پلاستیک یک متریال است که دنیای امروز انسانها بسیار به آن وابسته است و در حقیقت زندگی روزمره هر فردی بسیار با این نوع از متریال همراهی دارد. به طور مثال پلاستیک از لوازم منزل گرفته تا بسیاری از صنایع و مشاغل، کاربرد دارد که برخی از آنها عبارتند از صنعت ساختمان سازی، خودرو سازی، تولید لوازم برقی، تولید لوازم زینتی، صنعت تابلو سازی و بسیاری دیگر از موارد.

تابلو تبلیغاتی پلاستیک

پلاستیک در تابلو سازی

همانطور که گفتیم پلاستیک یکی از متریال هایی است که در تابلو سازی به کار می رود و البته انواع مختلفی نیز دارد که هر کدام از آنها در تولید تابلو های متفاوتی به کار می روند؛ به عنوان مثال تابلو های تبلیغاتی مانند تابلو لایت باکس، تابلو فلکسی فیس، برخی از حروف های برجسته، تابلو راهنمای طبقات و بسیاری دیگر از انواع تابلو تبلیغاتی از مواردی بشمار می روند که پلاستیک در آنها کاربرد دارد.

در ادامه مطلب می خواهیم بپردازیم به یکی از انواع پلاستیک که بیشترین کاربرد را در تولید تابلو های تبلیغاتی دارد و همچنین جهت آگاهی بیشتر، توضیحاتی مختصر در رابطه با برخی از تابلو های تبلیغاتی تولید شده با استفاده از این نوع پلاستیک را ارائه نماییم.

پلکسی گلاس

 پلکسی گلاس

پلاستیکی که در صنعت تابلو سازی از کاربرد بالایی برخوردار است، پلکسی گلاس نام دارد که در واقع نوعی ترموپلاستیک است و به صورت یک ورق پلاستیکی تقریبا خشک تولید می شود. پلکسی گلاس ها معمولا در ابعاد 122*183 سانتیمتر و در ضخامت های حدود 2 میل تا 20 میل عرضه می گردند.
پلکسی ها در رنگ بندی ها و برند های مختلفی در بازار بفروش می رسند که هر کدامشان دارای کیفیت های متفاوتی می باشند و در کشور ما برند های ساخت کشور تایوان از مرغوبترین های آنها بشمار می روند که می توان از مزیت های اصلی آن به طول عمر بالا و انعطاف پذیری مناسب اشاره نمود.
همانطور که گفتیم با استفاده از پلکسی گلاس ها می توان تابلو های مختلفی را در مجموعه های تابلو سازی تولید نمود که برخی از مشتریان آنها را با نام های تابلو پلکسی و تابلو پلاستیکی نیز می شناسند؛ لذا در ادامه مطلب با سه مدل از پر فروش ترین آنها در صنعت تابلو سازی آشنا خواهیم شد.

تابلو نئون پلاستیک

تابلو نئون پلاستیک
از معروف ترین تابلو های تبلیغاتی که برخی آن را با نام تابلو پلاستیکی می شناسند، تابلو نئون پلاستیک است؛ تابلو نئون پلاستیک در حقیقت یک نوع تابلو تبلیغاتی است که با استفاده از پلکسی گلاس و به شکل حروف برجسته ساخته می شود؛ این شکل از حروف برجسته قابلیت نور پردازی و روشنایی را دارد که امروزه روشنایی آن با استفاده از اس ام دی ها صورت می گیرد.
دلیل نام گذاری حروف نئون پلاستیک این است که در زمان های قدیم و نبود اس ام دی های بلوکی، نور پردازی این حروف برجسته با استفاده از لامپ های نئون انجام می گرفت و به دلیل تلفیق پلاستیک و نئون، تابلو سازان و حروف سازان نام تابلو نئون پلاستیک را برای این نوع از تابلو تبلیغاتی برگزیدند.
در رابطه با روش ساخت تابلو نئون پلاستیک نیز باید گفت که این نوع از حروف برجسته به شکل کاملا دستی و با استفاده از ابزار های مخصوص و حرارت ساخته می شود، البته امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و وجود دستگاه های لیزر، برش حروف نئون پلاستیک با استفاده از دستگاه انجام می گیرد و بعد از آن حروف سازان اقدام به ساخت آن می نمایند.

