دانشگاه در فرهنگ های لغت به مکانی جهت آموزش های عالی تعریف شده است که افراد با توجه به پیش زمینه های آموزشی می توانند رشته تحصیلی خود را تا رسیدن به اهدافشان دنبال کنند. دانشگاه همانند بسیاری از ارگانها یا شرکت ها جهت شناخته شدن نیازمند نماد یا نام می باشد که نصب تابلو تبلیغاتی سردر دانشگاه و سفارش آن به مجموعه یا شرکت های تابلو سازی می تواند در تحقق این امر مفید واقع باشد.

تابلو سردر دانشگاه ایوانکی

انواع تابلو سردر دانشگاه

تابلو های سردر ارگانها و مراکز آموزشی مانند دانشگاه به شکل ها و انواع متفاوتی در کارگاه تابلو سازی تولید می شوند و به مرحله اجرا یا نصب می رسند که هر کدام از آنها توسط متریال های متفاوتی ساخته می شوند و با نام ها و عنوان های مختلفی شناخته می شوند.
تاثیر هر کدام از این تابلو ها می تواند در رابطه با شناخت یک مجموعه متفاوت باشد و تفکراتی اولیه که می توانند مفید باشند را در ذهن مخاطبان ایجاد نمایند. البته نا گفته نماند که ساخت تابلو تبلیغاتی برای اماکنی مانند دانشگاه معمولا به شکل ساده انجام می گیرد. به عنوان مثال ساخت تابلو چلنیوم با توجه به وجود انواع تابلو چلنیوم، در رابطه با دانشگاه به شکل چلنیوم ساده و یا پلکسی دوبل اجرا می شود و یا ساخت تابلو استیل نیز به همین شکل. لذا در ادامه به ساخت چندین نمونه از تابلو های تبلیغاتی پر کاربرد در تابلو سازی به عنوان تابلو دانشگاه خواهیم پرداخت.

تابلو حروف فلزی دانشگاه

فلز که یکی از متریال های کاربردی در تابلو سازی بشمار می رود امروزه در ساخت حروف فلزی بیشترین مصرف را دارد. در واقع باید گفت که ساخت حروف برجسته به شکل کلی توسط فلز انجام می گیرد. ورق های فلزی مورد استفاده در حروف برجسته فلزی معمولا 1 میل یا نهایاتا 2 می باشد که انتخاب ضخامت ورق با توجه به قطر قلم حروف صورت می گیرد و به عبارت دیگر هر چه قطر قلم افزایش یابد ضخامت ورق فلزی نیز بیشتر خواهد بود و این مورد جهت ساخت حروف فلزی به صورت صاف و بدون موج در نظر گرفته می شود.
سفارش تابلو حروف فلزی می تواند به شکل بدون نور یا نور پردازی شده صورت پذیرد که در مورد ساخت حروف فلزی با نور باید یاد آور شد که نور پردازی این نوع از حروف معمولا به شکل نور اندریک یا تلفیقی از پلکسی گلاس انجام می گیرد که در هر دو مدل ساخت شاهد نور پردازی از نمای پشت حروف خواهیم بود.

مراحل ساخت حروف فلزی دانشگاه

همانطور که گفتیم ساخت حروف های برجسته در محیط های کارگاهی تابلو سازی انجام می گیرد که این مراحل به این صورت است که در ابتدا ورق های فلزی روی دستگاه برش فایبر قرار می گیرند و بعد از آن حروف برجسته با توجه به طرح از قبل آماده شده روی متریال فلز برش خورده و بعد به مرحله ساخت می رسند. ساخت حروف فلزی توسط افراد مجرب و متخصص حروف ساز انجام می گیرد که این اقدام توسط حروف سازان می تواند به شکل کاملا دستی و یا با استفاده از دستگاه جوش فلز انجام گیرد که مسلما در هر دو مدل از ساخت، حروف ساز می بایست این عمل را به سر انجام رساند.
ورق های آهن به شکل پیش فرض، ورق هایی خام و بدون رنگ هستند که رنگ کاری حروف می بایست با توجه به نوع سفارش و در خواست مشتریان انجام شود که توصیه می شود رنگ کاری حروف های ساخته شده توسط رنگ های خودرو یا پلی اورتان که از ماندگاری و دوام بالایی برخوردارند انجام شود.

