نئون یک عنصر شیمیایی است که با علامت اختصاری NE نمایش داده می شود؛ این عنصر شیمیایی یک نوع گاز بی رنگ موجود در طبیعت است که در سال 1898 توسط دو شخص دانشمند با نام های موریس و سر ویلیام رمزی کشف شد و بعد از آن و طی چندین سال بعد دانشمند دیگری به نام ژرژ کلود فرانسوی یک لوله شیشه ای را پر از گاز نئون نمود و با اتصال دو الکترود در دو سمت شیشه و اعمال جریان برق به الکترودها مبادرت به روشنایی شیشه نئونی نمود و به این صورت ساخت لامپ نئون شیشه ای به طور رسمی آغاز شد.

تابلو نئون اتاق | تابلو نئون اتاق خواب | تابلو نئون تولد

در همین ابتدا بهتر است این نکته را یادآوری کنیم که تابلو نئون در دو نوع ساخته می شود که یکی از آنها تابلو نئون شیشه ای و دیگری تابلو نئون فلکس یا تابلو نئون فلکسی می باشد.

تابلو نئون شیشه ای

تابلو نئون شیشه ای
تا این قسمت از مطلب با نئون آشنا شدیم و در رابطه با پیدایش لامپ های نئون نیز توضیح دادیم؛ لامپ های نئون بعد از اینکه به بازار معرفی شدند، در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار گرفتند که یکی از آنها صنعت بزرگ تابلو سازی و تبلیغات است و ماهیت آن در تابلو سازی، ساخت تابلو های تبلیغاتی می باشد.
تابلو نئون در حرفه تابلو سازی در انواع مختلفی از نظر شکل ظاهری تابلو و همچنین رنگ بندی تابلو تولید می شود که جهت درک بهتر می توانیم اینطور عنوان کنیم که با استفاده از لامپ های شیشه ای نئون می توانیم تابلو هایی را در جهت تبلیغات مغازه ها، شرکت ها و ارگانها تولید کنیم که برخی از آنها عبارتند از ساخت تابلو متنی و ساخت شکل های مختلف با استفاده از نئون.

تابلو نئون فلکسی

تابلو نئون فلکسی
بعد از اینکه تابلو نئون شیشه ای، بازار تبلیغات و تابلو سازی را فرا گرفت، تولید کنندگان بر آن شدند تا تابلویی مشابه تابلو نئون را تولید کنند که از مصرف برق پایین تر و رنگ بندی های متنوع تری برخوردار باشد؛ لذا در این هنگام بود که تابلویی با نام تابلو نئون فلکس ساخته شد که امروزه جایگاه محکمی را در تابلو سازی یافته است.
تابلو نئون فلکسی با استفاده از نوعی پلاستیک نرم و ال ای دی ساخته می شود به این صورت که ابتدا پلاستیک نرم با استفاده از قالب تولید می شود و بعد از آن ال ای دی هایی باریک داخل پلاستیک جای داده شده و در نهایت به مرحله روشنایی می رسد.
از مزیت های تابلو نئون فلکس می توان به مواردی چون تنوع بالای رنگ، مصرف برق پایین، انعطاف پذیری و ساخت و نصب سریع و آسان اشاره نمود.

در ادامه این مطلب می پردازیم به برخی از کاربرد های تابلو نئون شیشه ای و تابلو نئون فلکسی که آگاهی از آن خالی از لطف نخواهد بود.

تابلو نئون اتاق

تابلو نئون اتاق
تابلو نئون علاوه بر اینکه در مکان هایی مانند سردر و پشت شیشه مغازه ها و دیگر اماکن تجاری نصب می شود کاربرد های دیگری نیز دارد که یکی از آنها استفاده از تابلو نئون در اتاق می باشد که می تواند شامل اتاق منزل و یا مکان های تجاری باشد؛ نصب تابلو نئون در اتاق به رنگ های مختلفی قابل اجرا می باشد و هدف از اجرای آن می تواند در جهت دکوراتیو بودن و یا تبلیغات باشد.
همچنین موردی دیگر که باید به آن اشاره کنیم این است که نصب تابلو نئون در اتاق می تواند مستقیما روی دیوار و یا روی زمینه هایی مانند کامپوزیت، چوب ترمووود، ام دی اف و ... صورت پذیرد.

تابلو نئون اتاق خواب

تابلو نئون اتاق خواب
یکی دیگر از مصارف تابلو نئون در اتاق خواب است که امروزه بسیاری از افراد به عنوان اینکه اتاق خوابی متفاوت و زیبا را داشته باشند از این نوع تابلو استفاده می کنند؛ تابلو های نئونی که در اتاق خوابها استفاده می شوند در رنگ های متنوعی ساخته و نصب می شوند که البته باید به این نکته هم دقت داشت که تابلو های نئون شیشه ای به دلیل استفاده از الکترود، سر و صدای زیادی تولید می کنند که با توجه به این مورد پیشنهاد می شود در اتاق های خواب از تابلو نئون فلکسی استفاده شود.

تابلو نئون برای تولد

تابلو نئون برای تولد
امروزه دکوراسیون زیبا و تزئینات در تولد ها برای افراد بسیار حائز اهمیت است و همه روزه این مورد در اجتماع در حال توسعه و گستردگی می باشد. به طوری که امروزه شاهد انواع تزئینات از قبیل بادکنک آرایی، آتش بازی های مختلف، نور پردازی های متنوع و ... در جشن های تولد هستیم.
یکی از تزئینات مدرن امروزی در تولد ها مربوط می شود به ساخت تابلو نئون که به دو شکل تابلو نئون فلکسی و تابلو نئون شیشه ای انجام می گیرد که پیشنهاد می شود جهت تنوع رنگ بیشتر از تابلو نئون فلکسی استفاده شود و در مقابل آن جهت نوستالژی بودن اقدام به سفارش تابلو نئون شیشه ای داشت.
اشکال مختلف، سال تولد و متن های متفاوت از عناوینی است که در ساخت تابلو نئون برای تولد ها به کار می روند.

تابلو نئون برای مغازه

تابلو نئون برای مغازه
تابلو نئون شیشه ای و تابلو نئون فلکس را می توان به عنوان تابلو مغازه به کار برد که بیشترین استفاده از آن در جهت تابلو سردر و تابلو پشت شیشه مغازه می باشد؛ نکته ای که باید در این باره عنوان کرد این است که در صورت استفاده از تابلو نئون در سردر می بایست یک قاب برای تابلو فوق تهیه نمود تا تابلو در برابر شرایط مختلف جوی مقاوم باشد.

تابلو نئون برای شرکت

تابلو نئون برای شرکت
تابلو نئون را به عنوان تابلو تبلیغاتی شرکت ها نیز می توان سفارش داد که کاربرد این نوع از تابلو تبلیغاتی در جهت اتاق شرکت، پشت شیشه و یا سردرب می باشد که استفاده از آن در فضاهای نام برده شده متناسب با نوع سفارش مشتری انجام خواهد گرفت.