، قیمت تابلو چلنیوم و قیمت تابلو کامپوزیت به صورت جداگانه محاسبه می گردد که قیمت کامپوزیت برحسب متر مربع و قیمت حروف چلنیوم بر حسب متر محیط محاسبه می شود.

رنگ حروف تابلو چلنیوم بانک ملی

چلنیوم های به کار رفته در ساخت تابلو چلنیوم بانک ملی به چندین نوع تقسیم می شوند که عبارتند از حروف چلنیوم، باکس چلنیوم و لوگو چلنیوم. حروف های ساخته شده تابلو چلنیوم بانک ملی به دو شکل حروف فارسی و حروف لاتین می باشد که رنگ حروف فارسی آن که همراه با فونت نستعلیق ساخته شده است از پلکسی گلاس سفید و لبه نقره ای تشکیل شده است و در مقابل، حروف لاتین نیز از پلکسی گلاس زرد رنگ همراه با لبه نقره ای ساخته شده است.
باکس های ساخته شده در تابلو چلنیوم بانک ملی نیز به دو صورت ساخته شده است. باکس های زرد و باکس های مشکی همراه با متن به کار رفته سفید که هر دو آنها از لبه نقره ای بهره مند می باشند. و در نهایت ساخت لوگو نیز توسط لبه چنلیوم نقره ای و چاپ و نصب استیکر بر روی پلکسی گلاس انجام گرفته است.