تابلو سازی به عنوان یک حرفه که امروزه در دسته صنعت های بزرگ و رو به پیشرفت بشمار می رود شامل تولیدات و ساخت انواع تابلو های تبلیغاتی است که برخی از آنها از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار داشته است و از نمونه های بارز و کاربردی آن می توان به تابلو نئون پلاستیک اشاره داشت که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

تابلو نئون پلاستیک چیست؟

تابلو نئون پلاستیک

تابلو نئون پلاستیک یکی از تابلو های تبلیغاتی است که با استفاده از پلاکسی گلاس ساخته می شود و در دسته حروف های برجسته تبلیغاتی قرار می گیرد که می توان به دو شکل با نور و بدون نور آن را تولید نمود. تابلو نئون پلاستیک در گذشته با استفاده از لامپ های نئون مورد نور پردازی قرار می گرفت که رفته رفته، لامپ های نئون جایگاه خود را به لامپ های اس ام دی دادند و روشنایی تابلو نئون پلاستیک به شکل اس ام دی های بلوکی تغییر یافتند؛ به طوری که می توان امروزه به وضوح شاهد این نوع از روش نور پردازی با استفاده از انواع اس ام دی ها، مانند اس ام دی های تک رنگ، هفت رنگ و تمام رنگ در نئون پلاستیک بود.

انواع تابلو نئون پلاستیک

انواع تابلو نئون پلاستیک

برخی از تابلو های تبلیغاتی هستند که در اجرا و ساخت دارای تنوع و انواع بسیاری هستند که تابلو حروف برجسته نئون پلاستیک نیز از این مورد مستثنی نیست. در واقع می توان گفت که تابلو نئون پلاستیک به شکل های مختلفی ساخته می شود که در ادامه جهت آگاهی بیشتر به دو نوع متداول آن خواهیم پرداخت.

تابلو نئون پلاستیک ساده

تابلو نئون پلاستیک ساده
گفتیم که تابلو نئون پلاستیک با استفاده از پلکسی گلاس ساخته می شود؛ در واقع این حروف برجسته به طور معمول به این صورت ساخته می شود که بعد از برش پلکسی گلاس، لبه حروف که آن نیز پلکسی گلاس است، توسط حروف ساز دور تا دور حروف با استفاده از حرارت و چسب قرار می گیرد و در نهایت مبادرت به روشنایی حروف توسط لامپ های اس ام دی بلوکی می شود.

تابلو نئون پلاستیک پلکسی دوبل

تابلو نئون پلاستیک پلکسی دوبل
منظور از ساخت تابلو نئون پلاستیک پلکسی دوبل این است که ازبعد از برش حروف، یک رنگ پلکسی دیگر برش خورده و به شکل رینگ و اشکال دیگر، دور حروف و یا قسمت های دیگر آن قرار داده می شود که این عمل باعث می شود بعد از ساخت شاهد نمایی متفاوت و دو رنگ از حروف باشیم.

در آخر و در مورد انواع تابلو نئون پلاستیک باید به یاد داشت که این نوع از حروف برجسته تنها به ساخت دو مورد عنوان شده ختم نخواهد شد و مدل های دیگری مانند تابلو نئون پلاستیک پانچ، تابلو نئون پلاستیک نور اندریک و تلفیق حروف نئون پلاستیک با دیگر حروف های برجسته از انواع تابلو نئون پلاستیک بشمار می روند.


روش و انواع ساخت تابلو نئون پلاستیک

گفتیم که تابلو نئون پلاستیک در انواع متفاوتی در کارگاه های تابلو سازی ساخته می شود؛ ولی موضوع مهم دیگری که در مورد تابلو نئون پلاستیک باید گفت؛ انواع روش ساخت آن است که در ادامه به دو نوع اصلی آن می پردازیم.

تابلو نئون پلاستیک کنشکاف

تابلو نئون پلاستیک کنشکاف
مدل کنشکاف یکی از نام هایی است که به عنوان یک روش ساخت در نئون پلاستیک شناخته می شود. منظور از کنشکاف یعنی اینکه سطح حروف برش خورده نئون پلاستیک، کمی داخل تر از لبه قرار داشته باشد؛ در واقع نمای ساخت این مدل از حروف به این شکل است که از روبرو، سطح کار و لبه با یکدیگر مماس نیستند.


تابلو نئون پلاستیک لبه هندی

تابلو نئون پلاستیک لبه هندی
تابلو نئون پلاستیک لبه هندی یکی دیگر از روش های ساخت این نوع حروف برجسته است که دقیقا عکس حروف لبه کنشکاف می باشد و سطح کار و لبه حروف مماس با یکدیگر است. حروف برجسته لبه هندی از کاربردهای بسیاری برخوردار است که می توان از عمده موارد آن به عنوان تابلو سردرب مغازه یا محیط های داخلی اشاره نمود که البته مصرف و کاربرد داخلی آن به مراتب بالاتر از فضاهای خارجی و تابلو های سردرب بشمار می رود که دلیل این مورد نیز، زیبایی و ضرافت در ساخت حروف نئون پلاستیک لبه هندی است.

