امروزه تزئینات با استفاده از انواع روشنایی در حال توسعه، پیشرفت و به روز شدن است که نور پردازی با استفاده از لامپ های نئون شیشه ای و لامپ نئون فلکسی یکی از این روش های نور پردازی بشمار می رود که یکی از مدرن ترین ها و جدید ترین ها می باشد به طوریکه می توان آنها را در قالب یک تابلو تبلیغاتی، گذینه های دکوری و یا گذینه نور پردازی مورد استفاده قرار داد؛ لذا در ادامه مطلب به یکی از تابلو ها که با استفاده از لامپ نئون و به شکل بال فرشته ساخته می شود خواهیم پرداخت.

تابلو نئون بال فرشته | لامپ نئون بال فرشته

قبل از پرداختن به تابلو نئونی بال فرشته لازم می دانیم تا به توضیحاتی در رابطه با دو نوع نئون به نام های نئون شیشه ای و نئون فلکسی که توسط شرکت های تابلو سازی ساخته می شوند بپردازیم.

نئون شیشه ای چیست؟

نئون شیشه ای چیست؟

نوع اولیه نئون با استفاده از لوله های شیشه ای ساخته شد، در واقع اولین لامپ نئونی که ساخته شد با استفاده از شیشه صورت گرفت که امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد؛ روش ساخت این نوع از لامپ به این صورت است که لوله های شیشه ای را مطابق با طرح مورد نظر حالت می دهند و بعد از آن در دو سر لوله شیشه ای الکترود نصب می شود و در نهایت با استفاده از دستگاهی به نام الکتروپمپ اقدام به وارد کردن گاز نئون درون لوله شیشه ای می شود و در آخر نئون ساخته شده با استفاده از ترانس مخصوص به مرحله روشنایی می رسد.

نئون فلکسی چیست؟

نئون فلکسی چیست؟
نئون فلکس یک المان نوری مدرن و جدید است که امروزه به عنوان نور پردازی محیط های مختلف و تابلو های تبلیغاتی مانند تابلو شرکت، تابلو مغازه و ... مورد استفاده قرار می گیرد؛ جنس نئون فلکس از نوع پی وی سی نرم است که در رنگ های مختلفی تولید می شود. مراحل ساخت تابلو نئون فلکس به این صورت است که پی وی سی نرم با استفاده از دو قالب مختلف تولید می شود که بعد از تولید، درون یکی از پی وی سی ها، ال ای دی قرار داده می شود و در مرحله بعد پی وی سی دیگر روی آن قرار داده می شود تا از ال ای دی ها محافظت شود و همچنین نور نئون فلکس به طور یکدست نمایش داده شود.

ساخت تابلو نئون بال فرشته

ساخت تابلو نئون بال فرشته
نئون بال فرشته یکی از روشنایی ها و نور پردازی هایی است که امروزه از کاربرد بسیار بالایی برخوردار است که ساخت آنها با استفاده از دو متریال نئون شیشه ای و نئون فلکسی در رنگ بندی های متفاوتی انجام می گیرد؛ نصب تابلو نئون شیشه ای بال به این صورت است که می توان بعد از ساخت آن را روی زمینه های متفاوتی مانند دیوار، کامپوزیت، سنگ و چوب به طور مستقیم نصب کرد و در مقابل نصب تابلو نئون فلکسی بال فرشته به این صورت است که می بایست نئون فلکس روی زمینه هایی مانند پلکسی گلاس، ام دی اف و مواردی مشابه مونتاژ شود و در نهایت آن را روی محل مورد نظر نصب نمود؛ به عنوان مثال نئون فلکسی که روی پلکسی گلاس مونتاژ شده است به طور کلی روی محل مورد نظر نصب می شود.

کاربرد تابلو نئون بال فرشته

کاربرد تابلو نئون بال فرشته
گفتیم که تابلو نئون بال فرشته از کاربرد های بسیاری برخوردار است و می توان آن را در اماکن بسیاری مورد استفاده قرار داد که البته هر دو نوع آنها که نئون شیشه ای و نئون فلکسی هستند شامل این مورد می شوند؛ لذا در ادامه به دو نوع پر کاربرد آنها خواهیم پرداخت.


نئون بال فرشته برای اتاق خواب

نئون بال فرشته برای اتاق خواب
امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی به حدی رو به وسعت و توسعه می باشد که می توان وجود آن را در زندگی انسانها به خوبی مشاهده نمود به طوریکه این پیشرفت شامل اتاق خواب ها نیز بوده است؛ به عنوان مثال شب خوابها و نور پردازی اتاق ها با استفاده از انواع المان های نوری انجام می گیرد که یکی از جدید ترین آنها نئون فلکس است که در طرح ها و اشکال متفاوتی تولید می شود که یکی از زیباترین آنها نئون بال فرشته است.
ساخت تابلو نئون بال فرشته برای اتاق خوابها با استفاده از نئون شیشه ای و نئون فلکسی قابل اجرا می باشد اما پیشنهاد می شود به دلیل صدای تولید شده توسط ترانس نئون شیشه ای به جهت آرامش بیشتر در هنگام خواب از نئون فلکسی استفاده شود.

نئون بال فرشته برای دکور

نئون بال فرشته برای دکور
مورد دیگر کاربرد نئون بال فرشته در جهت دکوراسیون می باشد که می تواند شامل دکور و نور پردارزی منازل، شرکت ها، پاساژها، شهر بازی، مغازه ها و ... باشد. به عنوان مثال نصب تابلو نئون بال فرشته در پاساژ ها و شهر بازی ها می تواند حس جذابی را به مراجعین القا نماید به طوری که بسیاری از مراجعه کنندگان به مکان های فوق، مبادرت به عکاسی در کنار آنها می نمایند.

رنگ نئون بال فرشته

رنگ نئون بال فرشته
یکی از موراد و مزایایی که نئون ها به خصوص نئون فلکسی ها دارند تنوع رنگ بسیار بالا در آنها می باشد که باعث شده تا این متریال یکی از گذینه های پر کاربرد در ساخت تابلو های تبلیغاتی و موارد دکوری باشد؛ رنگ آبی، سفید، قرمز، صورتی، زرد، نارنجی، بنفش و سبز از رنگ های پر مصرف در تابلو های نئون می باشند.
نکته جالب دیگری که باید در رابطه با رنگ تابلو بال فرشته عنوان کرد این است که می توان با استفاده از نئون فلکس های تمام رنگ اقدام به روشنایی بال فرشته با بیش از 16 میلیون رنگ نمود.

قیمت تابلو نئون بال فرشته

قیمت تابلو نئون بال فرشته
مطلب دیگری که باید در رابطه با تابلو نئون بال فرشته عنوان کنیم قیمت این شکل از تابلو است که باید گفت موارد متعددی در قیمت گذاری نئون بال فرشته تاثیر گذار هستند که عبارتند از نوع نئون، زیر سازی نئون، رنگ نئون، ابعاد تابلو نئون، متریال های مصرفی در ساخت و برند مصرفی تابلو نئون؛ به عنوان مثال ساخت تابلو نئون فلکس بال فرشته و نصب آن روی پلکسی گلاس 10 میل قیمت بالاتری نسبت به نوع 3 میل آن خواهد داشت که در نهایت باید گفت بعد از در نظر گرفتن موارد فوق، قیمت تابلو نئون بال فرشته بر حسب متر محیط محاسبه خواهد شد؛ لذا مشتریان محترم می توانند جهت استعلام قیمت دقیق تابلو نئون بال فرشته با کارشناسان ما در تماس باشند.