امروزه تبلیغاتی که با استفاده از تابلو های تبلیغاتی صورت می گیرد در انواع متفاوتی تقسیم بندی می شوند که این تقسیم بندی مربوط می شود به نوع تابلو ها؛ در حقیقیت تابلو های تبلیغاتی تنوع ساخت بسیار بالایی دارند و به شکل های مختلفی ساخته می شوند که هر کدام از آنها با نام های متفاوتی در میان مشتریان شناخته می شوند.

5 مورد از تابلوهایی که بیشترین استفاده را دارند


در ادامه این مطلب قصد داریم تا با 5 مدل از تابلو های تبلیغاتی پر فروش و پر کاربرد در صنعت تابلو سازی آشنا شویم؛ لذا پیشنهاد می کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم
اولین تابلویی که در صدر جدول به عنوان یک تابلو تبلیغاتی پر کاربرد قرار دارد، تابلو چلنیوم است که یکی از انواع تابلو های حروف برجسته می باشد؛ تابلو چلنیوم با استفاده از 2 متریال اصلی به نام های پلکسی گلاس و چنلیوم ساخته می شود.
روی حروف از جنس پلکسی گلاس و لبه آن هم از جنس چنلیوم که یک نوع آلومینیوم می باشد تشکیل شده است؛ تابلو چلنیوم دارای مزیت های بسیار زیادی است که هر کدام از آنها باعث شده تا این تابلو تبلیغاتی عنوان برترین تابلو را در تابلو سازی یدک بکشد.
به عنوان مثال برخی از مزایای تابلو چلنیوم عبارت هستند از تنوع بالا در ساخت، دوام بالا و مصرف پایین برق.
همچنین از نمونه ای تابلو چلنیوم هم می توان به تابلو چلنیوم پلکسی دوبل، تابلو چلنیوم کریستال، تابلو چلنیوم هفت رنگ، تابلو چلنیوم پانچی، تابلو چلنیوم نوراندریک و تابلو چلنیوم لاسوگاسی اشاره نمود.


تابلو استیل

تابلو استیل
تابلو دومی که توسط تابلو سازها و حروف سازان ساخته می شود و از کاربردی ترین های تبلیغات نیز بشمار می رود، تابلو حروف برجسته استیل است که با استفاده از ورق های استیل در رنگ ها و انواع متفاوتی تولید می شود.
تابلو استیل را می توان به عنوان تابلو مغازه ها، تابلو شرکت ها، ارگانها، کارخانه ها و... مورد استفاده قرار داد که مسلما کاربرد تابلو استیل در موارد عنوان شده فوق تاثیر قابل توجهی را در برند سازی و کسب و کارها خواهد داشت.
از نمونه ها و انواع تابلو های استیل هم که در پر فروش ترین گذینه های تبلیغاتی قرار دارند باید به مدل هایی چون تابلو استیل پانچی، تابلو استیل لاسوگاسی، تابلو استیل و پلکسی دوغی، تابلو استیل بک لایت، و انواع تابلو استیل تلفیقی اشاره نمود.


تابلو لاسوگاسی

تابلو لاسوگاسی
لاس وگاس یکی از شهر های ایالات متحده آمریکا می باشد که نور پردازی در آن شهره خاص و عام است و در حقیقت اکثر افراد این شهر را با نور پردازی هایش می شناسند؛ یکی از نور پردازی هایی که در شهر لاسوگاس خود نمایی می کند مربوط می شود به تابلو های تبلیغاتی که در انواع مختلفی ساخته می شوند.
استفاده از لامپ های شیشه ای در تابلو های قدیمی شهر لاسوگاس یکی از نوستالژی هایی است که می توان آن را در فیلم های قدیمی نیز مشاهده نمود؛ مورد مرتبط با این موضوع این است که امروزه تابلو سازان از لامپ های شیشه ای در ساخت تابلو های تبلیغاتی استفاده می کنند که یادآور همان تابلو های شهر لاسوگاس قدیم است؛ لذا از این رو به این مدل از تابلو ها، تابلو لاسوگاسی می گویند.
نکته دیگر در رابطه با تابلو های لاسوگاسی این است که امروزه با وجود پیشرفت تکنولوژی، دیگر از لامپ های قدیمی شیشه ای با وات بالا در تابلو ها استفاده نمی شود و استفاده از لامپ هایی مانند لامپ فلامنتی و لامپ های ال ای دی در تابلو لاسوگاسی مشاهده می شود.
کاربرد لامپ ها در تابلو های لاسوگاسی هم  به این شکل است که می توان از آنها دور تا دور تابلو و یا داخل حروف های برجسته استفاده نمود.

تابلو نئون فلکسی

تابلو نئون فلکسی
در سال های نه چندان دور و حدود دو دهه قبل، نوعی تابلو تبلیغاتی پشت شیشه مغازه ها قابل مشاهده بود که با استفاده از لوله های شیشه ای ساخته می شدند که با عنوان تابلو نئون شناخته می شد که البته امروزه هم می توان از آن به عنوان یک نوع تابلو تبلیغاتی در جهت رونق بخشیدن به کسب و کارها استفاده کرد.
همانطور که گفتیم تابلو نئون از جنس شیشه ساخته می شود و که این مورد خود نوعی ضعف در یک تابلو تبلیغاتی بشمار می رود که مهمترین آن شکننده بودن نئون است.
شکننده بودن نئون یکی از دلایل مهمی بود که باعث شد تا برخی از شرکت ها به فکر تولید یک متریال مشابه نئون باشند تا بتوانند با استفاده از آن اقدام به تولید یک نوع تابلو تبلیغاتی نمایند؛ لذا همین مورد بود که ورود یک نوع متریال به نام نئون فلکسی را به صنعت تابلو سازی رقم زد.
نئون فلکسی یک نوع پلاستیک انعطاف پذیر است که داخل آن از لامپ های ال ای دی استفاده شده است؛ با استفاده از نئون فلکسی یک مدل تابلو تبلیغاتی ساخته می شود که به آن تابلو نئون فلکسی گفته می شود.
تابلو نئون فلکسی دیگر مانند نئون شیشه ای شکننده نیست و دارای مزیت های بسیاری هم است که می توان به تنوع رنگ بالا، منعطف بودن، قیمت مناسب، مصرف برق کم و سرعت سریع ساخت آن اشاره نمود که تمامی این موارد دلیلی قانع کننده در انتخاب تابلو نئون فلکسی به عنوان یک تابلو پر کاربرد و پر فروش بشمار می رود.

تابلو لایت باکس

تابلو لایت باکس
آخرین تابلو که در این مطلب به عنوان یک تابلو پر فروش و پر استفاده قرار داده ایم تابلو لایت باکس است؛ این شکل از تابلو به صورت یک جعبه ساخته می شود که روی آن متریالی چاپی قرار داده می شود و از داخل مورد نور پردازی قرار می گیرد.
تابلو های لایت باکس انواع مختلفی دارند که تمام آنها متقاضیان و خریداران مختص به خود را دارند؛ تابلو لایت باکس آلومینیومی، لایت باکس کریستال، لایت باکس فریم لس، لایت باکس چلنیوم، لایت باکس مگنتی و لایت باکس اسنپ فریم از انواع تابلو های لایت باکس هستند.
از انواع تابلو لایت باکس هم می توان در شرکت ها، متروها، کلینیک های پزشکی، موسسات مالی، موسسات درمانی، بانک ها، مغازه ها و موارد مشابه دیگر به عنوان یک المان تبلیغاتی استفاده نمود.