یکی از ملزومات و لوازم بسیار کاربردی و پر مصرف در صنعت تابلو سازی امروز مربوط می شود به متریالی به نام چنلیوم که یک نوع آلومینیوم است و در تولید تابلویی به نام تابلو چلنیوم مورد استفاده قرار می گیرد؛ این نوع آلومینیوم در کارخانه های مربوطه به شکل ورق هایی نازک در ضخامت هایی بین 0.3 تا 0.5 تولید می شود و معمولا در پهناهای 7 سانت، 9 سانت و 11 سانتیمتر به شکل رول هایی بین 30 تا 50 متری به فروش می رسند.

فروش لبه چنلیوم | رول چنلیوم | ورق چنلیوم

تاریخچه ساخت چنلیوم

چنلیوم اولین بار در کشور اسپانیا در خط تولید قرار گرفت که این جریان حدودا مربوط می شود به سال های 1980 تا 1982 میلادی و اولین شرکتی هم که برای اولین بار در اسپانیا تولید این متریال را رقم زد شرکتی به نام mci بود؛ دلیل نام گذاری چنلیوم هم داستانی جالب دارد که به طور مختر باید اینطور عنوان کنیم:
در زبان انگلیسی channel به معنی کانال است و aluminium هم همان آلومینیوم است؛ نکته ای که این دو کلمه را با یکدیگر ترکیب و به چنلیوم ربط می دهد این است که چنلیوم بعد از ساخت به شکل u یا یک کانال در می آید و به این دلیل که جنس آن از آلومینیوم است، سازندگان چنلیوم بر آن شدند تا با ترکیب کلمات channel و aluminium کلمه ای در خور این محصول را بیابند، تا اینکه این نوع متریال را Channelium نامیدند.

چنلیوم آنادیز و غیر آنادایز

به طور کلی آلومینیوم یکی از متریال های مقاوم در برابر شرایط مختلف جوی است، اما بعد از اینکه آلومینیوم به چنلیوم تبدیل می شود بسیار حساس تر خواهد بود، چرا که ضخامت آن تا حد بسیار زیادی پایین آمده است و می بایست در جهت ساخت تابلو چلنیوم مورد استفاده قرار گیرد و از این جهت که تابلو چلنیوم یک نوع تابلو تبلیغاتی است می بایست علاوه بر زیبایی دارای مقاومت بالایی هم باشد.
یکی از راه کارهای مهم و ارزشمندی که امروزه تولید کنندگان در رابطه با مقاوم سازی لبه چنلیوم انجام می دهند، فرایندی به نام آنادایز است که آن را آنودایز هم می شناسند؛ همانطور که گفتیم عملیات آنادایز، چنلیوم را مقاوم می کند که این مورد باعث خواهد شد تا چنلیوم در شرایط متفاوت جوی مانند آفتاب، برف، باران های اسیدی و ... مقاومت بالایی داشته باشد.
البته آنادایز چنلیوم باعث مقاوت در برابر خوردگی های سطحی هم خواهد بود؛ لذا پیشنها می شود که مشتریان جهت سفارش تابلو تبلیغاتی چلنیوم دقت لازم را داشته باشند تا حروف مورد نظر با استفاده از لبه چنلیوم آنادایز تولید شود.

فروش لبه چنلیوم رنگی

فروش لبه چنلیوم رنگی

چنلیوم به عنوان یکی از ملزومات تابلو سازی در رنگ های مختلفی تولید شده و به بازار عرضه می گردد که رنگ های آن با استفاده از دستگاه های مخصوص روی چنلیوم نقش می بندند که می توان از پر فروش ترین آنها به رنگ نقره ای و طلایی اشاره نمود و همچنین بعد از آنها به ترتیب رنگ های مشکی، سفید، سورمه ای، قرمز، سبز و زرد را در دسته لبه های چنلیوم پر فروش قرار داد.

