تا به حال بسیاری از مطالب توسط مجموعه نوین لایت در رابطه با تابلو های تبلیغاتی نگارش شده است و به طور مختصر و مفید به آنها پرداخته شده؛ اما یکی از انواع تابلو تبلیغاتی که امروزه در جهت تبلیغات مشاغل و اماکن تجاری به کار گرفته می شود تابلو مغازه سنگی است که البته منظور از تابلو سنگی، به کار بردن سنگ در ساخت یک تابلو تبلیغاتی می باشد که در ادامه قصد داریم به آن بپردازیم و بیشتر با تابلو مغاره سنگی آشنا شویم.

تابلو مغازه با سنگ | تابلو تبلیغاتی روی سنگ

سنگ چیست؟

مسلما اکثر انسانهای بالغ با سنگ آشنا هستد و می دانند که سنگ چیست، هر چند که ممکن است برخی نتوانند سنگ را در تعریف علمی بیان نمایند و مسلما این امر کاملا طبیعی می باشد؛ در تعریف سنگ باید گفت که سنگ به ماده ای جامد گفته می شود که در پوسته زمین وجود دارد و به علم آگاهی و شناخت سنگ ها نیز سنگ شناسی گفته می شود.
سنگ ها از نظر مواد های شیمیایی به کار رفته در آنها به چهار دسته تقسیم می شوند که عبارتند از کربنات، سولفات، اکسید و سیلیکات؛ همچنین به طور کلی و کاربردی نیز سنگ ها در چند نوع وجود دارند که پر کاربرد ترین آنها سنگ های طبیعی و مصنوعی هستند.
در تعریف سنگ طبیعی و سنگ مصنوعی باید گفت که سنگ طبیعی به سنگهایی گفته می شود که به طور طبیعی از معدن استخراج شده و مورد کاربرد قرار می گیرد و در تعریف سنگ مصنوعی نیز باید گفت که سنگ مصنوعی به سنگی می گویند که بعد از استخراج توسط انسان با ترکیب برخی مواد به شکل های دیگر ساخته می شود.

سنگ در تابلو سازی | ساخت تابلو مغازه سنگی

سنگ در تابلو سازی | ساخت تابلو مغازه سنگی
حال که با سنگ و ماهیت آن تا حدودی آشنا شدیم و تعریف علمی آن را دانستیم بهتر است بپردازیم به اصل مطلب، هدف ما از نگارش این مطلب آشنایی با استفاده از سنگ در تابلو سازی و ساخت تابلو های تبلیغاتی همراه با به کار بردن سنگ در آنهاست؛ سنگ در تابلو سازی به عنوان تبلیغات می تواند به شکل هایی مانند کنده کاری روی سنگ، حکاکی روی سنگ و نصب متریال هایی به عنوان تبلیغات روی سنگ به کار رود که در این مطلب می خواهیم بپردازیم به نوع آخر آن که نصب متریال روی سنگ می باشد.
متریال هایی مانند برچسب، استیکر، پلکسی گلاس و حروف های برجسته می توانند روی انواع سنگ ها به عنوان تبلیغات به کار روند که در ادامه به توضیح نصب حروف های برجسته روی سنگ خواهیم پرداخت.

حروف برجسته روی سنگ

حروف برجسته روی سنگ
در صنعت تابلو سازی، تابلو های تبلیغاتی به شکل های و انواع مختلفی تولید می شوند که یکی از آنها که در ساخت دارای تنوع بالایی است تابلو تبلیغاتی حروف برجسته است؛ حروف برجسته همانطور که از نامش مشخص است به حروفی گفته می شود که دارای برجستگی است، در حقیقت متریال هایی که در تولید آنها استفاده می شود باعث برجستگی در آنها می شود.
حروف های برجسته می بایست جهت نصب روی نماها و یا زیر سازی های مختلفی نصب شوند که برخی از آنها کامپوزیت، چوب، سرامیک و سنگ هستند؛ همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم سنگ ها در انواع مختلفی تولید می شوند که در میان آنها سنگ مصنوعی بیشترین کاربرد را در زندگی انسانها دارد و این مورد به عنوان زیر سازی حروف های برجسته نیز از مصداق های بارز بشمار می رود.

در ادامه به استفاده از سنگ در ساخت برخی از تابلو های تبلیغاتی حروف برجسته پر فروش و پر مخاطب خواهیم پرداخت.

