تابلو در تبلیغات یکی از شیوه ها و روش هایی است که سالیان سال از آن به عنوان معرفی و بازاریابی اصناف و مشاغل به کار گرفته می شود که البته باید بدانیم که تابلو ها در صدها مدل و انواع متفاوت قابل تولید هستند که در صنعت تبلیغات به این شکل از بازاریابی و معرفی مشاغل، تبلیغات محیطی گفته می شود؛ لذا در این مطلب می خواهیم به یکی از روش های تولید تابلو تبلیغاتی که خود در انواع متفاوتی ساخته می شوند بپردازیم.

تابلو سردر چاپ | تابلو تبلیغاتی چاپی

تابلو های چاپی

گفتیم که تابلو ها در صنعت تابلو سازی در انواع مختلفی تولید می شوند که یکی از آنها تابلو های چاپی هستند که البته خانواده بزرگی از تابلو های تبلیغاتی را در بر می گیرند؛ به طور کلی هر نوع تابلو تبلیغاتی که مبادرت به چاپ روی آن شود، نام و عنوان تابلو چاپی را به خود اختصاص می دهد که در این مطلب می خواهیم به چند نوع از تابلو های تبلیغاتی که از نوع چاپی هستند اشاره داشته باشیم تا در رابطه با این تابلو ها به اطلاعاتی کلی دست یابیم و در سفارش آنها تا حد ممکن موفق عمل نماییم.


تابلو فلکسی فیس چاپی

تابلو فلکسی فیس چاپی
احنمالا اکثر افرادی که با تابلو سازی آشنا هستند و اطلاعاتی در رابطه با این صنف دارند، اولین نامی که در رابطه با تابلو های چاپی به ذهنشان خطور کند، تابلو تبلیغاتی فلکسی فیس است که در سردر مغازه ها، شرکت ها، ارگان ها و ... همراه با متن ها و تصاویر گرافیکی نصب می شوند که با نام های تابلو فلکسی و تابلو فلکس هم شناخته می شود؛ ماهیتی که این شکل از تابلو دارد، چاپی است و در حقیقت در دسته تابلو های چاپی قرار داده می شود.
نوع چاپ تابلو فلکسی، متریالی به نام فلکس است و در حقیقت چاپ بر روی فلکسی صورت می پذیرد که اعمال چاپ بر روی این متریال توسط دستگاهی به نام دستگاه چاپ فلکس انجام می شود.
تولید تابلو فلکسی به این صورت است که در ابتدا یک فریم آهنی با توجه به ابعاد تابلو ساخته می شود که این فریم قطری در حدود 20 سانتیمتر دارد؛ بعد از ساخت فریم اقدام به نصب ورق های گالوانیزه در قسمت پشت فریم می شود که روی آن ورق ها، المان های نوری مانند اس ام دی و یا مهتابی قرار می گیرد.
بعد از انجام مراحل فوق، چاپ فلکسی فیس روی فریم قرار داده می شود و در نهایت دور تا دور فریم با استفاده از ورق های گالوانیزه پوشانده می شود که با اتمام این مراحل می توانیم بعد از روشنایی تابلو فلکسی، شاهد نور پردازی و روشنایی چاپ فلکسی باشیم.
در آخر باید این نکته را هم عنوان کنیم که تابلو فلکسی علاوه بر اینکه به شکل با نور و نور پردازی شده تولید می شود به صورت بدون نور هم قابل تولید است که حالت بدون نور آن دارای قطر کمتری نسبت نوع نور پردازی شده می باشد.


تابلو لایت باکس چاپی

تابلو لایت باکس چاپی
تابلو چاپی دیگری که می خواهیم در اینجا به آن اشاره داشته باشیم تابلو لایت باکس است که در تعریف آن باید بگوییم که تابلو لایت باکس به تابلویی گفته می شود که به شکل یک جعبه ساخته می شود و از داخل مورد روشنایی با استفاده از اس ام دی های خطی، بلوکی و یا اس ام دی های لنز دار قرار می گیرد.
تابلو لایت باکس انواع متفاوتی دارد که برخی از آنها با نام های تابلو لایت باکس آلومینیومی، تابلو لایت باکس چلنیوم، لایت باکس کریستال، لایت باکس فریم لس، لایت باکس اسنپ فریم، لایت باکس مگنتی و ... شناخته می شوند؛ نکته ای که در مورد تابلو های لایت باکس باید به آن بپردازیم این است که تبلیغات روی لایت باکس ها با استفاده از انواع چاپ ها انجام می شود که عبارتند از چاپ فلت بد، چلپ بک لایت، چاپ استیکر و چاپ پارچه که باید این را هم گفت که هر کدام از این چاپ ها اختصاص به نوع خاصی از لایت باکس ها دارند.


تابلو چلنیوم چاپی

تابلو چلنیوم چاپی
یکی از انواع دیگر تابلو های تبلیغاتی تابلو چلنیوم است که یکی از حروف های برجسته در تابلو سازی بشمار می رود؛ اما شاید برخی از خوانندگان این مطلب تعجب کنند که چطور می توان تابلو حروف برجسته چلنیوم را در دسته تابلو های تبلیغاتی چاپی قرار داد که باید در جواب این پرسش، این پاسخ را داد که می توان روی حروف چنلیوم، اقدام به چاپ استیکر و چاپ فلت بد نمود که این مورد در زمانی اتفاق می افتد که برخی از مشتریان با توجه به طرح تابلو خود تمایل دارند تا طرح ها و متون گرافیکی روی حروف چنلیومشان نقش ببندد که مسلما در صورت نیاز، این اتفاق قابل انجام خواهد بود.
از دیگر مواردی که می توان روی تابلو چلنیوم اقدام به چاپ نمود و البته در اکثر مواقع هم این اتفاق رقم می خورد، تولید لایت باکس چلنیوم و چاپ روی آن می باشد.

تابلو پلکسی گلاس چاپی

تابلو پلکسی گلاس چاپی
در مثال های بالا و در مورد تابلو چلنیوم و تابلو لایت باکس گفتیم که دو نوع چاپ وجود دارد که با نام های چاپ استیکر و چاپ فلت بد شناخته می شوند که در ادامه باید گفت که می توان این دو نوع از چاپ را روی پلکسی گلاس انجام داد و از آن در تولید تابلو های تبلیغاتی مانند تابلو لایت باکس، تابلو چلنیوم، تابلو نئون پلاستیک، تابلو پلکسی و ... به کار برد.
همچنین این نکته را هم باید عنوان کرد که چاپ روی پلکسی گلاس معمولا روی پلکسی شیری رنگ و شیشه ای صورت می پذیرد.

قیمت تابلو تبلیغاتی چاپی

قیمت تابلو تبلیغاتی چاپی
در آخر می پردازیم به قیمت تابلو تبلیغاتی چاپی که به طور کلی و خلاصه باید اینطور گفت که قیمت گذاری روی این نوع از تابلو ها با توجه به نوع ساخته شده آنها متفاوت می باشد که پیشنهاد داریم جهت استعلام دقیق قیمت تابلو تبلیغاتی چاپی با کارشناسان ما در ارتباط باشد.