تابلو چلنیوم دانشگاه

چلنیوم در نور پردازی، دوام و قیمت مناسب از تابلو های حروف برجسته ای است که در صنعت تابلو سازی به عنوان تابلو مغازه، ارگان های دولتی و مراکز تجاری امروزه از پر فروش ترین محصولات بشمار می رود و در انواع مختلفی تولید می شود. تابلو چلنیوم که نام اصلی آن حروف چنلیوم است توسط رول های چنلیوم تولید می شود. رول های چنلیوم در واقع نوعی آلومینیوم هستند که در کارخانه های مربوطه به شکل رول در ضخامت هایی بین 0.4 تا 0.5 تولید می شوند که کارخانه های معتبر مانند آلوراپید که از به نام ترین ها در تولید چنلیوم بشمار می رود این رول ها را با فرایندهایی مانند آنادایز یا آنودایز در برابر شرایط مختلف جوی مقاوم سازی می نمایند.
یکی دیگر از متریال های اصلی در تولید تابلو چلنیوم پلکسی گلاس است که نوعی پلاستیک شفاف می باشد و به عنوان نمای اصلی حروف به کار می رود. در واقع پلکسی گلاس که در رنگ های متنوعی تولید می شود ظاهر و طرح اصلی حروف را به نمایش می گذارد که این مورد در روشنایی کاملا قابل رویت خواهد بود و در تاریکی جهت رویت و به نمایش گذاشتن حروف برای مخاطبان این نوع از حروف برجسته قابلیت روشنایی توسط اس ام دی ها را نیز دارا می باشد.

مراحل ساخت تابلو چلنیوم دانشگاه

تولید تابلو چلنیوم به مراحل مختلفی تقسیم می شود که تماما در یک مجموعه تابلو سازی انجام می گیرد. قبل از ساخت تابلو چلنیوم ابتدا می بایست کارشناس مجموعه تابلو سازی جهت بازدید کار به محل مورد نظر نصب تابلو مراجعه نماید و متراژ های مقرر در ساخت تابلو چلنیوم را که می تواند شامل زیر سازی کامپوزیت، چوب، سنگ و مواردی مشابه باشد را محاسبه نماید و در اختیار طراح مجموعه قرار دهد. بعد از آن طراح با توجه به ابعاد و متن تابلو اقدام به طراحی تابلو می نماید و در صورت تایید کارفرما، قرار داد ساخت و نصب تابلو به امضای مدیر مجموعه و کارفرما می رسد. بعد از طی شدن مراحل فوق طرح تابلو مجدد توسط طراح بازبینی می شود و به مرحله برش لیزری پلکسی می رسد که قبل از برش نیز اپراتور دستگاه لیزر در مرحله آخر طرح را بررسی کرده و در صورت وجود مشکل طراحی آنها را اصلاح نموده و اقدام به برش می نماید.
بعد از مراحل برش و آماده سازی حروف های پلکسی نوبت به ساخت حروف چلنیوم می رسد که این عمل توسط حروف ساز با استفاده از دستگاه و یا به شکل کاملا دستی انجام می شود. ساخت تابلو چلنیوم با استفاده از دستگاه یا دست شامل ابزار ساخت تابلو چلنیوم نیز می باشد که مسلما کاربرد و استفاده از ابزار های مربوطه می تواند تاثیرات مفیدی در تولید حروف چلنیوم ایجاد نماید که در فیلم آموزش ساخت تابلو چلنیوم تمام این موارد به وضوح قابل مشاهده می باشد.