مزیت های تابلو نئون پلاستیک

دوام بالا

همانطور که در بالا اشاره کردیم پلکسی گلاس از دوام بسیار بالایی در برابر شرایط مختلف جوی برخوردار است و با توجه به اینکه حروف نئون پلاستیک با استفاده از پلکسی گلاس تولید می شود، نهایاتا این تابلو تبلیغاتی از دوام بالایی برخوردار خواهد بود که البته این مورد در کنار به کار بردن از اس ام دی به عنوان نورپردازی حروف نئون پلاستیک تکمیل خواهد شد.

زیبایی و مقرون بصرفه بودن

تابلو نئون پلاستیک با توجه به اینکه سالیان سال است که توسط تابلو سازان تولید می شود، اما کماکان نیز مورد استفاده قرار می گیرد که عمده دلیل آن هم تنوع در ساخت و زیبایی کلی در این حروف برجسته است و مورد دیگر اینکه حروف نئون پلاستیک به دلیل مصرف برق پایین اس ام دی ها و دوام بالای پلکسی گلاس از دسته تابلو های مقرون بصرفه در دراز مدت خواهد بود.

تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم
یک نوع تابلو دیگر که برخی آن را نیز در دسته تابلو های پلاستیکی قرار می دهند، تابلویی به نام تابلو چلنیوم است که یکی از حروف های برجسته نیز بشمار می رود؛ ساخت حروف برجسته چلنیوم با استفاده از پلکسی گلاس انجام می گیرد که روش برجسته کردن آن به این صورت است که یک نوع آلومینیوم به نام چنلیوم به عنوان لبه حروف مورد استفاده قرار می گیرد و در حقیقت بر خلاف حروف نئون پلاستیک که لبه حروف و روی آن پلکسی گلاس است، در ساخت چلنیوم روی حروف از جنس پلگسی گلاس و لبه آن از جنس چنلیوم می باشد.

مزیت های تابلو چلنیوم

تنوع در ساخت

حرووف چلنیوم یکی از حروف هایی است که در انواع مختلفی ساخته می شود که این مورد از مهم ترین دلایل آن در انتخاب به عنوان یک تابلو تبلیغاتی توسط مشتریان بشمار می رود.

طول عمر بالا و مصرف برق پایین

متریال پلکسی گلاس و لبه چنلیوم از متریال هایی هستند که دارای طول عمر بالایی می باشند و مسلما استفاده از آنها در ساخت تابلو چلنیوم می تواند باعث طول عمر بالای تابلو باشد که این دو مورد در کنار استفاده از اس ام دی هایی که دارای مصرف برق پایینی هستند از مزیت های حروف چنلیوم می باشند.


تابلو تبلیغاتی لایت باکس پلاستیکی

تابلو تبلیغاتی لایت باکس پلاستیکی
تابلو پلاستیکی دیگری که در انواع مختلفی تولید می شود تابلو لایت باکس است که به شکل یک باکس یا جعبه ساخته می شود که این باکس ها می توانند با استفاده از متریال های پلکسی، آلومینیوم، آهن و ام دی اف ساخته شوند، البته متریال پلکسی گلاس در ساخت تابلو لایت باکس از مهمترین ها بشمار می رود و در واقع پلکسی گلاس از اصلی ترین متریال ها در ساخت تابلو لایت باکس است.

مزیت های تابلو لایت باکس

تنوع در تولید

همان طور که گفتیم تابلو های لایت باکس در انواع مختلفی ساخته می شوند که این موضوع از مزیت های تابلو لایت باکس بشمار می رود.

نصب آسان

تابلو لایت باکس به دلیل اینکه به شکل یک باکس ساخته می شود به راحتی قابل نصب و جابجایی خواهد بود.
مصرف برق پایین
لایت باکس ها امروزه با استفاده از اس ام دی ها تولید می شوند و همانطور که گفتیم مصرف برق اس ام دی ها پایین هستند که این مورد از مزایای تابلو های لایت باکس هستند.

قیمت تابلو تبلیغاتی پلاستیکی

در این مطلب با سه نوع از تابلو های پلاستیکی آشنا شدیم و همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم تابلو تبلیغاتی پلاستیکی انواع دیگری هم دارد که هر کدام از آنها با توجه به نوعشان و مصرف متریال های مختلف در آنها به شیوه های متفاوتی قیمت گذاری می شوند؛ لذا پیشنهاد می شود جهت استعلام دقیق و به روز قیمت انواع تابلو تبلیغاتی پلاستیکی با کارشناسان ما در تماس باشید.