تعمیرات و خدمات پس از فروش در اصناف خدماتی یکی از مواردی است که مجموعه های خدماتی می بایست جهت محبوبیت و پیشرفت در کسب و کارشان دقت ویژه ای به آن داشته باشند که یکی از این مشاغل خدماتی، صنعت توسعه یافته و رو به پیشرفت تابلو سازی می باشد؛ لذا در ادامه به یکی از خدمات پس از فروش در تابلو سازی که مربوط می شود به تعمیر تابلو های نئون خواهیم پرداخت.

تعمیرات تابلو نئون | تعمیر نئون شیشه ای | تعمیر نئون فلکسی


قبل از اینکه مبحث تعمیرات در تابلو نئون را باز کنیم و به آن بپردازیم باید گفت که تابلو نئون به طور کل در دو نوع مختلف ساخته می شود که عبارتند از تابلو نئون شیشه ای و تابلو نئون فلکسی که در ادامه به توضیح مختصری از آنها می پردازیم و بعد از آن مطلب را تحت عنوان تعمیرات تابلو نئون ادامه می دهیم.

تابلو نئون شیشه ای

تابلو نئون شیشه ای
تابلو نئون شیشه ای که اکثرا آن را با نام تابلو نئون می شناسند یکی از تابلو های تبلیغاتی است که با استفاده از لوله های شیشه ای ساخته می شود و قابلیت نور پردازی و روشنایی را دارد. ساخت تابلو نئون شیشه ای به این صورت است که افراد مجرب و متخصص تحت عنوان نئون ساز با استفاده از حرارت اقدام به خم کردن و حالت دادن لوله های شیشه ای مطابق با طرح مورد نظر می نمایند و در مرحله بعد در دو سر لوله های شیشه ای، الکترود نصب می کنند و در آخر با استفاده از دستگاه الکتروپمب اقدام به وارد کردن گاز نئون داخل لوله ها می نمایند که این عمل باعث روشنایی لوله های شیشه ای می شود.
از کاربرد های تابلو نئون می توان به نصب نئون پشت شیشه مغازه ها، سردر مغازه و اماکن تجاری، تزئین دکوراسیون رستوران ها و موارد مشابه اشاره نمود.

تابلو نئون فلکسی

تابلو نئون فلکسی
سالیان زیادی است که تابلو نئون شیشه ای در صنعت تابلو سازی ورود پیدا کرده است و البته کماکان نیز مورد استفاده قرار می گیرد، اما با این حال پیشرفت تکنولوژی اسبابی را برای مخترعان و تولید کنندگان فراهم آورد تا با رویکردی متفاوت وارد عرصه رقابت و تولید شوند و متریالی را مشابه نئون شیشه ای تولید کنند که امروزه آن را با عنوان نئون فلکس می شناسند و در صنعت تابلو سازی در جهت ساخت تابلو تبلیغاتی به نام تابلو نئون فلکسی از آن استفاده می شود.
نئون فلکس با استفاده از پلاستیک نرم و قرار دادن ال ای دی درون پلاستیک ساخته می شود. پلاستیک ها در رنگ های مختلفی در جهت تولید این متریال به کار می روند که ال ای دی های درون آن بعد از روشن شدن باعث می شوند تا روشنایی با توجه به رنگ پلاستیک و مطابق با آن صورت گیرد.
همانطور که گفتیم نئون فلکس در تابلو سازی به عنوان تولید تابلو تبلیغاتی نئون فلکس یا نئون فلکسی به کار می رود که کاربرد آن در مکان هایی مانند مغازه، دکوراسیون داخلی، اتاق خواب، تابلو شرکت و ... می باشد.

تعمیر تابلو نئون شیشه ای

تعمیر تابلو نئون شیشه ای
تابلو نئون شیشه ای مانند بسیاری از تابلو های تبلیغاتی که در مجموعه های تابلو سازی تولید می شوند بعد از نصب و طی گذشت سالها نیازمند سرویس و یا تعمیر است که در ادامه با مواردی که تعمیر و سرویس شامل آنها می شود آشنا خواهیم شد.

