تبلیغات شیوه ای بسیار کاربردی و کارآمد در کسب و کار ها و بازاریابیشان بشمار می رود و می توان از این روش در جهت بهبود و در آمد زایی اصناف مختلف بهره گرفت؛ اما تبلیغات تنها به یک روش و یک شیوه خاص انجام نمی شود و دارای تنوع و انواع متفاوتی می باشد که یکی از آنها تبلیغات محیطی است که در این مطلب قصد داریم به روش تبلیغات از راه اجرای نمای کامپوزیت و مکمل های آن و همچنین یکی از انواع آن به نام تابلو کامپوزیت طرح چوب بپردازیم.

تابلو کامپوزیت طرح چوب

کامپوزیت چیست؟

کامپوزیت در بسیاری از صنعت ها به کار می رود که برخی از آنها عبارتند از صنعت خودرو سازی، هواپیما سازی، ساختمان سازی، تابلو سازی و بسیاری دیگر از موارد. کامپوزیت مانند بسیاری از متریال ها دارای تعریف مختص به خود می باشد که باید اینگونه نوشت که کامپوزیت به متریالی گفته می شود که توسط پلی اتیلن و آلومینیوم ساخته می شود و روش ساخت و تولید آن به این صورت است که پلی اتیلن را بین دو ورق آلومینیوم طی فرایندهایی خاص قرار می دهند و جهت مقاوم کردن آن از مواد هایی مانند PVDF، پوشش نایلونی و رنگ استفاده می شود.

کامپوزیت در تابلو سازی

کامپوزیت در تابلو سازی
با توجه به توضیحی که در رابطه با کامپوزیت به آن پرداختیم باید عنوان کنیم که کامپوزیت یکی از متریال های با دوام همراه با ماندگاری بالا می باشد و به همین جهت از این متریال در صنعت تابلو سازی نیز استفاده می شود؛ کاربرد کامپوزیت در تابلو سازی شامل بخش های مختلفی می شود که می توانیم به مواردی چون ساخت تابلو لایت باکس، ساخت تابلو منو دیجیتال، ساخت تابلو روان و ... اشاره کنیم.
اما عمده کاربرد کامپوزیت در تابلو سازی که آن را با نام تابلو کامپوزیت نیز می شناسند را می شود اجرای زیر کار حروف های برجسته عنوان نمود؛ دلیل کاربرد کامپوزیت به عنوان زیر کار حروف های برجسته این است که حروف های برجسته جهت روشنایی نیازمند سیم کشی هستند و مسلما سیم کشی های حروف برجسته در صورتی که مورد رویت قرار گیرند ظاهری ناخوشایند خواهند داشت، لذا به همین دلیل، اجرای زمینه کامپوزیت می تواند سیم کشی حروف های برجسته را مخفی نماید که این عمل باعث می شود تابلو ساخته شده ظاهری زیبا و درخور یک تابلو تبلیغاتی مناسب را داشته باشد.

کامپوزیت طرح چوب

کامپوزیت طرح چوب
کامپوزیت ها از لحاظ نوع اجرا به چند دسته تقسیم می شوند که پر کاربرد ترین آنها عبارتند از روش اجرای فیکس، اچ و ال و هنگ؛ اما مزیت دیگری که باید در مورد کامپوزیت به آن اشاره داشته باشیم، رنگ بندی آن است که باید بگوییم کامپوزیت دارای تنوع رنگ بالایی است که یکی از آنها کامپوزیت طرح چوب است.
منظور از کامپوزیت طرح چوب این است که رنگ بندی کامپوزیت مشابه چوب باشد به طوری که با اجرا و به کارگیری از این نوع کامپوزیت به نظر می رسد که اجرا و نصب متریال از نوع چوب بوده که مسلما این مورد می تواند در زیبایی و جذابیت کامپوزیت نقش بسزا و مفیدی داشته باشد.
نکته دیگری که باید در رابطه با کامپوزیت های طرح چوب عنوان کنیم این است که طرح های متفاوتی از این مدل در بازار بفروش می رسند که از رنگ بندی های مختلفی نیز برخوردار هستند و هر کدام از آنها در محیط ها و فضاهای مربوط و درخور خود به کار گرفته می شوند.

تا به اینجای مطلب با کامپوزیت و کاربرد آن در تابلو سازی و همچنین کامپوزیت طرح چوب آشنا شدیم؛ در ادامه قصد داریم این مطلب را با ذکر چند مثال از تابلو کامپوزیت طرح چوب و تلفیق آن با برخی از حروف های برجسته ادامه دهیم.

تابلو کامپوزیت طرح چوب و تابلو چلنیوم

تابلو کامپوزیت طرح چوب و تابلو چلنیوم
گفتیم که کاربرد تابلو کامپوزیت یه عنوان زیر کار انواع حروف برجسته در تابلو سازی میثر است که یکی از آنها حروف برجسته چنلیوم است که اغلب آن را با نام تابلو چلنیوم می شناسند؛ تابلو چلنیوم در انواع متفاوتی تولید می شود که این امر باعث می شود تا تابلو چلنیوم به شکل های مختلفی به نمایش گذاشته شود؛ تابلو چلنیوم همراه با زیر سازی تابلو کامپوزیت طرح چوب یکی از روش ها و انواع تابلو تبلیغاتی مدرن و زیبا بشمار می رود که می تواند تاثیر گذاری مفید و مثبتی را در راستای جذب مشتری داشته باشد.

تابلو کامپوزیت طرح چوب و تابلو استیل

تابلو کامپوزیت طرح چوب و تابلو استیل
تابلو استیل که در اینجا منظور همان حروف برجسته استیل است همانند تابلو چلنیوم در انواع مختلفی ساخته می شود که مراحل تولید آن در کارگاه تابلو سازی یا مجموعه های تابلو سازی انجام می گیرد. تابلو استیل به همراه تلفیق با زمینه تابلو کامپوزیت طرح چوب، یک طرح و اجرایی متفاوت و شیک در تابلو سازی به عنوان یک تابلو تبلیغاتی بشمار می رود که پیشنهاد می شود از آن در راستای تبلیغات فضای بیرونی و داخلی استفاده شود.

تابلو کامپوزیت طرح چوب و تابلو نئون پلاستیک

تابلو کامپوزیت طرح چوب و تابلو نئون پلاستیک
تابلو نئون پلاستیک یک نوع حروف برجسته است که تماما با استفاده از پلکسی گلاس تولید می شود؛ تابلو نئون پلاستیک به عنوان یک حروف برجسته دارای تنوع در ساخت و رنگ بندی است که همین مورد مانند دیگر تابلو های تبلیغاتی که در انواع متفاوتی ساخته می شوند، تاثیر گذاری مثبتی در فروش محصولات و مطرح شدن یک واحد صنفی خواهد داشت.

قیمت تابلو کامپوزیت طرح چوب

در آخر می رسیم به قیمت تابلو کامپوزیت طرح چوب که باید گفت قیمت این نوع از تابلو تبلیغاتی همانند قیمت تابلو کامپوزیت معمولی با توجه به متر مربع محاسبه می شود که در نهایت قیمت گذاری کلی آن به این شکل است که در صورت به کار بردن حروف برجسته روی کامپوزیت، قیمت حروف برجسته با توجه به نوع آن به صورت متر محیط محاسبه شده و در آخر قیمت کلی تابلو کامپوزیت طرح چوب و حروف برجسته مطابق با نرخ مصوب اتحادیه تابلو سازی به مشتریان اعلام می گردد.