امروزه سرعت و پیشرفت تکنولوژی در حدی رو به رشد است که درک آن برای نسل های نه چندان دور و دهه های قبل کمی دور از انتظار و تصور است به طوریکه در بسیاری از موارد افراد قدیمی تر را به حیرت و نسل جدید را به مطالعه و کسب دانش در این مهم سوق داده است.

تابلو سازی و تکنولوژیدر ادامه مطلب به ارتباط میان تکنولوژِی در مشاغل و توضیحاتی در همین مورد با صنعت و هنر تابلو سازی خواهیم پرداخت.


وارد شدن علم و تکنولوژی به شکل روزمره و در اکثر ساعات زندگی افراد مانند استفاده از تلفن های همراه، لپ تاپ، اپلیکیشن های متفاوت و مواردی از این قبیل کاملا مشهود می باشد.
اما یکی دیگر از مواردی که به لطف تکنولوژِی به سرعت در حال پیشرفت می باشد، اصناف و مشاغل مختلف است که با تولید متریال ها، ماشین ها و دستگاه های مربوط به صنف مورد نظر این مهم را میسر ساخته است.
هنر تابلو سازی و تبلیفات محیطی از مشاغلی به شمار می رود که طی سال های اخیر و همراه با ورود دستگاه های مختلفی از قبیل دستگاه های لیزر، دستگاه های برش فایبر، دستگاه حروف ساز تابلو چلنیوم، سی ان سی و بسیاری دیگر از موارد مربوطه به سرعت رو به پیشرفت و مدرن بودن می باشد.

تابلو سازی به سبک قدیم

سبک قدیم تابلو سازی
در زمان های دور تابلو سازی قدیم و ساخت تابلو های تبلیغاتی از ابتدا تا انتهای کار یا به عبارتی از طراحی، ساخت تا نصب تابلو، به کمک و همت نیروهای انسانی متخصص با عنوان تابلو ساز شکل می گرفت که این امر با توجه به موارد مثبتی چون هنر دست در تابلو سازی، دارای نقایص و نقاط ضعفی مانند زمان بالا در ساخت، دقت پایین تر در تولید نسبت به دستگاه، کمبود متریال های مناسب در ساخت و ... نیز بود.
از تابلو های سبک قدیمی که امروزه و با کمی تغییر و نوآوری نیز مورد استفاده قرار می گیرند می توان به حروف نئون پلاستیک، حروف استیل، حروف فلزی، تابلو نئون و فیکسه کاری که خود نیازمند تلاش و تجربه ای بسیار می باشد نام برد.

تابلو سازی به سبک جدید

سبک جدید تابلو سازی
ارتباط تابلو سازی و تکنولوژی را می توان از مهمترین موارد در تابلو سازی مدرن و تولید جدیدترین تابلو های تبلیغاتی نام برد که امروزه ساخت و نصب این تابلو ها در اکثر نقاط تجاری مانند تابلو مغازه و دیگر موارد به چشم می خورد.
مسلما ورود دستگاه های برش لیزر در ساخت تابلو هایی مانند تابلو چلنیوم و نئون پلاستیک تسریع در عملکرد ساخت و نصب تابلو های بدون نقص را شامل می شود و در مقابل ورود دستگاه های برش فایبر، دستگاه سی ان سی، دستگاه وکیوم و... در ساخت حروف های برجسته فلزی، حروف وکیوم سه بعدی، تابلو استیل و دیگر موارد نیز به همین ترتیب.
نکته آخر و حائز اهمیت اینکه، تکنولوژی به خودی خود در ساخت تابلو های تبلیغاتی میسر نخواهد بود، مگر همراه با دانش لازم در ارتباط با دستگاه ها، متریال ها و از همه مهمتر شناخت و تجربه لازم در صنعت، حرفه و هنر تابلو سازی