همانطور که می دانیم تبلیغات در تابلو سازی به روش های مختلفی انجام می شود که در واقع ماهیت و نوع تبلیغ در تابلو سازی ساخت انواع تابلو تبلیغاتی است که خود در انواع متفاوتی قابل اجرا می باشد و برخی از آنها عبارتند از تابلو لایت باکس، تابلو چلنیوم، تابلو استیل و بسیاری دیگر از تابلو های تبلیغاتی که با استفاده از متریال های مختص به خود تولید می شوند.

تابلو نئون پلاستیک | تابلو تبلیغاتی داخل پاساژ | سفارش تابلو نئون


یکی از روش های تبلیغاتی در تابلو سازی که از اعتبار و کاربرد بالایی میان مشتریان برخوردار است، تابلو نئون پلاستیک است که در دسته حروف های برجسته قرار می گیرد و مسلما مانند دیگر تابلو های تبلیغاتی جنبه تبلیغات را دارد که در ادامه به توضیحاتی در مورد آن و کاربرد آن در تبلیغات خواهیم پرداخت.

تابلو نئون پلاستیک

تابلو نئون پلاستیک
گفتیم که تابلو نئون پلاستیک از تابلو های حروف برجسته در تابلو سازی است. این نوع از حروف برجسته توسط متریالی به نام پلکسی گلاس ساخته می شود که پلکسی گلاس از انواع پلاستیک بشمار می رود. این متریال که در تابلو سازی از کاربرد بالایی برخوردار است در جهت ساخت تابلو هایی نظیر تابلو لایت باکس، تابلو چلنیوم و تلفیق انواع حروف برجسته مانند حروف استیل و چلنیوم به کار گرفته می شود.
اما در ادامه توضیحات در مورد تابلو نئون پلاستیک که پلکسی گلاس از اصلی ترین متریال در آن بشمار می رود باید گفت که یکی از قدیمی ترین حروف های برجسته در تابلو سازی است. این نوع حروف برجسته در زمان های دور با استفاده از تابلو نئون ساخته می شد که در واقع کاربرد نئون در آن جهت روشنایی تابلو می باشد.
در مورد تابلو نئون که در رابطه با نور پردازی تابلو نئون پلاستیک به کار گرفته می شد نیز باید گفت که یکی از انواع تابلو تبلیغاتی است که با استفاده از لوله های شیشه ای ساخته می شود و به این صورت نور پردازی می شود که بعد از ساخت نئون مطابق با طرح مورد نظر، در دو سر آن الکترود قرار می گیرد و در نهایت مبادرت به روشنایی توسط دستگاه الکترو پمپ می گردد.

تغییر روشنایی در تابلو نئون پلاستیک

گفتیم که در گذشته تابلو نئون پلاستیک با استفاده از نئون مورد نور پردازی و روشنایی قرار می گرفت به این صورت که بعد از ساخت حروف نئون پلاستیک، حروف ساخته شده نئون داخل نئون پلاستیک قرار می گرفت و توسط ترانس مربوط و مخصوص به خود به مرحله روشنایی می رسید. اما نور پردازی توسط تابلو نئون دارای معایبی مانند یکدست نبودن نور، شکستن نئون و اتمام شارژ گاز نئون بود.
تابلو نئون بعد از گذر سالها همراه با پیشرفت تکنولوژی به شکل مدرن تری نور پردازی شد که این نوع از نور پردازی امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. نور پردازی امروزی در تابلو نئون پلاستیک با استفاده از اس ام دی های بلوکی انجام می شود که در رنگ ها و انواع متفاوتی نیز در بازار موجود هستند.
از مزایایی نور پردازی توسط اس ام دی می توان به مواردی مانند طول عمر بالا، نور یکدست در حروف ساخته شده و مصرف برق پایین در تابلو اشاره نمود.

تابلو نئون پلاستیک داخل پاساژ

تابلو نئون پلاستیک داخل پاساژ
گفتیم که جنبه ساخت تابلو نئون پلاستیک در رابطه با تبلیغات است که به عنوان تابلو سردر محیط های تجاری دولتی یا خصوصی مورد استفاده قرار می گیرد. اما یکی از کاربرد های تابلو نئون پلاستیک، تبلیغات در داخل پاساژها است. همانطور که می دانیم پاساژ به مجتمع های تجاری اطلاق می شود که مغازه های مختلفی در آن وجود دارد و هر کدام از آنها در زمینه های مختلفی فعالیت دارند و مسلما جهت معرفی خود به مشتریان نیازمند تبلیغات هستند که یکی از تبلیغات کاربردی را می توان تابلو نئون پلاستیک عنوان نمود.
ساخت تابلو نئون پلاستیک در داخل پاساژ و سردر مغازه ها می تواند در جهت جذب مشتری از مهمترین موارد و عوامل باشد که در رنگ ها و انواع متفاوتی قابل ساخت و نصب هستند.

تابلو نئون پلاستیک مشکی و سفید

تابلو نئون پلاستیک مشکی و سفید

همانطور که عنوان شد تابلو نئون پلاستیک در رنگ ها و مدل های متنوعی قابل ساخت و نصب است که تلفیق رنگ مشکی و سفید یکی از انواع آن بشمار می رود. در واقع این تنوع رنگ در پلکسی گلاس است که می تواند در ساخت حروف نئون پلاستیک و رنگ بندی آن مفید و موثر باشد. رنگ سفید و مشکی را می توان به عنوان لبه کار و یا نمای اصلی حروف به کار برد که در تصویر فوق نوع کاربرد آن به این شکل است که رنگ مشکی به عنوان نمای اصلی و رنگ سفید به عنوان لبه کار در نظر گرفته شده است و همانطور که مشاهده می شود در تصویر بالا، نور تابلو از لبه یا همان کناره های حروف قابل مشاهده می باشد.

سفارش تابلو نئون پلاستیک پاساژ

هر کدام از تابلو های تبلیغاتی جهت ساخت و نصب می بایست مراحلی را در جهت ثبت سفارش طی نمایند که تابلو نئون پلاستیک نیز از این امر مستثنی نبوده و مراحل سفارش آن به این صورت است که در ابتدا تابلو مورد نظر مطابق با متراژ، توسط طراح مجموعه تابلو سازی طراحی شده و به تایید کارفرما می رسد. بعد از انجام طراحی کار نوبت به مرحله برش لیزر می رسد که این عمل توسط اپراتور و با استفاده از دستگاه لیزر انجام می گردد.
بعد از طی نمودن مراحل عنوان شده، مرحله ساخت حروف انجام می شود که این مورد توسط حروف ساز و با استفاده از حرارت و ابزار های مربوط به حروف سازی پلاستیک انجام می گیرد که در نهایت بعد از اتمام مرحله ساخت نوبت به نور پردازی و نصب حروف می رسد که در مورد مرحله نصب نیز باید عنوان نمود که انجام این عمل توسط نصاب تابلو با استفاده از پلات یا الگوی کار انجام می گیرد.