امروزه افرادی که در حرفه تابلو سازی در حال فعالیت هستند می بایست دارای مهارت های خاصی باشند تا بتوانند به شکل قابل قبولی در این صنف مشغول به ارائه خدمات به بهترین شکل به مشتریان باشند؛ برخی از خدماتی که در حرفه تابلو سازی ارائه می شوند عبارتند از اجرای نمای کامپوزیت، ساخت تابلو فلکسی فیس، ساخت تابلو ال ای دی ثابت و روان، ساخت تابلو های پیکسلی، ساخت حروف های برجسته و ... که هر کدام از آنها جهت اجرای اصولی نیازمند گذر زمان همراه با تجربه خواهند بود.

حروف برجسته دوبل

حروف برجسته

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، افرادی که در حرفه تابلو سازی مشغول به فعالیت هستند در زمینه های مختلفی فعالیت دارند و در واقع مهارت های مختص به خود را دارند؛ به عنوان مثال برخی در زمینه اجرای کامپوزیت و برخی در زمینه ساخت حروف برجسته مهارت دارند و البته برخی نیز در چند زمینه به طور همزمان فعال هستند که این مورد مربوط می شود به استعداد و علاقه افراد.
یکی از زمینه هایی که تابلو سازان در آن فعالیت می کنند، ساخت حروف های برجسته است که در نوع خود دنیایی مجزا و پر تنوع در حرفه تابلو سازی بشمار می رود. در تعریف حروف برجسته در تابلو سازی باید گفت که حروف برجسته به تابلو های تبلیغاتی گفته می شود که به شکل برجسته و با استفاده از متریال هایی مانند آهن، استیل، پلکسی گلاس و مواردی مرتبط با ساخت حروف برجسته تولید می شوند.
حروف های برجسته مزیتی قابل توجه دارند که عمده ترین آن عبارت است از اینکه می توان این شکل از تابلو های تبلیغاتی را به دو شکل بدون نور و یا با نور تولید کرد و به عنوان تابلو مغازه و تابلو سردر دیگر اماکن تجاری مانند شرکت ها، ارگان های خصوصی، ارگان های دولتی و موارد بسیاری دیگر به کار گرفت.

انواع حروف برجسته

انواع حروف برجسته

تابلو های تبلیغاتی حروف برجسته یک مزیت دیگری نیز دارند که می توان از آن به عنوان بارزترین و مفید ترین مزیت یاد کرد که آن هم ساخت حروف های برجسته در انواع مختلفی می باشد و نکته قابل توجه دیگر اینکه می توان هر کدام از آنها را در انواع مختلفی نیز تولید نمود که در ادامه به برخی از آنها که دارای تنوع بسیاری در ساخت هستند اشاره خواهیم نمود.

حروف برجسته چلنیوم

حروف برجسته چلنیوم
حروف چلنیوم که یک نوع تابلو تبلیغاتی است و با نام تابلو چلنیوم در میان مشتریان شناخته می شود از حروف های برجسته پر فروش در تابلو سازی بشمار می رود به شکل ها و انواع مختلفی ساخته می شود؛ حروف چلنیوم دارای طول عمر بالایی است که همین امر سبب گشته تا این حروف برجسته بعد از گذر بیش از 20 سال در تابلو سازی کماکان مورد پسند و استقبال مشتریان قرار گیرد.
حروف چلنیوم قابلیت روشنایی و نور پردازی را دارد که روشنایی آن با استفاده از اس ام دی های بلوکی که دارای طول عمر بالایی هستند انجام می گیرد؛ حروف برجسته چلنیوم در رنگ بندی های مختلفی ساخته می شود و همانطور که گفتیم انواع مختلفی نیز دارد که برخی از آنها با نام های حروف چلنیوم نور اندریک، حروف چلنیوم پانچ، حروف چلنیوم کریستال، حروف چنلیوم تمام رنگ و ... شناخته می شود.

