تابلو های تبلیغاتی امروزه در سراسر دنیا با روش ها و متریال های مختلفی ساخته می شوند و با توجه به مکان ها و شرایط های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند که با نام های مختلفی میان مشتریان شناخته می شوند. لذا در همین راستا به یکی از تابلو های تبلیغاتی از نوع شناسایی با نام تابلو راهنما خواهیم پرداخت.

تابلو راهنمای طبقات | تابلو کامپوزیت

تابلو راهنمای طبقات

همانطور که می دانیم تابلو سازی از مشاغلی بشمار می رود که افراد مشغول در این حرفه در جهت طراحی، مشاوره، ساخت و نصب انواع تابلو تبلیغاتی فعالیت دارند. اما نکته ای که در حرفه و صنعت تابلو سازی حائز اهمیت و پرداختن می باشد، ساخت تابلو تبلیغاتی به شیوه ها و روش های مختلف است که تابلو راهنمای طبقات یکی از آنها می باشد.
تابلو راهنمای طبقات از دسته تابلو های شناسایی بشمار می رود که ماهیت اصلی آن همانطور که از نامش بر می آید راهنمایی است. به زبانی ساده تر باید گفت که تابلو راهنمای طبقات یکی از تابلو هایی است که در ساختمان ها نصب می شود و معمولا نصب آن در طبقات همکف و یا ورودی ساختمان ها انجام می گیرد که نقش و کاربرد آن، راهنمای مراجعین در جهت یافتن طبقات و اتاق های مورد نظر در ساختمان می باشد.
تابلو راهنمای طبقات در ساختمان ها به شکل های مختلفی ساخته می شود که می تواند از انواع آن به عنوان تابلو راهنمای طبقات مسکونی و یا راهنمای طبقات تجاری به کار گرفت. از روش ها و مدل های ساخت تابلو راهنمای طبقات می توان به مواردی مانند تابلو راهنمای کامپوزیت، تابلو راهنمای پلکسی، تابلو راهنمای استیل، تابلو راهنمای فلزی و بسیاری دیگر از موارد اشاره نمود.

تابلو کامپوزیت

یکی دیگر از روش های ساخت تابلو در تابلو سازی ساخت تابلو کامپوزیت است. کامپوزیت که نوعی آلومینیوم فلزی است در تابلو سازی به عنوان زیر سازی حروف های برجسته و یا برخی از نماهای مغازه ها به کار می رود که با رنگ بندی های متوع و بالای آن مورد استقبال بسیاری از مشتریان قرار دارد.
تابلو کامپوزیت که در تابلو سازی به دلیل دوام و استحکام بالا مورد توجه زیادی قرار دارد در انواع و روش های متفاوتی قابل نصب و اجرا است که برخی از آنها با نام هایی مانند اجرا به شکل هنگ، اجرای فیکس، اجرای اچ و ال و اجرا به صورت درز ژوئن شناخته می شوند.
از عمده دلایل و مزیت های استفاده از کامپوزیت به عنوان یک تابلو تبلیغاتی می توان به مواردی اشاره داشت که عبارتند از وزن پایین، استحکام بالا، منعطف بودن ورق، تنوع رنگ و تعویض سریع پانل های نصب شده.

ساخت تابلو راهنمای طبقات با کامپوزیت

ساخت تابلو راهنمای طبقات با کامپوزیت
در مطالب بالا با تابلو راهنمای طبقات و تابلو کامپوزیت آشنا شدیم و گفتیم که تابلو راهنمای طبقات به شکل های متفاوت همراه با متریال های مختلفی ساخته می شود. در ادامه می خواهیم به توضیحاتی در مورد تابلو فوق که از تابلو های شناسایی راهنمای طبقات بشمار می رود بپردازیم و مراحل مختلف تولید آن را شرح دهیم.
همانطور که مشاهده می کنید زمینه تابلو ساخته شده از نوع کامپوزیت سفید رنگ است که دور تا دور آن بعد از اندازه گیری دقیق با استفاده از ابزار شیار زن شیار خورده و خم شده است که این عمل به دلیل مقاوم سازی زمینه تابلو و زیبایی آن انجام گرفته است.
در کنار ساخت زمینه تابلو با استفاده از کامپوزیت، ورق های پلکسی گلاس با استفاده از دستگاه لیزر و بعد از آماده سازی طرح، برش خورده و استیکر های از قبل چاپ شده روی آن قرار گرفته شده است و همانطور که مشخص است دور تا دور پلکسی های سفید، حاشیه ای از نوع پلکسی گلاس با رنگ طوسی برش خورده و نصب شده است.
در تابلو فوق همانطور که دیده می شود پلکسی های برش خورده روی کامپوزیت با استفاده از فیکسچر نصب شده است که کاربرد فیکسچر ها در تابلو باعث نصب دقیق تر و اصولی تر می باشد. در واقع فیکسچر ها باعث می شود تا در صورت نیاز بتوانیم هر چه سریع تر و راحت تر مبادرت به تعویض پلکسی های مورد نظر نماییم.
یکی دیگر از مواردی که لازم می دانیم در مورد تابلو راهنمای طبقات عنوان کنیم؛ مورد روشنایی این نوع از تابلو می باشد. تابلو راهنمای طبقات را می توان به دو شکل بدون نور و یا با نور اجرا نمود که ساخت مدل های نور دار می تواند با استفاده از پلکسی گلاس، استیل، لایت باکس و بسیاری دیگر از موارد اجرا شود که معمولا عمل روشنایی در نهایت توسط اس ام دی ها و منبع تغذیه انجام خواهد شد.