حروف های برجسته در تابلو سازی به حروف هایی گفته می شود که برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی در جهت معرفی مشاغل مختلف به کار گرفته می شوند که در رابطه با همین مورد می توان یکی از حروف های برجسته ای که نزدیک به یک قرن از ساخت و عرضه آن در تبلیغات محیطی می گذرد را حروف برجسته فلزی (تابلو فلزی) نام برد.

حروف برجسته فلزی (تابلو فلزی)

حروف برجسته فلزی چیست؟

فلز یکی از عناصر موجود در طبیعت است که امروزه صنایع مختلفی به واسطه آن اقدام به تولیدات متنوعی می کنند که یکی از آنها صنعت تابلو سازی است.
با استفاده از فلز می توان تابلوهای فلزی مختلفی را تولید کرد که امروزه بیشترین سهم مربوط به تابلوهای حروف برجسته استیل و حروف برجسته آهنی می باشد که در ادامه به توضیحاتی در رابطه با آنها و دو نوع دیگر تابلو فلزی خواهیم پرداخت.

یکی از نکات مهم در ثبت سفارش حروف برجسته فلزی، طراحی حروف فلزی می باشد که طراحان مجموعه ما در این رابطه به طور تخصصی پاسخگوی شما خواهند بود. 

حروف فلزی آهن

حروف فلزی آهن
آهن یک نوع فلز پرکاربرد در دنیاست که در حرفه تابلو سازی هم استفاده های زیادی دارد که یکی از آنها مربوط می شود به ساخت حروف برجسته آهن.
حروف فلزی آهن بعد از تولید قابلیت رنگ شدن و نورپردازی را هم دارد که این مورد یکی از مزیت های آن بشمار می رود که از کاربرد حروف های فلزی آهن هم می توان به تبلیغات به عنوان تابلو مغازه، شرکت، تابلو فلزی مطب، تابلو ساختمان ها و تابلو داخل محیط های تجاری اشاره نمود.

حروف فلزی استیل

حروف فلزی استیل
همانطور که گفتیم آهن در دسته فلزات قرار می گیرد و نکته جالبی که باید عنوان کنیم این است که با اضافه کردن درصدی کروم و دیگر مواد شیمیایی به آهن می توان فلز جدید و براق دیگری به نام استیل را تولید نمود، که انجام این فرایند در کارخانه های مربوطه انجام می شود.
یک نکته مهم دیگر در مورد حروف برجسته فلزی هم وجود دارد که آگاهی از آن خالی از لطف نخواهد بود و آن هم این است که می توان این نوع از حروف را به شکل ها و تنوعات زیادی به صورت حروف فلزی استیل تولید کرد که به طور خلاصه برخی از آنها عبارتند از حروف فلزی استیل رینگی، حروف فلزی استیل و پلاستیک، تلفیق حروف فلزی و تابلو چلنیوم، حروف فلزی بک لایت و...

تابلو فلزی دیواری

تابلو فلزی دیواری
یکی از زیبایی های صنعت تابلو سازی کاربرد تابلوهای تبلیغاتی به عنوان یک ابزار دکوری روی دیوار است که این مورد شامل تابلو فلزی دیواری هم می شود؛ به عنوان مثال می توان اقدام به ساخت و نصب تابلو فلزی به شکل نقشه جهان، لوگو شرکت ها و موارد مشابه در فضاهای داخلی مانند داخل شرکت ها، اداره ها، مغازه ها و... نمود.

تابلو اعلانات پلکسی و فلز

تابلو اعلانات پلکسی و فلز
یکی دیگر از کاربردهای فلز، ساخت تابلوهای اعلانات می باشد که می توان با استفاده از آن و تلفیق پلکسی گلاس، تابلوهایی مانند تابلو راهنمای طبقات و مواردی به این شکل را تولید نمود.

 ساخت حروف برجسته فلزی در تابلو سازی نوین لایت با استفاده از مدرن ترین دستگاه های تابلو سازی و جدیدترین متدهای روز انجام می شود.

ساخت حروف فلزی برجسته

ساخت حروف فلزی برجسته

برای ساخت حروف فلزی مانند دیگر حروف های برجسته می بایست ابتدا طرح تابلو توسط دستگاه لیزر برش داده شود و بعد از آن حروف ساز با استفاده از ابزار هویه و قلع مبادرت به لبه دادن حروف نماید که در برخی موارد خاص مانند ساخت حروف هایی با قطر قلم پایین از دستگاه حروف سازی نیز استفاده می شود.
حروف برجسته فلز را می توان در رنگهای متفاوتی تولید و نصب نمود که پیشنهاد می شود برای ماندگاری و دوام بالای رنگ در شرایط جوی مختلف، بعد از ساخت حروف در کارگاه تابلو سازی، حروف توسط تینر شسته شده و در مرحله آخر از رنگ های پلی اورتان برای رنگ آمیزی آن استفاده شود.

