جهان امروز ما انسانها در بسیاری از موارد مدیون پیشرفت علم، تکنولوژی، خلاقیت و نوآوری ها است که در تمام ادوار زندگی به دست بشر در حال تغییر و تحول است. در واقع غریزه و ذات انسان ایجاب می کند تا در تمام طول عمر، خود را با اکثر تغییرات وقف دهد و با هم نوعان خود، هم سو و هم جهت باشد.

تابلو تبلیغاتی ورودی شهر | بیلبورد ورودی شهر


یکی از تحولاتی که سالیان سال است که به سرعت قابل انعکاس می باشد، تبلیغات محیطی و ساخت تابلو های تبلیغاتی است که از مهم ترین آنها در بخش تبلیغات محیطی می توان به ساخت تابلو ورودی شهر ها اشاره داشت که در ادامه به اطلاعات مفیدی در مورد آنها خواهیم پرداخت.

تابلو ورودی شهر

در تعریف شهر باید گفت که شهر سکونت گاهی است با تراکم بالا در یک کشور که افراد در آن مشغول به فعالیت های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هستند. معمولا اکثر شهرها دارای نمادهایی مانند جاذبه های گردشگری سیاسی، تاریخی، مشاهیر، مفاخر و ... هستند که شناخت و آگاهی از آنها خالی از لطف نیست.
اما اینکه چطور می توان این آگاهی و شناخت را به افراد داد، راه های مختلف و متفاوتی را طلب می کند که برخی از آنها عبارتند از ساخت مستند های تلویزیونی، انتشار کتاب های مربوط به شهرها، فضای مجازی و بسیاری دیگر از موارد مشابه.
روش مدرن و متفاوتی در رابطه با معرفی یک شهر که امروزه به شکل گسترده در حال انجام می باشد، ساخت تابلو و بیلبوردها در ورودی شهر ها می باشد که با استفاده از متریال های مختلف توسط مجموعه های تابلو سازی انجام میگیرد.
همانطور که می دانیم تابلو یک نوع نماد است که به طور کلی ماهیتش معرفی اماکن تجاری، مسکونی، دولتی و ... است که یکی از آنها معرفی یک شهر می باشد. در واقع توسط یک تابلو می توان یک شهر را به شکل های مختلفی به مسافران و شهروندان معرفی نمود که این معرفی می تواند به صورت تاریخچه یک شهر و یا به شکل خوش آمد گویی ایفای نقش نماید.
ساخت تابلو تبلیغاتی ورودی شهر به هر دو نوع عنوان شده از موثر ترین روش ها برای اذهان عمومی است که مسلما می تواند نقشی به یاد ماندنی در ذهن ها ایجاد نماید که این مورد با ساخت تابلو های مدرن و جدید قوت بیشتری به خود خواهد گرفت. در ادامه جهت آگاهی بیشتر با دو نوع پر کاربرد آنها آشنا خواهیم شد.

تابلو چلنیوم و کامپوزیت ورودی شهر

تابلو چلنیوم و کامپوزیت ورودی شهر
قطع به یقین می توان گفت که کمتر کسی است که با نام تابلو چلنیوم در صنعت تبلیغات و تابلو سازی آشنا نباشد و تا به حال این تابلو را رویت نکرده باشد. تابلو چلنیوم از دسته تابلوهای تبلیغاتی حروف برجسته است که با استفاده از متریالی به نام چنلیوم که یک نوع آلومینیوم است ساخته می شود.
تکمیل تابلو چلنیوم با استفاده از پلکسی گلاس، اس ام دی و پی وی سی انجام می شود که در مورد هر کدام از آنها باید اینطور نوشت که پلکسی گلاس یک نوع پلاستیک شفاف است که نمای اصلی و روی حروف چلنیوم است، پی وی سی هم زیر سازی حروف چلنیوم است که اس ام دی ها روی آن نصب می شوند و در آخر مورد نورپردازی قرار می گیرند.
تابلو چلنیوم دارای مزایای بسیاری مانند طول عمر بالا، مصرف برق پایین و تنوع در ساخت است که تمامی آنها این نوع از تابلو تبلیغاتی را به پر فروش ترین تابلو حروف برجسته تبدیل کرده اند.
نکته قابل توجهی که باید عنوان کرد این است که حروف برجسته چلنیوم بعد از ساخت معمولا روی زیر سازی های مختلفی قرار داده می شود که از پرکاربرد ترین آنها می توان به کامپوزیت اشاره کرد. در حقیقت کامپوزیت در حرفه تابلو سازی بیشتر جنبه زیر کار حروف های برجسته از قبیل نئون پلاستیک، حروف استیل، حروف فلز و ... را دارد که حروف چنلیوم نیز از این مورد مستثنی نیست.
ساخت تابلو چلنیوم همراه با زمینه کامپوزیت در ورودی شهرها می تواند از گیرا ترین و زیباترین تابلو های تبلیغاتی باشد که در ابعاد و انواع مختلف همراه با رنگ بندی های متفاوت قابل اجرا خواهد بود.

مزایای ساخت تابلو چلنیوم کامپوزیت ورودی شهر

زیبایی و مدرن بودن

مصرف برق پایین

تنوع در اجرا

روشنایی و برجستگی

سرویس و نگهداری آسان

معایب ساخت تابلو چلنیوم کامپوزیت ورودی شهر

ندارد


تابلو فلکسی فیس ورودی شهر

تابلو فلکسی فیس ورودی شهر
تابلو فلکس یا فلکسی فیس یکی از تابلو هایی است که نزدیک به سه دهه از ورودش به صنعت و حرفه تابلو سازی می گذرد و کماکان مورد استفاده به عنوان تبلیغات در مکانهایی مانند پاساژها، پادگان ها، شرکت ها، تابلو مغازه و دیگر موارد تبلیغاتی به کار می رود که یکی از آنها تابلو ورودی شهر است.
فلکسی فیس نوعی متریال پلاستیکی نرم است که قابلیت چاپ و عبور نور را دارد و همانطور که گفتیم در جهت موارد و گذینه های تبلیغاتی به کار می رود. ساخت تابلو فلکسی فیس به شکل بیلبورد تبلیغاتی ورودی شهر به این صورت است که در ابتدا فریمی آهنی در ابعاد مشخص ساخته شده و دور تا دور فریم، سپری آلومینیوم قرار داده شده و در نهایت فلکسی فیس با استفاده از ابزارهای مربوطه روی فریم و سپری قرار می گیرد.
تابلو های فلکسی فیس به دو شکل با نور و بدون نور ساخته می شوند که در صورت ساخت به شکل نور پردازی شده، ورق هایی از جنس گالوانیزه پشت فریم آهن نصب شده و روی آنها مهتابی قرار داده شده و در نهایت مبادرت به نور پردازی و روشنایی تابلو می شود.

مزایای ساخت تابلو فلکسی فیس ورودی شهر

قیمت مناسب

چاپ عکس و رنگ بندی های طیف دار

معایب ساخت تابلو فلکسی فیس ورودی شهر

مصرف برق بالا

دوام پایین فلکسی فیس نسبت به چلنیوم

در این مطلب با دو نوع از روش های ساخت و متداول تابلو ورودی شهر ها آشنا شدیم و نکته ای که می بایست یاد آور شد این است که تابلو ورودی شهرها تنها با استفاده از این دو روش انجام نخواهد شد و باید گفت که می توان از انواع تابلو های تبلیغاتی دیگر مانند تابلو استیل، تابلو فلزی، تابلو نئون پلاستیک، تابلو لایت باکس و بسیاری دیگر در جهت ساخت تابلو ورودی شهر بهره مند بود.