کاربرد تابلو نئون پلاستیک

تمام تابلو های تبلیغاتی دارای کاربرد های مختص به خود هستند؛ اما نکته قابل توجه در مورد آنها این است که ماهیت اصلی و ذات تابلو های تبلیغاتی، تبلیغات است که این مورد در رابطه با تابلو های نئون پلاستیک نیز صدق می نماید.
کاربرد تابلو نئون پلاستیک که یک نوع حروف برجسته است بیشتر در جهت تابلو های سردر ارگانها، شرکت ها، کارخانجات و تابلو مغازه می باشد که می توان در رنگ بندی ها و انواع مختلف آنها را تولید نمود.

تفاوت تابلو نئون پلاستیک و تابلو چلنیوم

تفاوت تابلو نئون پلاستیک و تابلو چلنیوم
یکی از سوالاتی که میان مشتریان یک مجموعه یا کارگاه تابلو سازی مطرح است و پرداختن به آن در این مطلب خالی از لطف نیست، تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک است. در تعریف تابلو چلنیوم گفتیم که تابلو چلنیوم یکی از تابلو های تبلیغاتی است که با استفاده از رول چنلیوم که یک نوع آلومینیوم است به همراه پلکسی گلاس و روشنایی اس ام دی ساخته می شود و در مقابل تابلو نئون پلاستیک تماما با استفاده از پلکسی گلاس و اس ام دی تولید می شود.

اما نکته ای که در رابطه با هر دو تابلو مطرح است تفاوت آنها می باشد که در یک جمله باید اینطور عنوان کرد که حروف چلنیوم بعد از نور پردازی به دلیل به کار گیری از آلومینیوم، نور را از خود عبور نمی دهد و در مقابل تابلو نئون پلاستیک با توجه به کاربرد پلکسی گلاس در لبه حروف، روشنایی را از خود عبور می دهد.

مزایای تابلو نئون پلاستیک

تمام تابلوهای تبلیغاتی دارای مزایایی هستند که با توجه به در نظر داشتن آنها می توان به گذینه انتخابی مناسبی جهت تبلیغات دست یافت که تابلو نئون پلاستیک نیز از مزیت هایی برخوردار است که عبارتند از:

زیبایی تابلو نئون پلاستیک

تابلو نئون پلاستیک را می توان به عنوان یک حروف برجسته یکی از زیباترین حروف ها عنوان نمود.

تنوع در ساخت تابلو نئون پلاستیک

گفتیم که تابلو نئون پلاستیک را می توان در انوع و روش های متفاوتی اجرا نمود که همین موضوع از مزیت های نئون پلاستیک بشمار می رود.

طول عمر بالا در تابلو نئون پلاستیک

پلکسی گلاس و اس ام دی از متریال هایی هستند که از دوام بسیار بالایی در ساخت تابلو های تبلیغاتی برخوردارند و با توجه به کاربرد آنها در این حروف برجسته می توان طول عمر بالا را از مزیت های تابلو نئون پلاستیک عنوان کرد.

مصرف برق پایین حروف نئون پلاستیک

مصرف برق یکی دیگر از مواردی است که می تواند در دسته معایب و یا مزایای یک تابلو تبلیغاتی باشد که در مورد تابلو نئون پلاستیک باید عنوان کرد که مصرف برق پایین اس ام دی های به کار رفته در تابلو نئون پلاستیک از مزیت های آن بشمار می رود.

قیمت تابلو نئون پلاستیک

قیمت گذاری حروف نئون پلاستیک با توجه به نوع متریال و برندهای مصرفی در آن و به صورت متر محیط (متر دور حروف) محاسبه می شود که در ادامه لیست قیمت روز تابلو نئون پلاستیک قابل مشاهده می باشد.

نوع محصول قطر قلم (سانتیمتر) قیمت هر متر محیط (تومان)
حروف نئون پلاستیک ساده 15 700/000
حروف نئون پلاستیک ساده نور اندریک 15 750/000
حروف نئون پلاستیک پلکسی پانچ 15 720/000
حروف نئون پلاستیک لبه پانچ 15 720/000
حروف نئون پلاستیک پلکسی پانچ و لبه پانچ 15 740/000
حروف نئون پلاستیک پلکسی پانچ نوراندریک 15 770/000
حروف نئون پلاستیک لبه پانچ نور اندریک 15 770/000
حروف نئون پلاستیک پلکسی پانچ و لبه پانچ نوراندریک 15 790/000
حروف نئون پلاستیک پلکسی دوبل 15 790/000
حروف نئون پلاستیک پلکسی دوبل پانچ 15 810/000
حروف نئون پلاستیک پلکسی دوبل لبه پانچ 15 810/000
حروف نئون پلاستیک پلکسی دوبل پانچ و لبه پانچ 15 830/000
حروف نئون پلاستیک پلکسی دوبل پانچ نوراندریک 15 860/000
حروف نئون پلاستیک پلکسی دوبل لبه پانچ نور اندریک 15 860/000
حروف نئون پلاستیک پلکسی دوبل پانچ و لبه پانچ نور اندریک 15 880/000

اطلاعات سفارش تابلو نئون پلاستیک

تمامی متریال های بکار رفته در ساخت حروف نئون پلاستیک از مرغوب ترین برندهای موجود در بازار می باشد.

توضیحاتی در مورد قطر قلم

با توجه به محل نصب حروف نئون پلاستیک (زیر کار حروف و ارتفاع از سطح زمین) قیمت نصب جداگانه محاسبه می گردد.

برای اطلاع از قیمت دیگر محصولات مورد نظر تابلو نئون پلاستیک با ما در تماس باشید.