تابلو سازی امروزه از مشاغلی به شمار می رود که علاوه بر خدمات تبلیغاتی می توان از آن در دکوراسیون داخلی به عنوان تبلیغات یا دکور بهره مند بود که در همین راستا ساخت تابلو پشت ویترین مغازه یا محیط های داخلی شرکت ها از موارد ساخت تابلو به عنوان دکور یا ویترین بشمار می روند. در ادامه مطلب تحت عنوان تابلو سازی و دکوراسیون با ما همراه باشید.

تابلو سازی و دکوراسیون

تابلو سازی

قبل از پرداختن به ساخت تابلو ویترین و دکور لازم می دانیم به مختصر اطلاعاتی در مورد تابلو سازی و شناخت آن بپردازیم. تابلو سازی یکی از اصناف و مشاغل خدماتی بشمار می رود که در رابطه با تبلیغات محیطی و ساخت تابلو های تبلیغاتی، افراد متخصص و مجرب در آن مشغول به فعالیت می باشند.
در مورد تاریخچه تابلو سازی و ساخت اولین تابلو ها باید گفت که آغاز این حرفه به شکل سری کاری در قرن هجدهم با شماره گذاری و پلاک منازل آغاز شد. البته ساخت تابلو در آن زمان با متریال هایی مانند چوب و فلز انجام می شد که رفته رفته و با گذر زمان ساخت تابلو ها به لطف پیشرفت تکنولوژی تغییرات عظیمی را تجربه نمودند که امروزه به شکل تابلو هایی مانند تابلو فلکس، تابلو لایت باکس، تابلو ال ای دی، تابلو استیل، تابلو چلنیوم و بسیاری دیگر تولید و ساخته می شوند.

ارتباط تابلو سازی با دکوراسیون

یکی دیگر از اصناف خدماتی که امروزه میان مشتریان و صاحبین کسب و کار از استقبال و اهمیت بالایی برخوردار است، حرفه دکوراسیون می باشد که افراد متخصص در آن توسط متریال های متفاوتی مانند چوب، فلز، پلکسی، شیشه و .. مبادرت به طراحی و اجرای انواع دکوراسیون مغازه، شرکت، کلینیک های پزشکی و بسیاری دیگر از مکان های تجاری و اداری می نمایند.
اما نکته مهم در این مبحث ارتباط دکوراسیون و تابلو سازی است. همانطور که عنوان کردیم فعالین دکوراسیون توسط متریال های متفاوت به تولید و ساخت انواع دکور مبادرت می نمایند که یکی از آنها تابلو های تبلیغاتی است. در واقع مدیران حرفه دکوراسیون جهت اجرای تابلو به عنوان دکور نیازمند ارتباط با مدیران صنعت تابلو سازی و ثبت سفارش تابلو به آنها می باشند که در ادامه به توضیحاتی در مورد چندین مدل از تابلو تبلیغاتی به عنوان دکوراسیون می پردازیم.

تابلو چلنیوم و دکوراسیون

تابلو چلنیوم که یکی از حروف های برجسته است بیشتر به عنوان تابلو سردر مغازه و اماکن تجاری به کار می رود. یکی از محاسن و مزیت های تابلو چلنیوم امکان نور پردازی و روشنایی در آن است که این روشنایی توسط اس ام دی های بلوکی و منبع تغذیه 12 ولت انجام می گیرد. استفاده از حروف برجسته چنلیوم به عنوان دکوراسیون داخلی و ساخت به صورت لوگو و متن نیز صورت می گیرد که در نوع خود می تواند جهت خروجی مناسب و زیبای یک دکوراسیون مفید و تاثیر گذار باشد.
تولید و ساخت انواع تابلو چلنیوم نیز یکی دیگر از موارد تاثیر گذار در انتخاب آن به عنوان تابلو دکوراسیون می باشد. به عنوان مثال تابلو چلنیوم پانچ از مدرنترین و جدیدترین تابلو های تبلیغاتی است که کاربرد آن در ویترین و دکور می تواند بازخورد مناسبی داشته باشد. نوع دیگر تابلو چلنیوم، حروف چلنیوم کریستال است که با استفاده از کریستال ساخته می شود و مراحل ساخت آن به این صورت است که بعد از ساخت حروف چنلیوم، دانه های کریستال همراه با رزین روی حروف قرار می گیرد و در آخر مبادرت به روشنایی حروف می شود.

