اکثر افراد و جویندگان تابلو های تبلیغاتی مطمئنا با واژه و یا نام چلنیوم آشنا هستند و این نوع از متریال را به عنوان یکی از کاربردی ترین متریال ها در تابلو سازی می شناسند. چلنیوم یا همان نام اصلی آن چنلیوم یکی از متریال هایی است که به عنوان ساخت حروف برجسته چلنیوم به کار گرفته می شود و از کاربردهای بسیاری در تابلو سازی برخوردار است که در ادامه به مختصر توضیحاتی در مورد تابلو چلنیوم و یکی از گذینه های کاربردی آن خواهیم پرداخت.

تابلو چلنیوم دکوری | تابلو چلنیوم دکوراتیو | تابلو چلنیوم فضای داخل

تابلو چلنیوم | حروف برجسته چلنیوم

در مورد تابلو چلنیوم در بسیاری از مطالب به توضیحاتی پرداخته ایم که مجدد لازم می دانیم قبل از پرداختن به یکی از کاربرد های آن به نکاتی مهم اشاره داشته باشیم. تابلو چلنیوم بر گرفته از نام اصلی آن چنلیوم می باشد که این کلمه خود برگرفته از دو کلمه لاتین چنل و آلومینیوم که در فارسی به ترتیب کانال و آلومینیوم معنی می شوند می باشد.
دلیل نام گذاری این نوع از تابلو تبلیغاتی که یکی از انواع حروف برجسته است، مدل ساخت آن می باشد که بعد از ساخت به شکل کانال می باشد و ترکیب آن با آلومینیوم که در واقع همان چنلیوم است، تحت عنوان چنلیوم شناخته می شود.
همانطور که گفتیم تابلو چلنیوم یکی از انواع حروف برجسته می باشد که در کارگاه های تابلو سازی همراه با ابزارهای مربوطه ساخته می شود که ساخت و تولید آن نیز به دو روش دستی و یا با دستگاه انجام می گیرد. در روش ساخت تابلو چلنیوم به شکل دستی، بعد از برش حروف توسط دستگاه لیزر، لبه چنلیوم توسط حروف ساز، دور پلکسی گلاس برش خورده قرار می گیرد که تمامی خم کاری ها نیز با استفاده از ابزار های چلنیوم سازی به دست حروف ساز انجام می شود. در مقابل ساخت تابلو چلنیوم توسط دستگاه به این صورت است که در ابتدا برش حروف توسط دستگاه لیزر انجام شده و خم کاری ها و زوایای حروف بر خلاف ساخت به صورت دستی، توسط دستگاه چلنیوم ساز انجام می گردد.
نکته ای که لازم می دانیم در مورد تابلو چلنیوم به آن نگاهی داشته باشیم، ساخت چلنیوم در مدل ها و انواع مختلف می باشد. در واقع مسیر ساخت تابلو چلنیوم در انواع تابلو چلنیوم حرکت می کند که می توان این مورد را یکی از مزایای این نوع از حروف برجسته عنوان نمود. به عنوان مثال برخی از مدل ها و انواع تابلو چلنیوم عبارتند از تابلو چلنیوم پانچ، تابلو چلنیوم طلایی، تابلو چلنیوم پلکسی دوبل، تابلو چلنیوم لبه پانچ و انواع دیگر تابلو چلنیوم که هر کدام از آنها به عنوان تبلیغات در فضاهای متفاوتی به کار گرفته می شوند و در نوع خود می توانند در جذب مشتری از مهم ترین گذینه های تبلیغاتی باشند.


تابلو چلنیوم دکوری | تابلو چلنیوم فضای داخل

تابلو چلنیوم دکوری | تابلو چلنیوم فضای داخل
گفتیم که تابلو چلنیوم به عنوان یکی از گذینه های تبلیغاتی در فضاهای مختلفی به کار گرفته می شود. به عنوان مثال کاربرد تابلو چلنیوم برای سردر اماکن تجاری خصوصی یا دولتی از مناسبترین تابلو های تبلیغاتی بشمار می رود که می تواند معرف یک مجموعه، شرکت یا مغازه باشد.
یکی دیگر از کاربردهای تابلو چلنیوم به کارگیری این تابلو تبلیغاتی به عنوان تبلیغات محیط های داخلی بشمار می رود.. مسلما اکثر افراد جامعه به این امر واقف هستند که تبلیغات علاوه بر سردر و فضاهای خارجی در فضاهای داخلی نیز کاربرد دارند و می توانند خدمات، محصولات و برندهای متفاوت را معرفی نمایند.
تابلو چلنیوم به عنوان یک تابلو داخلی از گذینه های دکوری و دکوراتیو نیز بشمار می رود. در واقع تابلو چلنیوم علاوه بر ماهیت خود که یک نوع تابلو تبلیغاتی می باشد و معرف کسب و کارهای متفاوت نیز است می تواند یک جنبه دکوری و یا دکوراتیو را نیز داشته باشد.

قیمت تابلو چلنیوم | قیمت حروف چلنیوم

یکی از مباحث مهمی که می بایست در سفارش تابلو تبلیغاتی به آن دقت داشته باشیم و به آگاهی نسبی در مورد آن دست یابیم قیمت تابلو تبلیغاتی می باشد. هر کدام از تابلو های تبلیغاتی در حرفه تابلو سازی با توجه به عوامل مختلفی قیمت گذاری می شوند که یکی از مهمترین موارد آن نوع و برند به کار رفته در تابلو می باشند.
در همین راستا تابلو چلنیوم نیز از این امر مستثنی نبوده و متریال های مصرفی در آن تعیین کننده قیمت تابلو چلنیوم خواهد بود. به عنوان مثال تابلو چلنیوم که لبه چنلیوم از کاربردی ترین و اصلی ترین متریال در ساخت آن می باشد در برندهای متفاوتی در بازار موجود می باشد که از مرغوب ترین لبه چلنیوم می توان به لبه آلوراپید که ساخت کشور اسپانیا است اشاره داشت که مسلما کاربرد این لبه با کیفیت در ساخت تابلو چلنیوم، قیمت این حروف برجسته را افزایش خواهد داد.
دو مورد دیگر از متریال، پلکسی گلاس و اس ام دی ها می باشند که در برندهای مختلفی در بازار به فروش می رسند و کاربرد اس ام دی و پلکسی مرغوب در تابلو چلنیوم نیز از دلایل افزایش قیمت در این حروف برجسته خواهد بود.
بعد از اینکه متریال های ساخت تابلو چلنیوم مشخص شد نکته ای که باید به آن نیز واقف باشیم نوع محاسبه و قیمت گذاری تابلو چلنیوم است. محاسبه قیمت تابلو چلنیوم به این صورت است که جهت اعلام قیمت می بایست دور تا دور حروف متر شود و با توجه به نرخ مصوب و روز، قیمت حروف ساخته شده به مشتری اعلام شود که اصطلاحا به این نوع قیمت گذاری در تابلو چلنیوم، قیمت گذاری بر حسب متر محیط نیز گفته می شود.