دنیا و جهان امروزی انسانها به سرعت و به شکل قابل توجهی رو به پیشرفت است که این پیشرفت و وسعت را می شود در بسیاری از مقاطع و مراحل زندگی افراد مشاهده نمود که یکی از آنها را می توان در زمینه های مختلف شغلی نام برد؛ در ادامه این مطلب می خواهیم به یکی از مشاغل در حرفه تابلو سازی بپردازیم و با دنیای عظیم و پر تنوع حرفه ای به نام حروف سازی آشنا شویم.

حروف سازی در تابلو سازی

تابلو سازی چیست؟

تابلو سازی یک شغل است که از زمان های بسیار دور تا به امروز در بسیاری از جوامع شناخته شده است؛ شغل تابلو سازی که منظور از آن تابلو های تبلیغاتی است، شغلی است که ماهیتش ساخت انواع تابلو های تبلیغاتی می باشد که این کار توسط افراد متخصص به نام تابلو ساز انجام می گیرد؛ البته ساخت تابلو توسط افراد و نیرو های انسانی توسط ابزار ها و دستگاه های مربوطه به مرحله نهایی و تکامل می رسد.

حروف سازی چیست؟

نکته ای که در تابلو سازی باید به آن توجه داشت و آن را عنوان کرد این است که تابلو سازی به عنوان یک شغل، در بر گیرنده مشاغل و زیر شاخه های مرتبط تبلیغاتی دیگر نیز است که یکی از آنها حروف سازی نام دارد؛ حروف سازی در صنعت تابلو سازی از پر تنوع ترین بخش ها بشمار می رود به طوریکه می توان تنوع در تولید و ساخت حروف های برجسته را در صدها مدل عنوان نمود که در ادامه می خواهیم به چند نوع از مرسوم ترین روش های ساخت حروف برجسته بپردازیم.

حروف برجسته چلنیوم

حروف برجسته چلنیوم
یکی از حروف های برجسته ای که تابلو سازی و حروف سازی را با آن می شناسند حروف برجسته چلنیوم است که برخی از مشتریان آن را با نام تابلو چلنیوم می شناسند؛ در حقیقت می توان تابلو چلنیوم را شناسنامه حروف سازی و تابلو سازی مدرن عنوان کرد که عمده ترین دلایل آن هم عبارت هستند از فروش بالای تابلو چلنیوم، دوام و طول عمر بالا و قیمت مناسب این نوع از تابلو تبلیغاتی حروف برجسته.

حروف برجسته استیل

حروف برجسته استیل
حروف استیل یکی از تابلو های حروف برجسته در تابلو سازی است که از قدمت بالایی برخوردار است و پیدایش و ساخت این مدل از حروف بر می گردد به ده ها سال قبل؛ حروف استیل یا همان تابلو استیل در صنعت تابلو سازی از همان ابتدای ورودش از استقبال بالایی میان مشتریان قرار گرفت و این روند تا به امروز نیز ادامه دارد به شکلی که می توان امروزه این نوع از حروف را در رنگ ها و انواع متفاوتی تولید نمود.

حروف برجسته پلکسی

حروف برجسته پلکسی
پلکسی گلاس یک متریال از جنس پلاستیک است که تابلو سازان از آن در جهت ساخت و تولید برخی از تابلو های تبلیغاتی بهره می گیرند؛ از مصرف پلکسی گلاس در تابلو سازی می توان به ساخت حروف های برجسته ای مانند نئون پلاستیک، چنلیوم و حروف های تلفیقی اشاره نمود و همچنین می توان با استفاده از پلکسی، تابلو های دیگری مانند تابلو لایت باکس، تابلو راهنمای طبقات و ... را تولید نمود.

