حرفه یا شغل تابلو سازی یکی از صنعت ها یی است که به واسطه متریال های متفاوت در ساخت تابلو های تبلیغاتی روز به روز در حال توسعه و پیشرفت می باشد.

تابلو سازی و پی وی سی
یکی از متریال هایی که در تابلو سازی در جهت ساخت برخی از تابلو ها مورد استفاده قرار می گیرد پی وی سی است.


پلی وینیل کلراید یا پی وی سی نوعی پلاستیک سخت است که با ادغام برخی روان کننده ها، نرم و منعطف می شوند که در صنعت های متفاوتی مانند ساختمان سازی، دکوراسیون داخلی و موارد مشابه دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.
یکی دیگر از کسب و کار ها که پی وی سی تکمیل کننده آن حرفه به شمار می رود تابلو سازی و تبلیغات محیطی می باشد.
همانطور که در بسیاری از بخش های مختلف سایت نوین لایت عنوان کردیم، تابلو سازی از مشاغلی به شمار می رود که دارای زیر شاخه های متفاوتی است که هر کدام از آنها به خودی خود یک حرفه جداگانه محاسبه می شوند.
برخی زیر شاخه ها و تکمیل کننده های حرفه تابلو سازی عبارتند از ساخت حروف های برجسته مانند حروف نئون پلاستیک، حروف برجسته فلزی، حروف استیل یا همان تابلو استیل، ساخت تابلو های ال ای دی روان و ثابت، تابلو های راهنمای طبقات، تابلو لایت باکس و...
و اما در مورد کاربرد پی وی سی ها در تابلو سازی و زیر شاخه های نامبرده شده باید بیشترین مصرف را در ساخت حروف های برجسته و زیر سازی آنها عنوان کرد.

اکثر حروف های برجسته بعد ساخت نیاز به روشنایی و نور پردازی دارند به عنوان مثال ساخت تابلو چلنیوم که نوعی حروف برجسته به شمار می رود جهت روشنایی نیازمند استفاده از پی وی سی است. بدین صورت که بعد از ساخت حروف زیر سازی حروف که از جنس پی وی سی می باشد مطابق حروف الگو برداری شده و برش داده می شود و پس از آن اس ام دی های بلوکی روی آنها قرار گرفته و تابلو ساخته شده به مرحله روشنایی می رسد.

از کار برد های دیگر پی وی سی در تابلو سازی می توان به زیر کار تابلو های لایت باکس و دیگر حروف های برجسته اشاره کرد که در واقع ماهیت اصلی آن و بیشترین مصرفش در ساخت یک تابلو تبلیغاتی، زیر سازی کار و مراحل روشنایی و نور پردازی می باشد.