تابلو چلنیوم با سنگ | تابلو چلنیوم روی سنگ

تابلو چلنیوم با سنگ | تابلو چلنیوم روی سنگ
قطع به یقین باید عنوان نمود که پر فروش ترین حروف برجسته در تابلو سازی حروف برجسته چنلیوم است که به طور عام به آن تابلو چلنیوم گفته می شود؛ تابلو چلنیوم به دلایل مختلفی در دسته حروف های پر مخاطب قرار دارد که برخی از آنها به طور تیتر وار به این صورت هستند که تابلو چلنیوم در انواع مختلفی قابل ساخت می باشد، تابلو چلنیوم از دوام بالایی برخوردار است، تابلو چلنیوم از قیمت مناسبی برخوردار است و ...
ساخت و نصب تابلو چلنیوم روی انواع سنگ ها می تواند از جدیدترین و زیباترین تابلو های تبلیغاتی باشد که تابلو مغازه چلنیوم روی سنگ، تابلو چلنیوم شرکت روی سنگ و موارد مشابه دیگر از همین دست تابلو ها بشمار می رود.

تابلو مغازه استیل روی سنگ

تابلو مغازه استیل روی سنگ
تابلو استیل یکی دیگر از تابلو های تبلیغاتی است که می تواند روی زمینه های مختلفی نصب شود که نصب تابلو استیل روی سنگ نیز یکی از آنها می باشد؛ به طور کلی حروف برجسته استیل از زیبایی خاصی برخوردار است که نصب آن روی سنگ های مدرن و زیبا می تواند یک محل تجاری یا مغازه را به بهترین شکل تبلیغ کند و به نمایش عموم گذارد.
مورد مهمی که باید به آن اشاره داشت این است که حروف برجسته استیل همانند تابلو چلنیوم در انواع و رنگ های مختلفی قابل ساخت است که رعایت هارمونی مناسب رنگ ها بین سنگ، حروف و نور پردازی می تواند در جذب مشتریان بسیار مثمر ثمر باشد.

تابلو مغازه لاسوگاسی روی سنگ

تابلو مغازه لاسوگاسی روی سنگ
یک نوع تابلو تبلیغاتی دیگر که در دسته تابلو های حروف برجسته قرار دارد و می توان آن را روی زمینه سنگ نیز به عنوان تابلو مغازه و یا دیگر موارد تبلیغاتی مشابه اجرا نمود، حروف برجسته لاسوگاسی است که به شکل حروف فلزی لاسوگاسی، حروف پلکسی لاسوگاسی و حروف چلنیوم لاسوگاسی تولید می شود. از کاربرد های حروف لاسوگاسی روی سنگ هایی چون سنگ آجر نما، سنگ گرانیت، سنگ نما رومی، سنگ مرمر و بسیاری دیگر از سنگها می توان نام برد.

تابلو نئون پلاستیک روی سنگ

تابلو نئون پلاستیک روی سنگ
مورد دیگری که می خواهیم در این مطلب به آن اشاره کنیم نصب حروف نئون پلاستیک روی سنگ است که همانند حروف های دیگر می تواند از زیبایی خاصی برخوردار باشد که این زیبایی با نور پردازی صحیح از جذاب ترین تابلو های تبلیغاتی حروف برجسته روی سنگ خواهد بود؛ حروف نئون پلاستیک با توجه به تنوع رنگ پلکسی گلاس می تواند از لحاظ رنگ بندی از پر تنوع ترین ها حروف های برجسته و تلفیق آن با نمای سنگ باشد.

قیمت تابلو تبلیغاتی با سنگ | قیمت تابلو مغازه روی سنگ

قیمت تابلو تبلیغاتی با سنگ | قیمت تابلو مغازه روی سنگ
در آخر بهتر است از قیمت تابلو تبلیغاتی روی سنگ بدانیم؛ قیمت گذاری تابلو مغازه روی سنگ و یا تابلو تبلیغاتی روی سنگ به شرایط مختلفی بستگی دارد که باید اینطور گفت که نوع سنگ، نوع حروف برجسته و در کل نوع متریال مصرفی روی قیمت تابلو تبلیغاتی سنگی تاثیر گذارند؛ اما به طور کل قیمت زمینه سنگ بر حسب متر مربع و قیمت حروف برجسته بر حسب متر محیط محاسبه می گردد که در نهایت قیمت کلی تابلو با توجه به موارد فوق اعلام می گردد.