حروف برجسته فلزی

حروف برجسته فلزی
استفاده از آهن در تابلو سازی یک مورد انکار ناپذیر است؛ در حقیقت می توان این طور عنوان کرد که آهن یکی از پر مصرف ترین متریال ها در تابلو سازی است؛ یکی از مصارف آهن در تابلو سازی، ساخت و تولید حروف برجسته است که نوع آهن مصرفی آن به صورت ورق های فلزی در ابعاد های مشخصی می باشد.
حروف فلزی در تابلو سازی را می توان بعد از ساخت در رنگ های مختلفی رنگ آمیزی نمود و به شکل با نور و یا بدون نور در اماکن مربوطه نصب کرد.

حروف برجسته استیل پلکسی

حروف برجسته استیل پلکسی
حروف استیل در انواع و شکل های مختلفی ساخته می شود که یکی از آنها تلفیق کردن حروف استیل با پلکسی گلاس است که آن هم در انواع مختلفی ساخته می شود؛ به عنوان مثال می شود حروف استیل و حروف نئون پلاستیک را با یکدیگر تلفیق نمود و یا اینکه حروف استیل را با پلکسی گلاس برش داده شده تلفیق کرد و بسیاری از نمونه های دیگر که تمامی آنها از انواع حروف برجسته استیل و پلکسی بشمار می روند.

حروف برجسته لاسوگاسی

حروف برجسته لاسوگاسی
تابلو لاسوگاسی یکی از تابلو های تبلیغاتی است که امروزه به شکل قابل توجهی رو به استقبال توسط مشتریان می باشد؛ نام تابلو لاسوگاسی بیشتر با توجه به حروف برجسته لاسوگاسی تعیین شده است که شکل ظاهری این حروف به این صورت است که بعد از ساخت حروف، داخل حروف با استفاده از لامپ های فلامنتی و رنگی نور پردازی می شود.
در مورد جنس حروف لاسوگاسی هم باید گفت که حروف لاسوگاسی با استفاده از پلکسی گلاس، آهن، چنلیوم و استیل قابل ساخت می باشد.

حروف برجسته وکیوم

حروف برجسته وکیوم
حروف وکیوم نیز مانند دیگر حروف های برجسته در کارگاه های تابلو سازی تولید می شود که مراحل تولید آن با استفاده از دستگاه های حروف ساز وکیوم و دستگاه سی ان سی انجام می شود؛ شکل ظاهری حروف برجسته وکیوم با دیگر حروف های برجسته متفاوت است و ظاهری سه بعدی و زیبا دارد که یکی از جدیدترین حروف های برجسته در تابلو سازی بشمار می رود.

حروف برجسته رینگی

حروف برجسته رینگی
حروف دیگری که می خواهیم در اینجا از آن نام ببریم حروف برجسته رینگی است که معمولا با استفاده از ورق های آهن و فلز ساخته شده و در نهایت توسط تلفیق با پلکسی گلاس به مرحله نصب می رسد؛ حروف برجسته استیل رینگی هم یکی از مدرن ترین و جدیدترین حروف های برجسته بشمار می رود که قابلیت اجرا به صورت نور پردازی شده و ساده را در رنگ های مختلفی خواهد داشت.

حروف برجسته کریستالی

حروف برجسته کریستالی
آخرین حروف مورد پردازش ما در این مبحث مربوط می شود به حروف برجسته کریستالی؛ این نوع از حروف برجسته به این صورت ساخته می شود که بعد از تولید حروف مبادرت به قرار دادن دانه های کریستال روی حروف می شود که دانه های کریستال معمولا از جنس کریستال لوستر و یا پلکسی خرد شده می باشد.
نکته دیگری که باید در مورد این نوع از حروف بدانیم این است که در صورتی که حروف نیازمند نور پردازی باشد می بایست آن را با استفاده از متریال پلکسی گلاس تولید نمود که دلیل آن هم این است که پلکسی گلاس ها قابلیت عبور نور از خود را خواهند داشت که این مورد باعث می شود تا بعد از ساخت حروف برجسته شاهد نمایی زیبا از حروف به همراه کریستال باشیم.