فروش لبه چنلیوم ساده

فروش لبه چنلیوم ساده
همانطور که گفتیم چنلیوم ها در ضخامت هایی بین 0.3 تا 0.5 همراه با پهنایی بین 7 تا 11 سانتیمتر تولید می شوند که ظاهر آنها به طور کلی ساده است؛ در واقع منظور از چنلیوم ساده همان رول آلومینیومی چنلیوم است که در بازار به فروش می رسد.

فروش لبه چنلیوم پانچ

فروش لبه چنلیوم پانچ
بعد از اینکه چنلیوم تولید شد، تابلو سازان طی سالیان متوالی از نوع ساده و معمول آن در جهت تولید تابلو چلنیوم استفاده کردند؛ اما پس از گذز زمان تولید کنندگان به فکر تغییر و تحولی در تولید چنلیوم افتادند، تا اینکه اقدام به تولید رول چنلیوم پانچ نمودند؛ با اینکه این ایده به ظاهر ساده است اما باید گفت که در نوع خود بسیار هوشمندانه می باشد.
استفاده از چنلیوم پانچ در تولید تابلو چلنیوم ظاهری متفاوت و جذاب را به حروف ساخته شده می بخشد به این صورت که می توان بعد از ساخت حروف چلنیوم، علاوه بر روی آن از لبه حروف ساخته شده هم شاهد نور پردازی بود.

فروش لبه چنلیوم ساید لایت

فروش لبه چنلیوم ساید لایت
لبه چنلیوم ساید لایت نوعی از لبه چنلیوم پانچ شده در تابلو سازی است؛ در واقع تولید این لبه الهام گرفته شده از لبه چنلیوم پانچ است و در حقیقت نوعی پانچ از که ظاهری متفاوت دارد؛ بیشترین اشکالی که در تولید این لبه به صورت پانچ مورد استفاده قرار می گیرند، مربع و مستطیل هستند.

فروش لبه چنلیوم سوپر ساید لایت

فروش لبه چنلیوم سوپر ساید لایت
سوپر ساید لایت هم نوع دیگری از لبه چنلیوم است که مجموعه نوین لایت اقدام به فروش و توزیع آن در سراسر کشور دارد؛ لبه سوپر ساید لایت هم نوعی پانچ است و ظاهر آن به این صورت است که از پانچ دایره و پانچ مستطیل در آن استفاده شده است.

نکته مهم اینکه باید گفت هر نوع لبه چنلیومی که دارای پانچ باشد را لبه ساید لایت یا همان روشنایی از کنار می نامند؛ در واقع چنلیوم پانچ، چنلیوم ساید لایت، چنلیوم سوپر ساید لایت و موارد مشابه دیگر تنها نامی مستعار از این متریال بشمار می روند و تمامی آنها ساید لایت هستند.

فروش لبه چنلیوم براق

فروش لبه چنلیوم براق
اولین تولیدات لبه چنلیوم ظاهری براق داشت که این مورد از همان ابتدای تولید لبه چنلیوم ساده تا انواع پانچ شده آن صدق می کند؛ لبه چنلیوم براق در پهنای 7، 9 و 11 سانتیمتر تولید می شود که شامل رنگ بندی های متفاوتی هم است؛ لذا مشتریان محترم می توانند جهت سفارش هر نوع آن با ما در تماس باشند.

فروش لبه چنلیوم مات

فروش لبه چنلیوم مات
بعد از تولید لبه چنلیوم براق، تولید کنندگان اقدام به تولید از نوع مات هم نمودند که بعد از سالها تولید تابلو چلنیوم با لبه براق، لبه مات نوعی تنوع در تولید و ظاهر این مدل از حروف ایجاد نمود که از زیبایی خاصی هم برخوردار می باشد؛ مجموعه نوین لایت در توزیع و فروش این لبه نیز از بزرگترین مجموعه ها در سراسر کشور بشمار می رود.