حرفه، هنر و صنعت تابلو سازی یکی از مشاغل گسترده ای است که وجود و کاربرد متریال های مختلف در دنیای امروز و بازار تبلیغات، این حرفه و مدیران آن را بر آن داشته تا با به کار گیری اصولی از انواع متریال ها و ایده های نو آثار تبلیغاتی مدرن و زیبایی را در سطح شهر، سردر مکان های تجاری، محیط های داخلی، شرکت ها، ارگانهای دولتی و خصوصی خلق نمایند که مسلما این امر می تواند ایفا کننده نقش در بخشی از زیبا سازی محیط های داخلی و خارجی نیز باشد.
یکی از متریال های پر کاربرد در تابلو سازی استیل است که توسط آن می توان تابلو های زیبایی را به مراحل ساخت تا نصب رساند. در ادامه این مطلب با توضیحاتی در مورد کاربرد استیل در تابلو سازی و شناخت مختصری در مورد آن با ما همراه باشید.

کاربرد استیل در تابلو سازی

استیل چیست

استیل آلیاژی از آهن است که همراه با کربن ترکیب شده است که البته کربن ترکیبی در آن کمتر از 2 درصد می باشد و به طور کلی استیل به دوسری 300 و 400 تقسیم می شود. منظور و مقصود از تقسیم استیل به دو سری از جهت ساده بودن و ضد زنگ بودن آن است که نوع ضد زنگ آن که سری 300 می باشد از کاربرد و استفاده بیشتری برخوردار است.
استیل های سری 400 به دلیل اینکه در برابر خوردگی ها مقاوم نیستند بیشتر در ساخت وسایلی مانند قاشق و چنگال و یا دکوراسیون به کار می روند. به عنوان مثال استیل 420 که قابلیت پولیش را دارد به عنوان ساخت قاشق و چنگال به کار می رود و استیل 430 جهت دکوراسیون هایی مانند اتاق خودروها و منازل به کار می رود.
در مورد استیل های سری 300 باید به یکی از رایج ترین و پر کاربرد ترین آن اشاره داشت که استیل ضد زنگ 304 می باشد. استیل 304 از نوع نگیر است که آهن ربا جذب آن نمی شود و از قیمت بالاتری نسبت به استیل سری 400 برخوردار است. این نوع از استیل در برابر شرایط جوی و خوردگی ها مقاوم بوده و در صنایع و مشاغل بسیاری به کار می رود که حرفه و صنعت تابلو سازی یکی از آنها می باشد که استیل از کاربرد بسیاری در آن برخوردار است.

استیل و ساخت حروف برجسته استیل

steel-va-sakhte-horof-barjesteh-steel
تابلو های تبلیغاتی امروزه به بیش از صدها مدل با استفاده از متریال های مختلف در کارگاه تابلو سازی ساخته می شوند و به عنوان تبلیغات مجموعه ها، شرکت ها و ارگانها به کار می روند. یکی از رایجترین و پر فروش ترین تابلو ها، تابلو های حروف برجسته هستند که در انواع مختلفی مانند تابلو نئون پلاستیک، تابلو فلزی، تابلو چلنیوم و تابلو استیل ساخته می شوند.
حروف برجسته استیل با استفاده از متریال استیل ساخته می شود و به عنوان تابلو سردر اماکن تجاری دولتی، خصوصی، تابلو مغازه و مواردی مشابه به کار می روند. در مورد نوع ورق به کار رفته در ساخت تابلو استیل یا همان حروف برجسته استیل باید یاد آور شد که نوع ورق استفاده شده در ساخت، ورق 304 نگیر است که در برابر شرایط مختلف جوی نیز مقاوم می باشد.
حروف استیل از دسته حروف های برجسته ای است که بیش از 50 دهه از ورودش به حرفه تابلو سازی می گذرد و کماکان از حروف های برجسته پر فروش و پر کاربرد بشمار می رود. حروف استیل امروزه با توجه به ایده های نو و پیشرفت تکنولوژی در انواع تابلو استیل ساخته می شود که این مورد یکی از مزایای مهم حروف استیل بشمار می رود.

حروف استیل ساده

یکی از رایجترین نوع ساخت در حروف استیل نوع ساده یا معمولی آن است که از ابتدای ساخت حروف استیل در تابلو سازی تا به امروز به یک شکل ساخته می شود. ساخت حروف استیل ساده به این شکل است که بعد از برش استیل توسط دستگاه فایبر که در گذشته به صورت دستی انجام می گرفت، حروف ساز توسط ابزار های مربوط، لبه های از قبل آماده را توسط قلع دور تا دور حروف قرار می دهد.
حروف استیل ساده را می توان توسط اس ام دی های بلوکی نور پردازی نمود. به این صورت که بعد از ساخت حروف، پایه هایی بین 3 تا 5 سانتی متری در قسمت پشت حروف قلع داده می شود و اس ام دی های بلوکی داخل حروف نصب می شوند و در مرحله آخر روی سطح مورد نظر نصب می شوند که با توجه به پایه های نصب شده، حروف با کمی فاصله از سطح مورد نظر قرار می گیرد که این مورد باعث رویت نور در قسمت پشت حروف خواهد بود.

حروف استیل و پلکسی گلاس

یکی دیگر از روش های ساخت حروف استیل کاربرد پلکسی گلاس در حروف استیل است. به این صورت که بعد از ساخت حروف استیل، پلکسی گلاس با ابعاد بزرگتر از حروف ساخته شده برش خورده و زیر حروف قرار می گیرد که این مورد باعث می شود بعد از نور پردازی، پلکسی گلاس نصب شده در پشت حروف دارای نور باشد.

حروف استیل رینگی

حروف استیل رینگی نیز یکی دیگر از انواع تابلو استیل است و همانطور که از نام آن مشخص است به صورت رینگی ساخته می شود. حروف استیل رینگی نوعی حروف تلفیقی بشمار می رود که وسط حروف، پلکسی قرار می گیرد. در واقع استیل در این نوع از حروف به عنوان لبه کار و دور حروف به کار می رود.
حروف استیل رینگی به شکل دولب رینگ، رینگی نئون پلاستیک، رینگی پانچی و بسیاری دیگر از موارد تلفیقی ساخته می شود.

استیل و ساخت تابلو شناسایی

استیل و ساخت تابلو شناسایی

یکی دیگر از کاربرد های استیل در تابلو سازی ساخت انواع تابلو شناسایی است. تابلو های شناسایی به تابلو هایی اطلاق می شود که دنبال کننده اهداف شناسایی مکان های مختلف باشند. به عنوان مثال تابلو راهنمای طبقات، تابلو راهنمای اتاق، تابلو های رو میزی و مواردی مشابه در دسته تابلو های شناسایی قرار دارند.
درج متن روی تابلو های شناسایی استیل به روش های مختلفی انجام می گیرد. برش متن روی پلکسی گلاس توسط دستگاه لیزر و نصب روی استیل، اسید کاری و حک متن روی استیل، حک توسط دستگاه فایبر روی استیل، حک روی پلکسی گلاس و مولتی استایل و نصب روی استیل و بسیاری دیگر از روش ها از نمونه های ساخت تابلو شناسایی استیل می باشند.