زمینه های حروف برجسته فلزی

حروف برجسته فلزی را می توان روی زمینه های متفاوتی به عنوان تابلو شرکت، تابلو سردر پاساژها، تابلو مغازه و موارد مشابه دیگر نصب کرد که در ادامه با چند زیر کار پر فروش و کاربردی در این مورد آشنا خواهیم شد.

نصب حروف برجسته فلزی روی کامپوزیت

نصب حروف برجسته فلزی روی کامپوزیت
امروزه یکی از پر مصرف ترین متریال ها در دنیا را می توان کامپوزیت نام برد که کاربرد آن در صنعت تابلو سازی نیز بسیار به چشم می خورد؛ از کاربرد بالای متریال کامپوزیت باید به زیر کار انواع حروف های برجسته اشاره داشت که یکی از آنها مربوط می شود به حروف برجسته فزی.
نصب حروف برجسته فلزی روی تابلو کامپوزیت که یکی از انواع تابلو کامپوزیت نیز بشمار می رود تاثیر قابل توجهی را در جذب مشتریان خواهد داشت که تنوع رنگ بالا، دوام بالا و تنوع در اجرا از مزیت های آن بشمار می رود.

نصب حروف برجسته فلزی روی چوب

نصب حروف برجسته فلزی روی چوب
حروف های برجسته فلزی روی نمای چوب هم قابل اجرا هستند که بعد از نصب جلوه و نمای زیبایی را خواهند داشت؛ به عنوان مثال نصب حروف برجسته فلزی روی چوب ترمووود یکی از تابلوهای پر فروش و پر متقاضی در صنعت تابلو سازی است.
نکته ای که می تواند از عوامل موثر در انتخاب و تلفیق حروف برجسته فلزی با چوب ترمووود باشد این است که می تواند حس و حالی متفاوت و تقریبا نوستالژی را از یک تابلو تبلیغاتی به مخاطبان القا نماید.

نصب حروف فلزی روی سنگ

نصب حروف فلزی روی سنگ
حروف برجسته فلزی را می توان روی انواع سنگ ها نیز نصب کرد که مطمئنا این شکل از تابلو تبلیغاتی هم می تواند در نوع خود از زیباترین تابلوها باشد؛ اما نکته ای که باید در ساخت این مدل از تابلو به آن توجه نمود این است که در صورت امکان فضایی پشت سنگ تعبیه شود تا بتوان سیم کشی حروف را از پشت سنگ انجام داد تا نمای تابلو، شلوغ و بهم ریخته نباشد.

 

قیمت حروف برجسته فلزی

قیمت حروف برجسته فلزی
با توجه به شناخت حروف فلزی می بایست به یکی از مهمترین موارد این نوع حروف اشاره داشت و آن هم مورد قیمت حروف برجسته فلزی است. در رابطه با قیمت گذاری حروف فلزی باید به نکات مهمی مانند نوع حروف فلزی، قطر قلم حروف فلزی، ضخامت ورق حروف فلزی و همچنین نوع متریال های به کار رفته در آن دقت داشت.
به عنوان مثال حروف فلزی نوراندریک از قیمت بالاتری نسبت به حروف فلزی ساده برخوردار است و یا حروف فلزی ساده با حروف های تلفیقی به دلیل متریال های مصرفی در آن از قیمت های متنوعی برخوردارند که در آخر باید یاد آور شد، قیمت حروف برجسته فلزی با توجه به متر محیط یا متر دور محاسبه خواهد شد.

لیست قیمت انواع حروف برجسته فلزی

نوع محصول قطر قلم (سانتیمتر) قیمت هر متر محیط (تومان)
حروف فلزی آهن ساده بدون نور 15 550/000
حروف فلزی آهن بک لایت (با نور) 15 650/000
حروف فلزی آهن و پلکسی گلاس با نور 15 700/000
حروف فلزی آهن رینگی با نور 15 750/000
حروف فلزی استیل ساده بدون نور 15 600/000
حروف فلزی استیل بک لایت (با نور) 15 700/000
حروف فلزی استیل و پلکسی گلاس با نور 15 750/000
حروف فلزی استیل رینگی با نور 15 800/000