تابلو سازی یکی از صنایعی است که در زیر شاخه های مشاغل هنری قرار دارد و برگرفته از هنرهایی چون نقاشی و خطاطی می باشد. جهت شناخت و توضیحات بیشتر در مورد این صنعت باید عنوان نمود که تابلو سازی از مشاغلی بشمار می رود که مدیران و افراد مشغول به فعالیت در آن، حرکتی رو به تبلیغات محیطی دارند. در واقع ماهیت این حرفه تبلیغات، تولید و ساخت انواع تابلو تبلیغاتی می باشد که در ادامه مطلب به توضیحاتی در مورد یکی از تابلو ها تحت عنوان تابلو لایت باکس استیل خواهیم پرداخت.

تابلو لایت باکس استیل

استیل چیست | کاربرد استیل در تابلو سازی

استیل یک نوع آهن ترکیب شده با کربن می باشد که درصد کربن به کار رفته در آن کمتر از دو درصد است. این نوع از متریال یکی از پر کاربرد ترین آلیاژها در دنیای امروز بشر می باشد که می توان به کاربرد و استفاده آن در مشاغلی چون ساختمان سازی، دکوراسیون، صنعت مبلمان، تولید و ساخت تلویزیون، خودرو سازی و صنعت مورد بحث ما، تابلو سازی اشاره نمود.
کاربرد استیل در تابلو سازی به عنوان ساخت انواع تابلو های تبلیغاتی است که برخی از آنها عبارتند از تابلو استیل شناسایی، تابلو استیل راهنمای طبقات، تابلو استیل حروف برجسته و تابلو های استیل تلفیقی با دیگر متریال ها
در مورد نوع استیل کاربردی در حرفه و صنعت تابلو سازی باید عنوان نمود که نوع استیل نگیر از پر مصرف ترین ها در این حرفه می باشد و منظور از نگیر بودن استیل این است که آهن ربا جذب آن نمی شود که همین مورد از عوامل اصلی دوام بالا و ماندگاری استیل بشمار می رود.
در رابطه با رنگ بندی استیل نیز باید یاد آور شد که این متریال در رنگ های متفاوتی مانند استیل طلایی براق، استیل طلایی خش دار، استیل نقره ای براق، استیل نقره ای خش دار و برخی دیگر از رنگ ها در بازار موجود هستند و به فروش می رسند.

تابلو لایت باکس

تابلو لایت باکس

با توضیحاتی که در مورد استیل عنوان نمودیم لازم می دانیم تا قبل از تکمیل این مبحث به توضیحاتی در مورد تابلو لایت باکس بپردازیم. لایت باکس با توجه به معنی و مفهوم لاتین آن در زبان فارسی به جعبه نور اطلاق می شود. لایت باکس ها با استفاده از متریال هایی مانند چوب، آهن و آلومینیوم ساخته می شوند که البته متریال های نام برده شده معمولا به عنوان فریم یا قاب در نظر گرفته می شوند.
ساخت لایت باکس به این صورت است که در ابتدا یک نوع قاب با استفاده از متریال های نام برده شده ساخته می شود و بعد از آن توسط اس ام دی یا مهتابی نور پردازی می شوند. کاربرد لایت باکس به عنوان یک تابلو تبلیغاتی به این شکل است که بعد از مراحل تولید قاب و نور پردازی، متریال چاپی که عبارتند از چاپ بر روی پارچه، پلکسی گلاس، استیکر و مواردی مشابه، روی قاب تابلو قرار گرفته و در آخر به عنوان یک گذینه تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد.
نکته مهم دیگری که می بایست در مورد لایت باکس ها عنوان نمود این است که لایت باکس در انواع متفاوتی قابل ساخت می باشد که نمونه هایی از آنها با نام های لایت باکس آلومینیومی، لایت باکس پارچه ای، لایت باکس فریم لس، لایت باکس اسنپ فریم، لایت باکس کریستال، لایت باکس چلنیوم و لایت باکس استیل شناخته می شوند که در نهایت می توان هر کدام از آنها را به عنوان یک تابلو تبلیغاتی مورد استفاده قرار داد.

لایت باکس استیل

لایت باکس استیل

گفتیم که استیل در تابلو سازی مانند بسیاری از مشاغل کاربرد بالایی دارد و در جهت ساخت انواع تابلو تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد. در رابطه با همین مورد باید اشاره ای داشته باشیم به تابلو لایت باکس استیل که با توجه به نامش با استفاده از استیل ساخته می شود. در مجموع و با توجه به موارد عنوان شده می توان به این نکته رسید که تابلو لایت باکس استیل هم نوعی تابلو تبلیغاتی می باشد و می توان استیل را با دیگر متریال ها در جهت ساخت لایت باکس مورد استفاده قرار داد.
به عنوان مثال در تولید یک تابلو تبلیغاتی لایت باکس توسط استیل، می توان استیل را به این صورت به کار برد که در ابتدا فریم یا باکس مورد نظر توسط استیل ساخته شده و بعد از آن با تلفیق دیگر متریال ها تابلو مورد نظر را تولید نمود. و یا اینکه فریم لایت باکس توسط دیگر متریال ها ساخته شده و با استفاده از استیل تکمیل گردد.
در رابطه با قیمت گذاری تابلو لایت باکس استیل نیز باید گفت که معمولا قیمت تابلو لایت باکس استیل با توجه به متر محیط و یا متر مربع محاسبه می گردد که البته تلفیق متریال های دیگر و نوع چاپ و روشنایی در لایت باکس استیل نیز در این امر بی تاثیر نخواهد بود.