امروزه اکثر صنایع در جهان به شکل قابل توجهی رو به پیشرفت و توسعه هستند که می توان یکی از عمده ترین آنها را صنعت ساختمان سازی نام برد که خود این صنعت در بر گیرنده و یا بهتر است بگوییم درگیر کننده بسیاری دیگر از صنایع و مشاغل می باشد که یکی از مشاغل شناخته شده در آن گچ کاری است که این شغل در صنایع دیگری نیز می تواند به کار گرفته شود که یکی از آنها حرفه تابلو سازی است.

تابلو سازی و کناف | حروف برجسته و کناف | تابلو چلنیوم و کناف

در ادامه مطلب می خواهیم به کاربرد یکی از متریال های پر مصرف در صنعت ساختمان که در حرفه تابلو سازی نیز به کار می رود بپردازیم که نام این متریال کناف است؛ در ادامه، این مطلب را همراهی کنید تا با کناف و کاربرد آن در تابلو سازی آشنا شوید.

کناف چیست

کناف چیست

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد صنعت ساختمان سازی یکی از صنایعی است که می توان پیشرفت تکنولوژی و نوآوری در آن را رویت نمود که یکی از آنها تولید متریالی به نام کناف است، در تعریف کناف باید این طور نوشت که کناف نوعی گچ روکش دار است که به شکل صفحاتی در ابعاد های مشخص تولید می شوند.
کناف در حقیقت نام یک شرکت است که توسط دو برادر به نام های آنفوس کناف و کارل کناف در سال 1932 میلادی در کشور آلمان تاسیس شد و امروزه یکی از بزرگترین شرکت ها در صنعت ساختمان و در عرصه بین المللی بشمار می رود.
از عمده مصارف کناف می توان به صنعت ساختمان سازی و یا دکوراسیون داخلی به عنوان سقف کاذب، دیوارهای پیش ساخته، دکور و دیگر طراحی های مدرن اشاره نمود.

کناف در تابلو سازی

کناف در تابلو سازی

می رسیم به مبحث استفاده از کناف در صنعت تابلو سازی که یکی از صنایع و مشاغلی است که همه روزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ایده پردازی های نو در حال تغییر و تحول می باشد؛ کاربرد کناف در تابلو سازی مانند بسیاری دیگر از متریال ها مانند ام دی اف، چوب ترمووود، کامپوزیت و ... از نوآوری ها در این صنعت بشمار می رود.
کناف در تابلو سازی می تواند ایده های جالب و مدرن توسط تابلو سازان را به ثبت برساند که از عمده ترین آنها می توان به طرح های زیر کار حروف های برجسته همراه با نور پردازی اشاره نمود.
کاربرد کناف در تابلو سازی از مزیت های بسیاری برخوردار است که می توان به مواردی چون رنگ پذیری کناف، اجرای سریع، شکل و فرم پذیری بالا، قیمت مناسب، مقاومت و دوام بالا و بسیاری دیگر از موارد اشاره نمود که تمامی این موارد از عمده دلایل کابرد آن در تابلو سازی بشمار می رود.

کناف و حروف برجسته

یکی از مهمترین و بیشترین کاربرد هایی که کناف در تابلو سازی دارد به عنوان زیر کار حروف های برجسته می باشد؛ حروف های برجسته به دلیل اینکه عمدا مورد نور پردازی و روشنایی قرار می گیرند دارای سیم کشی هستند که مسلما از هر قسمت حروف دارای دو رشته سیم مجزا خواهد بود.
اما نکته ای که در این میان حائز اهمیت است این است که جهت روشنایی می بایست سیم کشی حروف های برجسته به گونه ای باشد که سیم ها مخفی باشند و یا در واقع مشخص نباشند، لذا در این بین می توان از کناف در جهت زیبایی کار و مخفی کردن سیم کشی تابلو استفاده نمود.
در ادامه به توضیح مختصری از برخی از حروف های برجسته پر فروش و پر کاربرد در صنعت تابلو سازی همراه با زمینه کناف خواهیم پرداخت.

کناف و تابلو چلنیوم

کناف و تابلو چلنیوم
در بسیاری از مطالب گذشته در مورد تابلو چلنیوم توضیح دادیم و حال به این موضوع واقف هستیم که تابلو چلنیوم یکی از حروف های برجسته ای است که قابلیت نور پردازی را دارد؛ تابلو چلنیوم هم مانند بسیاری از حروف های برجسته که مورد سیم کشی قرار می گیرند نیازمند این است که جهت زیبایی و مخفی شدن سیم کشی از زیر سازی مناسبی بهره مند باشد که در همین راستا می توان با استفاده از زیر سازی کناف این کار را به شکل اصولی به سر انجام رساند.

کناف و تابلو استیل

کناف و تابلو استیل
استیل یک متریال پر کاربرد در صنایع مختلف است که یکی از آنها تابلو سازی می باشد؛ ساخت حروف برجسته استیل با استفاده از متریال استیل یکی دیگر از تابلو های تبلیغاتی پر فروش در تابلو سازی می باشد که کاربرد کناف و یا در واقع تلفیق کناف به عنوان یک زیر کار با حروف استیل می تواند در تولید یک تابلو زیبا و مدرن، نقش بسزا و قابل توجهی داشته باشد.

کناف و تابلو نئون پلاستیک

کناف و تابلو نئون پلاستیک
تابلو نئون پلاستیک هم مانند تابلو چلنیوم یک حروف برجسته است با این تفاوت که متریال کلی در ساخت آن پلکسی گلاس می باشد؛ این نوع از حروف برجسته به دلیل اینکه مانند دیگر حروف های برجسته نیازمند سیم کشی می باشد، بهتر است که با استفاده از یک زمینه و یا زیر کار مبادرت به مخفی نمودن سیم کشی شود که در همین رابطه می توان از کناف استفاده نمود.

کناف و تابلو لاسوگاسی

کناف و تابلو لاسوگاسی
آخرین حروف برجسته ای که در این مطلب می خواهیم در مورد تلفیق آن با کناف بپردازیم، تابلو لاسوگاسی است که معمولا با استفاده از لامپ های فلامنتی ساخته می شوند که مسلما هر کدام از حروف ها به صورت مجزا دارای سیم کشی می باشند؛ لذا در جهت مخفی کردن سیم کشی ها، کناف یکی از مناسبترین گذینه ها بشمار می رود.

قیمت کناف در تابلو سازی

آخرین موردی که باید در این مطلب در رابطه با کناف به آن بپردازیم، قیمت کناف در تابلو سازی است که باید بگوییم کناف یکی از مقرون بصرفه ترین متریال ها در نوع خود در صنعت تابلو سازی بشمار می رود که روش مصاحبه آن معمولا به شکل متر مربع خواهد بود که البته مواردی چون نوع رنگ آمیزی و نوع طرح کناف نیز تاثیر مستقیمی روی قیمت کناف خواهد داشت.