تغییر و تحول در صنعت تابلو سازی و تبلیغات محیطی در این روز ها با کمی تأمل و دقت در سطح شهر کاملا واضح و مشهود است.به طوری که همه روزه شاهد نصب تابلو های مدرن تبلیغاتی بر سر در مراکز تجاری ، شرکت ها ، ارگانها و مغازه ها هستیم.
قبل از دهه 2000 میلادی تابلو های تبلیغاتی به طور معمول با ساخت تابلو هایی نظیر نئون ، پلاستیک ، استیکر و ... برای معرفی مکانهای تجاری ساخته و نصب می شدند و به نوعی می توان گفت که تغییرات چشم گیری در این صنف انجام نمی شد.تا اینکه لامپ های ال ای دی بعد از سال 2000 میلادی همراه با سیر تکاملی راه خود را به تبلیغات محیطی باز کرد.
ورود لامپ های ال ای دی به بازار تابلوهای تبلیغاتی را می توان تحولی گسترده در صنعت تابلو سازی عنوان کرد.همزمان با ساخت و عرضه این لامپ ها به بازار ، سازندگان تابلو های تبلیغاتی نیز اقدام به ساخت تابلو های مدرن نمودند و نمونه های متعددی را تولید و عرضه کردند.
در حال حاضر توسط لامپهای ال ای دی تابلو های متنوعی تولید و عرضه می گردد که در این مطلب به معرفی این محصولات می پردازیم:


تابلو ال ای دی ثابت:

ledsabet

تابلو های ال ای دی ثابت نوعی از تابلو های تبلیغاتی هستند که در جهت معرفی نوع فعالیت اصناف مختلف ساخته می شوند.این نوع تابلو ها ظاهری شبیه به تابلو های نئون شیشه ای دارند با این تفاوت که برای روشنایی این تابلو ها از ال ای دی استفاده می شود.
مونتاژ ال ای دی ها معمولا روی پلکسی گلاس یا فیبرهای چوبی ، بعد از طراحی و سوراخ کاری روی پلکسی یا فیبر انجام می شود.
تابلو های ال ای دی ثابت در رنگهای متفاوتی مطابق با نوع سفارش ساخته می شوند که می توان در صورت نیاز آنها را توسط فلاشر های مخصوص به شکل ثابت و چشمک زن با افکت های متنوع عرضه کرد.
لامپهای ال ای دی با برندهای متنوعی مانند ال ای دی کلاهی و ال ای دی اول اچ جی در بازار موجود است که در حال حاضر ال ای دی اوال اچ جی با 50000 ساعت طول عمر مفید همراه با شدت نور بالا از مرغوب ترین ال ای دی ها به شمار می روند.

مزایای تابلو ال ای دی ثابت

مزایای تابلو ال ای دی ثابت
همانطور که عنوان نمودیم تابلو های ال ای دی بعد از ورودشان به عرصه تبلیغات و تابلو سازی تحولی عظیم و نو را به راه انداختند که مسلما این تحولات از مزیت های بسیاری برخوردار بود که این مورد شامل تابلو های ال ای دی ثابت نیز می شود. لذا در ادامه به مهمترین آنها خواهیم پرداخت.

شدت نور بالا

تابلو های ال ای دی ثابت به دلیل چیپ های به کار رفته در آنها از شدت نور بالایی برخوردارند که البته می بایست جهت خروجی و نور مناسب از ال ای دی هایی که دارای چیپ مرغوب هستند و در بازار به فروش می رسند استفاده شود.

طول عمر بالا

تابلو های ال ای دی ثابت همراه با استفاده از ال ای دی های مناسب در آن از طول عمر بالایی برخوردارند و همانطور که گفتیم برخی از آنها طول عمری در حدود 50 هزار ساعت دارند که این مورد از مزیت های تابلو ال ای دی ثابت است.

ایمنی بالا

ال ای دی های ثابت جهت ساخت تابلو های تبلیغاتی به دو روش کلی سیم کشی می شوند که در نهایت دارای ولتاژهای 220 ولت و 12 ولت خواهند بود. موردی که در ساخت این تابلو مهم بشمار می رود روش ساخت اصولی آن است که می بایست ال ای دی ها طوری سیم کشی شوند که جهت ایمنی بالا و عدم برق گرفتگی، ولتاژ نهایی شان برابر با 12 ولت شود که این مورد نیز از مزیت های تابلو ال ای دی ثابت خواهد بود.

تلفیق پذیری

یکی از مواردی که در راستای ساخت تابلو ال ای دی ثابت از مزایا و جذابیت های آن بشمار می رود، تلفیق پذیری تابلو ال ای دی ثابت با برخی از تابلو های تبلیغاتی مانند تابلو های حروف برجسته است که یکی از آنها حروف برجسته چنلیوم است که عموما آن را با نام تابلو چلنیوم می شناسند.
تابلو چلنیوم به عنوان یک حروف برجسته دارای رویه و سطحی از جنس پلکسی گلاس است که می شود روی پلکسی گلاس از ال ای دی ها نیز استفاده نمود.

