حجم انبوه تابلو های تبلیغاتی در راستای معرفی مجموعه ها و برند های متفاوت در جهت بازاریابی و فروش محصولات و ارائه خدماتشان امروزه در سطح شهرها و سر در مکان های تجاری بر همگان واضح و قابل رویت است. و نکته مهمی که در این رابطه حائز اهمیت است تاثیر گذاری تابلو های مختلف تبلیغاتی بر بازاریابی و معرفی مجموعه ها و شرکت ها می باشد.

عوامل موثر جذب مشتری در تابلو تبلیغاتی

مشاوران، طراحان و سازندگان تابلو های تبلیغاتی در مجموعه های تابلو سازی می توانند در مراحل دریافت سفارش تا نصب انواع تابلو های تبلیغاتی همراه متقاضیان و مشتریان در جهت ساخت بهترین گذینه تبلیغاتی باشند و نکته های مهم در عواملی که می تواند در یک تابلو تبلیغاتی، بهترین تاثیر را روی مشتریان داشته باشد را یاد آوری نمایند که در ادامه مطلب به مفید ترین عوامل در همین رابطه خواهیم پرداخت.

طراحی تابلو تبلیغاتی

طراحی تابلو تبلیغاتی
طراحی در بسیاری از کسب و کارها و حرفه ها از مهمترین عوامل رشد یک مجموعه بشمار می رود و توسط افراد مجرب و متخصص طراح انجام می گیرد که می تواند توسط ایده پردازی و نرم افزار های کامپیوتری انجام گیرد. به عنوان مثال طراحی در حرفه دکوراسیون می تواند در ساخت و اتمام کار یک پروژه دکوراسیون داخلی مسکونی یا تجاری اثرات مفیدی را در زیبایی یک دکور ایجاد نماید که از نرم افزار های کاربردی طراحی دکوراسیون می توان به انواع نرم افزار های سه بعدی سازی اشاره نمود.
مبحث طراحی تابلو های تبلیغاتی نیز یکی از موثرها در مراحل یک پروژه تابلو سازی می باشد که با توجه به در نظر داشتن عناوینی مانند متراژ تابلو، نوع تابلو از نظر متریال و کاربرد در فضاهای مختلف و بسیاری دیگر از موارد مشابه انجام می گیرد. یک طرح منحصر به فرد در تابلو سازی می بایست قبل از اینکه به مرحله طراحی با نرم افزار های کامپیوتری برسد، توسط طراح مربوطه مورد بررسی و ایده پردازی قرار گیرد. در واقع هر چه طرحان یک مجموعه تابلو سازی خلاق تر باشند مسلما بعد از اتمام کار یک تابلو، شاهد نمایی متفاوت و جذب کننده در تابلو تبلیغاتی خواهیم بود که این تفاوت ها می تواند شامل مواردی مانند تبلیغات مفهومی و پیام رسان باشد. در مورد کاربردی ترین نرم افزار های کامپیوتری در تابلو سازی باید به نرم افزار هایی مانند کورل و فتوشاپ اشاره نمود که کورل یک نرم افزار خطی گرافیکی است و در جهت طراحی تابلو های حروف برجسته از کاربردی ترین ها بشمار می رود و در مقابل فتوشاپ که نرم افزاری گرافیکی است در جهت ساخت تابلو هایی مانند بیلبورد، تابلو فلکسی فیس و تابلو لایت باکس مورد استفاده قرار می گیرد.