حروف برجسته استیل

حروف برجسته استیل
یک نوع حروف دیگر در تابلو سازی که آن هم در دسته حروف های پر مخاطب و پر فروش قرار داده می شود، حروف برجسته استیل است. حروف استیل بیش از 40 دهه است که توسط تابلو سازی ها به عنوان یک حروف برجسته تبلیغاتی ساخته می شود و هنوز بعد از گذر سالیان متوالی مورد استقبال مشتریان قرار دارد.
حروف استیل که برخی به آن تابلو استیل نیز می گویند دارای تنوع بالایی در ساخت است که قابلیت نور پردازی را نیز دارد. این شکل از تابلو تبلیغاتی علاوه بر زیبایی و تنوع در اجرا دارای طول عمر بالایی است که این مورد در صنعت تابلو سازی یکی از مزیت های تابلو های تبلیغاتی بشمار می رود.
همانطور که گفتیم حروف برجسته استیل به شکل ها و انواع مختلفی تولید می شود که نام برخی از آنها عبارت است از حروف استیل رینگی، حروف استیل پلاست، حروف استیل پانچی، حروف استیل کریستال، حروف استیل نور اندریک و بسیاری دیگر از انواع حروف استیل.

حروف برجسته نئون پلاستیک

حروف برجسته نئون پلاستیک
یک حروف برجسته دیگر در تابلو سازی که چندین سال است مورد سفارش مشتریان قرار دارد، حروف برجسته نئون پلاستیک یا همان تابلو نئون پلاستیک است که ساخت آن تماما با استفاده از پلکسی گلاس انجام می گیرد و قابلیت روشنایی را نیز دارد. حروف نئون پلاستیک با استفاده از دست و توسط حرارت دادن ساخته می شود و همانند حروف برجسته چلنیوم و حروف استیل دارای انواع مختلفی می باشد.
تنوع در ساخت حروف نئون پلاستیک شامل شکل ظاهری آن، تنوع در رنگ و تنوع در نور پردازی می باشد که با نام های حروف نئون پلاستیک پانچ، حروف نئون پلاستیک کریستال، حروف نئون پلاستیک نور اندریک، حروف نئون پلاستیک لاسوگاسی و ... شناخته می شود.

حروف برجسته دوبل در تابلو سازی

حروف برجسته دوبل در تابلو سازی
گفتیم که حروف های برجسته به شکل های مختلفی ساخته می شوند که با توضیح سه نوع از آنها و نام بردن چندین نمونه از آن سه نوع، بیشتر با تنوع پذیری در ساخت و تولید این نوع از تابلو تبلیغاتی آشنا شدیم؛ اما یکی از نمونه های دیگر حروف برجسته که بسیار هم در تابلو سازی شهرت دارد، حروف برجسته دوبل است که در ادامه به شناخت آن خواهیم پرداخت.
اول این نکته را عنوان کنیم که حروف برجسته دوبل بیشتر به حروف های چلنیوم و نئون پلاستیک مربوط می شود و در حقیقت یکی از نمونه ها و انواع این دو مدل از حروف بشمار می رود.
ساخت حروف برجسته دوبل به این صورت است که در ابتدا پلکسی گلاس حروف برجسته در یک رنگ مشخص برش داده می شود و بعد از آن یک پلکسی با یک رنگ دیگر به شکل رینگ برش داده شده و دور پلکسی اصلی چسبانده می شود که این عمل باعث می شود تا حروف برجسته مورد نظر در دو رنگ به نمایش گذاشته شود.
حروف برجسته دوبل را می توان در انواع مختلفی مانند پانچ، نور اندریک، کریستال و ... تولید نمود که تمامی آنها از انواع حروف برجسته دوبل بشمار می روند؛ در رابطه با قیمت حروف برجسته دوبل هم باید گفت که این نوع از حروف به دلیل استفاده از دو رنگ پلکسی گلاس از قیمت بالاتری نسبت به نوع ساده آن برخوردار می باشد.