همانطور که می دانیم و در بسیاری از مطالب گذشته نیز عنوان کردیم تبلیغات و مخصوصا صنعت تابلو سازی دنیایی گسترده و بزرگ را در خود جای داده است که می توان این گستردگی و بزرگی را شامل وجود انواع متریال های مختلف در این صنف عنوان کرد که وجود هر کدام از آنها نقش قابل توجهی را در تولید انواع تابلو های تبلیغاتی خواهند داشت.

تابلو مغازه ام دی اف


یکی از انواع متریال هایی که در دنیای امروز انسانها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ام دی اف است که در صنعت تابلو سازی هم می توان از آن استفاده نمود و به تولیدات متنوعی دست پیدا کرد.

ام دی اف چیست؟

ام دی اف چیست؟
اگر به طور خلاصه و عامیانه بخواهیم به توضیح در رابطه با ام دی اف بپردازیم باید بگوییم که ام دی اف نوعی چوب است که در صنایعی مانند کابینت سازی، مبلمان سازی، تولید لوازم آشپز خانه و ... به کار گرفته می شود. اما توضیح ام دی اف به طور دقیق و علمی به این صورت است که MDF مخفف Medium Density Fibreboard است و معنی آن به فارسی، تخته فیبر همراه با چگالی متوسط می شود.
ورق های فیبر با تراکم های مختلفی با استفاده از خرده های چوب ساخته می شوند که اگر این خرده ها و تکه ها با کمی موم و رزین مخلوط شوند و گرما ببینند به هم چسبیده می شوند و در نهایت تبدیل به ورقی سخت شده که به آن Medium Density Fibreboard یا همان MDF گفته می شود.

کاربرد ام دی اف در تابلو سازی

کاربرد ام دی اف در تابلو سازی
گفتیم که ام دی اف در صنعت های زیادی به کار می رود که یکی از آنها صنعت و شغل تابلو سازی است. از ام دی اف می توان در تولید تابلو های تبلیغاتی به شکل ها و روش های مختلفی استفاده نمود و این متریال را با دیگر متریال های مختلف در تابلو سازی تلفیق کرد و در نهایت تابلو های جدید و مدرن تبلیغاتی را پدید آورد.
به عنوان مثال با استفاده از ام دی اف می توان تابلو هایی مانند تابلو راهنمای طبقات، تابلو لایت باکس، تابلو شناسایی، تابلو رومیزی و انواع دیگر تابلو تبلیغاتی را تولید نمود.

در ادامه مطلب جهت آشنایی بیشتر با کاربرد ام دی اف در تابلو سازی به توضیحات مختصری از دو نمونه تابلو ساخته شده مغازه با استفاده از ام دی اف خواهیم پرداخت.

تابلو مغازه ام دی اف و حروف استیل

کاربرد ام دی اف در تابلو سازی
حروف استیل یکی از تابلو های تبلیغاتی است که گروه ها و مجموعه های تابلو سازی مبادرت به ساخت و تولید آن در انواع مختلفی از قبیل حروف استیل پانچی، حروف استیل رینگی، حروف استیل پلکسی و ... دارند. حروف استیل دارای مزیت هایی مانند طول عمر بالا، تنوع پذیری در ساخت، زیبایی و بسیاری دیگر از موارد است که تمامی آنها می توانند از عواملی در جهت تلفیق آن با متریال های مختلف باشند که یکی از آنها تلفیق این حروف برجسته با ام دی اف است.
ساخت تابلو ام دی اف همراه با حروف استیل به عنوان تابلو مغازه می تواند در رنگ بندی های مختلف ام دی اف و استیل انجام شود و البته این مورد را هم نیز باید گفت که استفاده از ورق ام دی ام برای تابلو تبلیغاتی مغازه معمولا در داخل مغازه ها انجام می گیرد و بیشترین دلیل آن هم این است که ام دی اف ها در محیط های داخلی از دوام و ماندگاری بیشتری برخوردار هستند.

تابلو ام دی اف مغازه و حروف نئون پلاستیک

تابلو ام دی اف مغازه و حروف نئون پلاستیک
یکی دیگر از صدها تلفیقی که می توان در تابلو سازی نام برد، تلفیق ام دی اف و حروف برجسته نئون پلاستیک است. اما در رابطه با توضیح تابلو نئون پلاستیک یا همان حروف نئون پلاستیک نیز باید گفت که حروف نئون پلاستیک یکی از حروف های برجسته ایست که با استفاده از پلکسی گلاس ساخته می شود و همچنین قابلیت روشنایی با استفاده از اس ام دی ها را نیز دارد.
استفاده از ورق های ام دی اف در رنگ بندی های متفاوت در تولید یک تابلو تبلیغاتی نئون پلاستیک را می شود به چند روش مختلف انجام داد که کاربرد ورق ام دی اف به عنوان زمینه کار یکی از آنها بشمار می رود، به این صورت که ورق ام دی اف را در ابعاد مشخص برش داده و بعد از آن اقدام به نصب حروف نئون پلاستیک روی زمینه ام دی اف نمود.
از مزایای ساخت این روش از تابلو می توان به تنوع رنگ ام دی اف، تنوع در ساخت ام دی اف، تنوع رنگ حروف نئون پلاستیک، تنوع در اجرای حروف نئون پلاستیک، طول عمر بالای نئون پلاستیک، مصرف برق پایین در حروف نئون پلاستیک و بسیاری دیگر از مزیت ها اشاره نمود.

قیمت تابلو مغازه ام دی اف

قیمت گذاری و محاسبه قیمت تابلو های تبلیغاتی یکی از موارد مهم در جهت سفارش تابلو ها بشمار می رود که در همین رابطه باید گفت که قیمت هر نوع از تابلو تبلیغاتی به روش های مختص به خود انجام می گیرد که قیمت تابلو ام دی اف مغازه نیز یکی از همین موارد بشمار می رود.

قیمت ورق ام دی اف

با توجه به اینکه ام دی اف ها در برندها، رنگ ها، ضخامت ها و کیفیت های مختلفی تولید می شوند باید گفت که قیمت هر کدام از آنها نیز متفاوت می باشد و مسلما این مورد می تواند یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت تابلو ام دی اف مغازه باشد.

متریال تلفیقی تابلو با ام دی اف

مورد دوم و تاثیر گذار روی قیمت تابلو مغازه ام دی اف، متریال تلفیق شده با ام دی اف است. به عنوان مثال اگر روی ورق ام دی اف، حروف استیل رینگی کار شود، قیمت آن نسبت به کاربرد حروف چنلیوم روی ام دی اف متفاوت خواهد بود.

ابعاد تابلو ام دی اف مغازه

آخرین موردی که بر قیمت تابلو مغازه ام دی اف تاثیر گذار خواهد بود، ابعاد تابلو است که مسلما هر چه ابعاد تابلو ساخته شده بیشتر باشد قیمت آن نیز افزایش خواهد داشت که در نهایت پیشنهاد می شود جهت استعلام دقیق قیمت تابلو مغازه با مجموعه تابلو سازی ما در تماس باشید.