نوع تابلو تبلیغاتی

نوع تابلو تبلیغاتی
متریال های مختلف در دنیای امروز وجود دارند که در بسیاری از حرفه ها و کسب و کارها به کار می روند و می توانند در تولیدات محصولات مختلف، در چرخه اقتصادی کشورها موثر باشند که حرفه تابلو سازی نیز به عنوان یک صنعت از این مورد مستثنی نیست و شرکت های تابلو سازی می توانند توسط متریال های مختلف مبادرت به تولید انواع تابلو های تبلیغاتی نمایند که این عمل در کارگاه تابلو سازی انجام می گیرد.
اما نکته ای که باید در مورد انواع تابلو های تبلیغاتی عنوان کرد، تاثیر نوع تابلو بر فروش و بازار یابی اصناف مختلف می باشد. همانطور که می دانیم تابلوهای تبلیغاتی به شکل های متنوعی قابل ساخت هستند که می توان به تابلو هایی مانند تابلو لایت باکس، تابلوهای ال ای دی، تابلو های حروف برجسته مانند تابلو چلنیوم و بسیاری دیگر از موارد مشابه اشار نمود.
نکته پیشنهادی ما به عنوان یک مجوعه تابلو سازی در تهران این است که در جهت برند سازی و بازاریابی، کسب و کارها، از تابلو های مدرن تبلیغاتی استفاده کنند. مسلما رویت تابلو های مدرن در سطح شهر به عنوان تابلو سردرب ها و تابلو مغازه می تواند در جذب مشتریان بسیار تاثیر گذار باشند که این مورد می تواند در کنار یک طرح مناسب، زیبا و در خور یک مجموعه از مهمترین موارد باشد.

رنگ تابلو تبلیغاتی

رنگ تابلو تبلیغاتی
رنگ ها امروزه از نظر روانشناسی تاثیرات مستقیمی روی افراد جامعه دارند و می توانند روی واکنش های افراد نیز اثر گذار باشند. روانشناسی رنگ ها یکی از زیر شاخه های علم روانشناسی می باشد و افرادی که در این علم و رشته مشغول به کسب دانش هستند می بایست شناخت نسبی از این مورد داشته و نسبت به آن تا حدودی آگاه باشند.
رنگ بندی تابلو تبلیغاتی و انواع تابلو در حرفه تابلو سازی می تواند یکی از عوامل موثر جذب مشتری در تابلو تبلیغاتی باشد و این رنگ ها هستند که می توانند بخشی از اهداف مهم یک تابلو را در فروش و معرفی مجموعه ها ایفا نمایند. جدید ترین تابلو های تبلیغاتی امروزه در رنگ های متفاوتی به مرحله تولید تا نصب می رسند که می توان از کاربردی ترین آن به رنگ آفتابی در حروف های برجسته مانند تابلو چلنیوم پانچ و انواع حروف استیل اشاره نمود. البته این مورد را نیز باید یاد آور شد که پر کاربرد ترین رنگ، صرفا مطابق با سلایق اکثر مشتریان می باشد و در مقابل همین مورد نیز باید به یاد داشت که تابلو تبلیغاتی شرکت ها یا مجموعه هایی که دارای رنگ سازمانی مخصوص به خود هستند با توجه به همان رنگ ساخته می شود.


متراژ تابلو تبلیغاتی

متراژ تابلو تبلیغاتی
مورد آخری که باید در رابطه با تاثیرات یک تابلو تبلیغاتی به آن دقت داشت، متراژ تابلو می باشد که جدای از مباحث عنوان شده فوق از اهمیت بالایی برخوردار است. تمامی افراد جامعه تابلو های تبلیغاتی متفاوتی را رویت نموده اند که مسلما ساخت هر کدام از تابلو ها در ابعاد های مختلفی صورت گرفته است. اما نکته بسیار مهم در رابطه با این موضوع همان ابعاد تابلو است که قطعا هر چه ابعاد تابلو بزرگتر باشد تاثیر گذاری مفید تری در جذب مشتری خواهد داشت.
البته ابعاد تابلو را می بایست در کنار مواردی که عنوان شد قرار داد تا به یک نتیجه مطلوب از نظر بازاریابی از راه تابلو های تبلیغاتی دست یابیم. در واقع طراحی تابلو تبلیغاتی، نوع تابلو تبلیغاتی، رنگ تابلو تبلیغاتی و متراژ تابلوهای تبلیغاتی همه موارد مهمی هستند که از عوامل موثر جذب مشتری در تابلو تبلیغاتی بشمار می روند.