تبلیغات محیطی و ساخت انواع تابلو های تبلیغاتی در انواع مختلفی انجام می شود و در جهت معرفی و برند سازی مشاغل متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند که می توان به نمونه هایی چون تابلو مغازه، تابلو شرکت ، تابلو ارگان های خصوصی، ارگان های دولتی و ... اشاره نمود که در رابطه با این موضوع قصد داریم در این مطلب به تابلو ال ای دی دو طرفه و دو نمونه پر کاربرد آن اشاره داشته باشیم.

تابلو ال ای دی دو طرفه

تابلو ال ای دی چیست؟

ال ای دی در تابلو سازی یکی از المان هایی است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و به واسطه آن می توان اقدام به ساخت انواع تابلو های تبلیغاتی نمود؛ به کار گیری از ال ای دی در صنعت تابلو سازی به این جهت است که تابلو های تبلیغاتی دارای روشنایی باشند که این روشنایی ها می تواند در رنگ های متنوعی اجراء شود که مسلما این مورد یکی از قابلیت های جالب ال ای دی ها بشمار می روند.
از کاربردی ترین ال ای دی ها که در حرفه تابلو سازی مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از ال ای دی های خطی، ال ای دی های بلوکی، دیود های ال ای دی و ماژول های ال ای دی که در ادامه قصد داریم به تابلو ال ای دی ثابت دو طرفه و ال ای دی روان دو طرفه بپردازیم.

تابلو ال ای دی ثابت دو طرفه

تابلو ال ای دی ثابت دو طرفه
در تعریف تابلو ال ای دی ثابت باید اینطور نوشت که تابلو ال ای دی ثابت به تابلو های تبلیغاتی گفته می شود که با استفاده از دیود های ال ای دی که ابعادی در حدود 5 میلیمتر دارند ساخته می شود؛ ساخت این شکل از تابلو ها به این صورت است که دیود های ال ای دی روی فیبر یا پبکسی گلاس مطابق با طرح مورد نظر تابلو قرار داده می شود و در نهایت با استفاده از سیم و قلع به صورت دستی مونتاژ می شوند.
دیود های ال ای دی دارای طول عمر بسیار بالایی هستند که تنوع رنگ بالا در آنها نیز از مزیت هایشان بشمار می رود.
نکته مورد اصلی این مبحث مربوط می شود به ساخت تابلو ال ای دی ثابت به شکل دو طرفه، که این مورد نیز یکی دیگر از مزیت های این نوع تابلو بشمار می رود؛ اگر بخواهیم تابلو ال ای دی ثابت را به شکل دو طرفه تولید کنیم معمولا این مورد به این شکل انجام می شود که در ابتدا یک قاب از جنس فلز، آلومینیوم و مواردی مشابه تولید می شود که این قاب قابلیت قرار گرفتن دو تابلو ال ای دی در دو جهت را داشته باشد و بعد از آن ال ای دی های مونتاژ شده روی فیبر یا پلکسی گلاس در دو طرف قاب قرار داده می شوند که مسلما با این اقدام، تابلو ساخته شده از دو جهت مورد دید عابرین قرار خواهد گرفت.

قیمت تابلو ال ای دی ثابت دو طرفه

مبحث قیمت گذاری در تابلو ال ای دی ثابت دو طرفه شامل دو گذینه مهم می شود که یکی از آنها ابعاد تابلو و دیگری متریال مورد استفاده در تابلو است؛ در حقیقت هر چه ابعاد تابلو ال ای دی بیشتر باشد مسلما قیمت نیز افزایش خواهد داشت و مورد دیگر هم که مربوط می شود به متریال های تابلو، به این صورت است که هر چه متریال های مرغوب تر در تابلو استفاده شود به همان نسبت قیمت تابلو هم افزایشی خواهد بود. در رابطه با ال ای دی های ثابت به یک موضوع مهم دیگر هم باید اشاره کنیم و آن این است که دو نوع ال ای دی در ساخت تابلو ال ای دی ثابت وجود دارند که یکی از آنها با نام ال ای دی کلاهی و دیگری با نام ال ای دی اوال شناخته می شود که هر کدام از آنها نیز در برند های متفاوتی در بازار به فروش می رسند.
در رابطه با کیفیت ال ای دی های کلاهی و ال ای دی های اوال هم باید گفت که ال ای دی های اوال نسبت به ال ای دی های کلاهی از قیمت و کیفیت بالاتری برخوردارند.


تابلو ال ای دی روان دو طرفه

تابلو ال ای دی روان دو طرفه
تعریفی که از تابلو روان به عنوان یک تابلو تبلیغاتی باید داشته باشیم این است که تابلو روان به تابلو هایی گفته می شود که با کنار هم قرار دادن ماژول های ال ای دی و مونتاژ و سیم کشی آنها درون قاب فلزی ساخته می شوند. تابلو های روان را با نام های تابلو نوشتاری، تابلو متن دیجیتال، تابلو متن متحرک و ... نیز می شناسند.
یکی از مزیت هایی که تابلو ال ای دی روان دارد این است که می توان آنها را به شکل دو طرفه هم تولید نمود به این صورت که قاب فلزی تابلو را به شکل دو طرفه تولید کرد و بعد از آن در دو سمت تابلو، ماژول ها ی ال ای دی را قرار داد.
تابلو ال ای دی روان دو طرفه در رنگ بندی های مختلفی نیز قابل تولید است که می توان به رنگ هایی مانند قرمز، سبز، آبی، سفید، بنفش و تمام رنگ اشاره نمود که هر کدام از آنها با توجه به برند خود از کیفیت ها و دوام متفاوتی برخوردار هستند.

قیمت تابلو ال ای دی روان دو طرفه

تابلو های روان مانند تابلو های تبلیغاتی دیگر با توجه به روش مربوط به خود قیمت گذاری می شوند که باید گفت قیمت تابلو روان بر حسب متر مربع قیمت گذاری می شود؛ اما عوامل مهمی هستند که می بایست جهت اعلام قیمت تابلو روان به آن دقت داشت؛ مواردی مانند رنگ ماژول، تراکم ماژول، نوع قاب تابلو، نوع بورد کنترل تابلو و نوع و تعداد منبع تغذیه به کار رفته در تابلو روان.
یکی از مواردی که به طور قابل توجهی در قیمت تابلو روان تاثیر گذار است، دو طرفه بودن تابلو است که امر مسلم بر این است که اگر تابلو روان دو طرفه باشد، تعداد متریال به کار رفته در آن نیز دو برابر خواهد بود و طبیعتا قیمت تابلو هم دو برابر خواهد بود و به طور کلی قیمت تابلو روان دو طرفه بعد از در نظر داشتن نوع متریال به کار رفته در هر سمت بر حسب متر مربع محاسبه خواهد شد.