تابلو استیل و دکوراسیون

یکی از زیباترین و کاربردی ترین تابلو های تبلیغاتی به عنوان دکوراسیون، تابلو استیل یا حروف برجسته استیل است که در رنگ های متنوعی تولید می شود. قدمت ساخت حروف استیل در تابلو سازی بسیار بالاست و در واقع یکی از قدیمی ترین حروف ها در این حرفه محسوب می شود. حروف استیل توسط ورق های استیل همراه با برش فایبر به دست حروف سازان ساخته می شود که ساخت آن می تواند به شکل کاملا دستی و یا به کمک دستگاه جوش استیل انجام شود.
تابلو استیل در دکوراسیون داخلی و ویترین ها به شکل های مختلفی ساخته می شود که حروف استیل نور اندریک، حروف استیل پانچی، حروف استیل پلکسی گلاس و حروف استیل تلفیقی از انواع آن بشمار می رود.

تابلو لبه سوئدی و دکوراسیون

تابلو لبه سوئدی در واقع نوع دیگری از حروف های برجسته است که از جدید ترین تابلو های تبلیغاتی بشمار می رود. لبه به کار رفته در حروف لبه سوئدی نوعی آلومینیوم از جنس چنلیوم است و تنها تفاوت آن با چنلیوم این است پلکسی گلاس به کار رفته در تابلو چلنیوم نزدیک به چند میل داخل حروف قرار می گیرد و در مقابل، پلکسی گلاس حروف لبه سوئدی دقیقا روی لبه قرار می گیرد و بعد از ساخت، لبه حروف از روبرو قابل مشاهده نمی باشد و سطح حروف کاملا پلکسی خواهد بود. حروف لبه سوئدی از جذاب ترین حروف ها به عنوان دکوراسیون می باشد که امروزه کاربرد آن در ویترین و دکور بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

تابلو پلکسی و دکوراسیون

پلکسی گلاس امروزه از کاربرد های فراوانی در حرفه دکوراسیون و تابلو سازی برخوردار است. در واقع می توان عنوان کرد که پلکسی گلاس یکی از تنوع پذیرترین متریالها در این دو صنعت می باشد. تولید تابلو های تبلیغاتی توسط پلکسی گلاس به دسته های متفاوتی تقسیم می شود که در ادامه به آنها می پردازیم.
تابلو نئون پلاستیک از حروف های برجسته ای محسوب می شود که به طور کلی توسط پلکسی ساخته می شود. این نوع از تابلو در زمان های قدیم توسط نئون ساخته می شد و به همین دلیل با این نام شناخته می شود. تابلو نئون در ساخت تابلو پلکسی به عنوان روشنایی و نور پردازی حروف به کار می رفت که بعد از ورود اس ام دی به بازار الکترونیک و تابلو سازی، نئون جای خود را به اس ام دی های بلوکی داد به طوری که امروزه جهت روشنایی حروف نئون پلاستیک از اس ام دی های بلوکی استفاده می شود.
از دیگر تابلو های تبلیغاتی که به عنوان دکوراسیون بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، تابلو لایت باکس است که این نوع از تابلو نیز توسط پلکسی گلاس تولید می شود. تابلو لایت باکس دارای فریم آلومینیومی است که با استفاده از اس ام دی یا مهتابی نور پردازی می شود. روی تابلو یا همان نمای اصلی تابلو از جنس پلکسی گلاس می باشد که می توان با استفاده از چاپ استیکر و نصب آن روی پلکسی گلاس، تصویر و یا تبلیغ مورد نظر را روی تابلو به نمایش گذاشت.