قیمت تابلو ال ای دی ثابت

تابلو ال ای دی ثابت همانند تابلو های تبلیغاتی دیگر به روش و یا روش های مختص به خود قیمت گذاری می شود که دو روش اصلی در قیمت تابلو ال ای دی به صورت متر محیط و تعداد ال ای دی می باشد.
در روش قیمت گذاری به شکل متر محیط می بایست جهت اعلام قیمت، دور تا دور حروف ساخته شده متر شود و در نهایت قیمت تابلو با توجه به نرخ اعلام شده از سمت اتحادیه تابلو سازی به مشتریان اعلام گردد.
در روش قیمت گذاری تابلو ال ای دی ثابت به صورت تعداد ال ای دی نیز می بایست ال ای دی های به کار رفته در تابلو شمارش شود و با در نظر گرفتن اجرت ساخت و متریال های به کار رفته در تابلو، قیمت نهایی محاسبه شود.
در آخر می بایست به نکته ای مهم در جهت قیمت گذاری تابلو ال ای دی ثابت اشاره کرد که آن هم استفاده از متریال های به کار رفته در ساخت تابلو است که متناسب با نوع و برند های هر یک از آنها، قیمت تابلو نیز متفاوت خواهد بود؛ برخی از متریال های به کار رفته در تابلو ال ای دی ثابت عبارتند از ال ای دی، سیم، قلع، منبع تغذیه، فلاشر، فیبر و پلکسی گلاس.


تابلو ال ای دی روان:

ledravan
تابلو های روان که به نام های تابلو پیام رسان ، تابلو نوشتاری دیجیتال ، تابلو روان دیجیتال و ... نیز معرفی می گردند ، نوع دیگری از تابلو های ال ای دی به شمار می رود که در تبلیغات محیطی و معرفی نوع فعالیت اصناف ، مورد استفاده قرار می گیرند.
تابلو های ال ای دی روان توسط ماژول های آماده که سطح آن توسط ال ای دی ها با فواصل مشخص پوشانده شده توسط بورد کنترلرهای مخصوص جهت نمایش متن ، انیمیشن ، تصاویر و فیلم ها ساخته می شوند.همچنین این تابلو ها برای تبلیغات گسترده ای نظیر تلویزیون های شهری با برد کنترلر های مخصوص نیز به کار می رود.
تابلو ال ای دی روان به صورت تک ، سه رنگ ، هفت رنگ و تمام رنگ در صنعت تبلیغات محیطی با قیمت و کیفیت های متفاوتی به فروش می رسد.

مزیت های تابلو ال ای دی روان

مزیت های تابلو ال ای دی روان
تابلو های ال ای دی روان هم مانند صدها نوع از تابلو های تبلیغاتی دیگر از مزایایی برخوردار است که همین مورد باعث خرید آنها توسط مشتریان به عنوان یک تابلو تبلیغاتی می باشد که در ادامه به مختصر اطلاعاتی در مورد آنها خواهیم پرداخت.

نمایش متون مختلف

برخی از مشاغل هستند که خدمات و محصولات متنوعی را به مشتریان ارائه می دهند که همین امر در گذشته از معضلات و مشکلات این اصناف بشمار می رفت؛ اما امروزه به لطف ورود ال ای دی های روان به صنعت تابلو سازی مشاغلی که دارای حجم انبوهی از محصولات و خدمات هستند دیگر دچار مشکل نیستند و می توانند لیستی از موارد فروششان را در تابلو روان به نمایش بگذارند.

طول عمر بالا

در مورد تابلو ال ای دی ثابت گفتیم که از طول عمر بالایی برخوردار است؛ در واقع این ماهیت ال ای دی های با کیفیت است. در مورد تابلو روان هم این مورد صدق می کند و باید عنوان نمود که طول عمر بالای تابلو ال ای دی روان از مزیت های این تابلو می باشد.

تغییر متن

در مورد تابلو های ال ای دی روان باید گفت که این نوع از تابلو های تبلیغاتی از ارزشمند ترین تابلو ها بشمار می رود. چرا که به آسانی متون آن قابل تغییر می باشد. به عنوان مثال فرض کنید شغلی را راه اندازی نموده ایم و بعد از گذر سالیان و بنا به دلایلی قصد فروش تابلو روان خود را داریم؛ نکته ای که در اینجا از مهمترین مزیت های تابلو روان بشمار می رود این است که می توان این تابلو را به دیگر مشاغل واگذار نمود و خریدار می تواند بعد از خرید، متن تابلو را با توجه به صنف و شغل خود تغییر دهد.

قیمت تابلو روان

یکی از نکاتی که خریداران تابلو روان به آن دقت می کنند و در واقع آن را در نظر می گیرند قیمت تابلو روان است؛ همانطور که گفتیم تابلو های روان در انواع مختلفی تولید می شوند که مسلما قیمت گذاری روی هر یک از آنها نیز متفاوت می باشد.
اما به طور کل باید گفت که قیمت تابلو روان با توجه به متر مربع در نظر گرفته می شود.

امیدواریم مطالب گفته شده گروه تبلیغاتی نوین لایت در مورد تابلو سازی ال ای دی جهت شناخت هر چه بیشتر مشتریان گرامی مورد قبول ایشان قرار گرفته باشد.برای اطلاع از قیمت تابلو روان و ال ای دی ثابت به بخش لیست قیمت ها در سایت مراجعه فرمایید.