امروزه اجرای پروژه های تابلو سازی با توجه به تغییر و تحولاتی عظیم در ایده پردازی میان این صنف، مطابق با سفارش مشتریان به طور چشم گیری رو به افزایش است. به طوری که این موضوع شرکت های تبلیغاتی و تابلو سازی را بر آن داشته تا با چالش های مهمی در اجراء، به رقابتی تنگاتنگ میان یکدیگر به فعالیت بپردازند.

تابلو تبلیغاتی آهنی
یکی از این نوآوری ها و چالش ها، ساخت تابلو با متریال آهن می باشد که در ادامه این مطلب به توضیحاتی در مورد آن می پردازیم.


آهن به عنوان یکی از مهمترین عناصر شناخته شده در پوسته زمین می باشد که با علامت اختصاری FE نشان داده می شود و یکی از پر کاربرد ترین فلزات در جهان نام برده می شود.
زمان کشف آهن تقریبا به چهار هزار سال قبل از میلاد در زمان سومریان و مصریان بر می گردد که از آن وسایلی تزئینی مانند زیور آلات و سر نیزه ساخته می شد.
از کاربرد های امروزی آهن می توان در بسیاری از اصناف مانند ساختمان سازی، درب و پنجره، خودرو سازی، وسایل گرمایشی و سرمایشی، دکوراسیون داخلی و مواردی دیگر نام برد.
اما یکی دیگر از مشاغل فنی که آهن از کاربرد فراوانی در آن بر خوردار است می توان به صنف تابلو سازی و تبلیغات محیطی اشاره کرد.
ساخت و نصب تابلو تبلیغاتی در اکثر مواقع نیازی مبرم به آهن و جوشکاری توسط افراد مجرب و نصابان بر سردرب اماکن مختلف در راستای مهار و نگهداری تابلو ها دارد.
اما جدا از نصب و مهار تابلو های تبلیغاتی، امروزه نوعی از تابلو ها در برخی مکانها به چشم می خورد که کلیت زمینه کار توسط آهن اجراء و نصب شده است که یکی از جدیدترین تابلو های تبلیغاتی همراه با ایده پردازی های نو در آن به شمار می رود.
در تصویر بالا نوعی از ساخت تابلو آهنی توسط گروه تابلو سازی نوین لایت ملاحظه می شود که توسط دستگاه برش فایبر و چیدمان دقیق ورق های آهن توسط این مجموعه بر سر در مغازه ای قرار گرفته است.
اجرای تابلو مغازه آهنی را می توان توسط نصب حروف های برجسته ای مانند حروف استیل، تابلو چلنیوم و بسیاری دیگر از حروف ها تزئین کرد و به نمایش گذاشت.
ساخت و نصب تابلو نئون روی تابلو آهن به دلیل شوک دادن نئون و تضاد این نوع از حروف با آهن یکی از ریسک های مهم و بزرگ در تابلو سازی می باشد که گروه تبلیغاتی نوین لایت با اجرای این تابلو و نصب نئون داخل آهن، به خوبی از پس این چالش بر آمده است.
از دیگر حروف های کار شده در اجرای این پروژه می توان به تابلو استیل و حروف پلکسی نیز اشاره کرد که زینت بخش تابلو مغازه و دیدی متفاوت میان دیگر تابلو ها می باشد.