شیشه نئون | تعمیر شیشه نئون

شیشه نئون | تعمیر شیشه نئون
گفتیم که تابلو نئون شیشه ای با استفاده از لوله های شیشه ای ساخته می شود و امری که در این رابطه مهم است این است که گاها پیش آمده که قسمتی از تابلو نئون بنا به دلایلی شکسته می شود، لذا در این هنگام راه حل پیش رو تعمیر و سرویس نئون است که به دست نئون ساز انجام می گیرد.

شارژ گاز تابلو نئون

شارژ گاز تابلو نئون
گاهی اوقات شکستگی هایی که در نئون قابل رویت است و یا ترک هایی که قابل رویت نیستند باعث می شوند تا گاز نئون از لوله ها خارج شوند که در این صورت نئون ساز می بایست اقدام به تعمیر شیشه و وارد کردن مجدد گاز نئون در لوله های شیشه ای نماید.

تعمیر ترانس نئون | سرویس ترانس نئون

تعمیر ترانس نئون | سرویس ترانس نئون
تابلو های نئون جهت روشنایی از ترانس های مخصوصی بهرمند هستند که این ترانس ها با توجه به متراژ نئون در نظر گرفته می شوند لذا در رابطه با همین مورد، امر مسلم این است که در صورت خرابی ترانس می بایست آن را تعمیر و یا تعویض نماییم.

تعمیر تابلو نئون فلکسی

تعمیر تابلو نئون فلکسی
گفتیم که نئون فلکس در جهت تزئین دکوراسیون و تابلو های تبلیغاتی مانند تابلو شرکت، تابلو مغازه و دیگر موارد مشابه به کار گرفته می شود و دقیقا همانند دیگر تابلو های تبلیغاتی نیازمند نگهداری، تعمیر و یا سرویس می باشد که در ادامه به مورادی که باعث تعمیر و سرویس تابلو نئون فلکس می شوند خواهیم پرداخت.

تعمیر نئون فلکسی

تعمیر نئون فلکسی
اولین و مهمترین موردی که باعث تعمیرات در تابلو نئون فلکسی می شود، متریال اصلی آن یعنی نئون فلکس می باشد؛ لذا در همین رابطه باید گفت که نئون فلکس ها با توجه به برند و کیفیتی که دارند، دارای طول عمر مشخصی هستند که در صورت خاموش شدن قسمتی از آن می بایست تعمیر شوند.

تعمیر سازه نئون فلکسی

تعمیر سازه نئون فلکسی
تابلو نئون فلکس معمولا بر روی زیر سازی های مختلفی نصب و مونتاژ می شود که برخی از آنها عبارتند از پلکسی گلاس، پی وی سی، ام دی اف و ... که گاها این زیر سازی ها به دلیل شکستگی و یا موارد دیگر نیاز دارند که تعمیر و یا تعویض شوند که در این صورت مجموعه های تابلو سازی اقدام به تعمیر آنها می نمایند.

تعمیر ترانس نئون فلکسی

تعمیر ترانس نئون فلکسی
نئون فلکسی هایی که در تابلو سازی مورد استفاده قرار می گیرند جهت روشنایی به برق 12 ولت نیاز دارند که تبدیل برق 220 شهری به 12 ولت با استفاده از منبع تغذیه یا ترانس انجام می گیرد، لذا در صورت هر گونه مشکل برای ترانس ممکن است روشنایی تابلو نئون مختل شود که در این صورت می بایست اقدام به تعمیر و یا تعویض ترانس شود.

قیمت تعمیر تابلو نئون | قیمت سرویس تابلو نئون

قیمت تعمیر تابلو نئون | قیمت سرویس تابلو نئون
حال که مواردی که باعث تعمیر و یا سرویس در تابلو های نئون می شوند آشنا شدیم می پردازیم به قیمت تعمیرات تابلو نئون که به طور کلی باید گفت قیمت گذاری در تعمیر تابلو نئون مستقیما مربوط می شود به عاملی که باعث تعمیر و یا سرویس تابلو شده است؛ به عنوان مثال در تابلو نئون فلکسی، قیمت تعمیر ترانس با تعمیر نئون فلکسی متفاوت خواهد بود و یا در تابلو نئون شیشه ای قیمت شارژ گاز تابلو با تعمیر شکستگی نئون متفاوت است؛ لذا پیشنهاد می شود جهت آگاهی بیشتر در رابطه با تعمیر تابلو نئون و یا استعلام قیمت تعمیر تابلو نئون با مجموعه های تابلو سازی در ارتباط باشید.