وجود انواع متریال ها در جهان هستی، دنیای بشر را که ذاتا و به طور غریزی نیازمند تغییر و تحول می باشد درگیر نموده است. به طوری که انسان در تمام طول زندگی خود در پی تلاش در همین راستا بوده است. در رابطه با همین مطلب در ادامه می پردازیم به متریال چوب، چلنیوم، لامپ های فلامنتی و تابلو نئون به عنوان یک سازه یا تابلو بلیغاتی از نوع تابلو تلفیقی.

تابلو تبلیغاتی چوبی | تابلو نئون لاس وگاسی | تابلو چلنیوم

تابلو تبلیغاتی چوب | تابلو سازی ترمووود

تابلو های تبلیغاتی همانطور که در بسیاری از مطالب عنوان کردیم با استفاده از انواع متریال ها قابل ساخت هستند که چوب یکی از آنها بشمار می رود و در حرفه تابلو سازی از کاربرد فراوانی برخوردار است. چوب ماده ای سخت است که از درختان حاصل می شود و در بسیاری از صنایع مانند دکوراسیون، مبلمان سازی، ساختمان سازی و مواردی مشابه به کار می رود.
عمده مصرف چوب در تابلو سازی چوب ترمووود است که در طی چندین سال تحقیقات و تلاش در کشور فنلاند پدید آمد. چوب ترمووود پس از برش دادن داخل دستگاه قرار می گیرد و در طی دو مرحله به ترتیب 100 و 130 درجه سانتی گراد حرارت می بیند و بعد از اینکه رطوبت چوبها کاهش پیدا کرد مجددا آنها را درون دستگاه قرار داده و بار دوم به آنها حرارتی بین 180 تا 220 درجه می دهند که این مراحل باعث تجزیه شدن اسید های چوب و از بین رفتن هر نوع جانور و حشره در آن خواهد شد که در نهایت دوام و ماندگاری چوب نیز افزایش خواهد یافت.
چوب ترمووود در صنعت تابلو سازی بیشتر به عنوان زیر کار یا نمای اصلی یک تابلو به کار گرفته می شود و معمولا روی آنها انواع حروف های برجسته از قبیل استیل، فلز، نئون پلاستیک چلنیوم و دیگر حروف های برجسته نصب می شود. در مورد رنگ کاری چوب ترمووود نیز باید یاد آور شد که رنگ این نوع از چوب دارای تنوع می باشد و می بایست جهت دوام بالای رنگ حتما از رنگ های مخصوص چوب ترمووود استفاده نمود.
در مورد نصب چوب ترمووود به عنوان یک تابلو تبلیغاتی نیز باید عنوان کرد که قبل از نصب در ابتدا ابعاد کار در نظر گرفته می شود و بعد از آن مبادرت به آهن کشی به عنوان زیر کار چوب شده و در نهایت چوب ترمووود روی آهن قرار گرفته و نصب می شود.


تابلو چلنیوم | تابلو مغازه چوبی | تابلو چلنیوم ترمووود

تابلو چلنیوم | تابلو مغازه چوبی | تابلو چلنیوم ترمووود
همانطور که یاد آور شدیم یکی از قابلیت های چوب ترمووود نصب انواع حروف برجسته روی آن می باشد که تابلو حروف برجسته چلنیوم یکی از آنها است. تابلو چلنیوم که لبه آن نوعی آلومینیوم است با استفاده از پلکسی گلاس ساخته می شود که می توان بعد از ساخت، این مدل از حروف برجسته را نور پردازی نمود.
نور پردازی تابلو چلنیوم مانند تابلو نئون پلاستیک در ابتدا و سالهای اولیه ساخت آن توسط لامپهای نئون انجام می شد که بعد از گذر سالها و ساخت اس ام دی های بلوکی جایگاه نورپردازی نئون به اس ام دی تغییر یافت به طوری که امروزه روشنایی تابلو چلنیوم با استفاده از برند های مختلف اس ام دی بلوکی در رنگ های مختلف انجام می گیرد.
ساخت تابلو چلنیوم و نصب آن روی ترمووود به عنوان یک تابلو تلفیقی در تابلو سازی یکی از زیبا ترین تابلو های تبلیغاتی بشمار می رود که دارای جذب بسیار بالای مشتریان در رابطه با فروش محصولات و خدمات اصناف می باشد. همچنین رنگ بندی رول های چلنیوم و انواع آن از قبیل چلنیوم پانچ می تواند از مزیت های این حروف باشد که این مورد تکمیل کننده محاسن تابلو چلنیوم در کنار تنوع رنگ پلکسی گلاس و تنوع رنگ اس ام دی ها در آن خواهد بود.
همچنین انواع تابلو چلنیوم در تابلو سازی عبارتند از تابلو چلنیوم ساده تک پلکسی، تابلو چلنیوم پلکسی دوبل، تابلو چلنیوم هفت رنگ، تابلو چلنیوم فول کالر، تابلو چلنیوم پانچی، تابلو چلنیوم الماسی، تابلو چلنیوم طلایی، تابلو چلنیوم ستاره ای، تابلو چلنیوم تلفیقی و بسیاری دیگر از موارد که در مطلب تابلو چلنیوم و انواع آن به توضیحات مفیدی در مورد آنها پرداخته شده است.

تابلو نئون | تابلو لاس وگاسی | تابلو ترمووود

تابلو نئون | تابلو لاس وگاسی | تابلو ترمووود
تابلو نئون در تابلو سازی یکی از قدیمی ترین نوع تابلو تبلیغاتی در این حرفه بشمار می رود که در گذشته به عنوان تابلو سردر و یا پشت شیشه مغازه ها مورد استفاده قرار می گرفت. تابلو نئون بعد از پیدایش ال ای دی ها و انواع حروف برجسته کمی از حرفه تابلو سازی دور شد و بعد از جولان حروف هایی مانند تابلو ال ای دی، تابلو چلنیوم و دیگر حروف های برجسته مجدد پا به عرصه تابلو و تبلیغات نهاد به طوری که امروزه از این نوع تابلو در رابطه با ساخت تابلو های تبلیغاتی مدرن استفاده می شود. تابلو نئون یکی از تلفیق های مدرن در تابلو سازی همراه با چوب ترمووود است که در رنگ های مختلفی قابل ساخت و نصب می باشد.
در مقابل باید اشاره ای داشته باشیم به تابلو لاس وگاسی که نوعی از تابلو تلفیقی می باشد. ماهیت این تابلو به صورتی است که در آن از لامپ های فلامنتی، حروف های فلزی، حروف نئون و زمینه چوب یا آهن استفاده می شود که می توان از کامپوزیت یا دیگر متریال ها نیز در آن به کار گرفت ولی در کل باید به یاد داشت که منظور از تابلو لاس وگاسی، ساخت تابلو به شکل تابلو های قدیمی لاسوگاس و نوستالژی می باشد که یکی از زیبا ترین نوع ساخت در آن تلفیق حروف لاس وگاسی، تابلو نئون و ترمووود می باشد.