تابلو سازی و حروف برجسته آگاما 

امروزه به لطف تنوع در ساخت حروف های برجسته ، تابلو سازی مدرن به سرعت در حال توسعه و پیشرف می باشد که همین امر باعث تغییری عظیم در نوع تبلیغات محیطی در سطح شهر شده است.بعد از ورود تابلو نئون پلاستیک و تابلو چلنیوم در بازار تابلو سازی ، تولید کنندگان ورق های پلکسی گلاس بر آن شدند تا با نوع آوری در تولید پلکسی گلاس ، ورق های آگاما را روانه بازار نمایند تا بار دیگر تولید کنندگان تابلو های تبلیغاتی را وادار به ساخت حروف بر جسته ای جدید به نام حروف برجسته آگاما نمایند.

horof-barjeste-agama

پلکسی گلاس آگاما دارای ویژه گی انحصاری تغییر رنگ در خود می باشد که همین امر باعث متمایز بودن ورق آگاما با ورق های پلکسی گلاس معمولی می باشد.

منظور از تغییر رنگ در ورق های پلکسی گلاس آگاما:

ورق های آگاما در رنگهای متفاوتی تولید می شوند که تمامی آنها دارای رنگی خاص و جذاب می باشند.ویژه گی جالب این نوع ورق بدین شکل می باشد که با نور پردازی حروف ساخته شده ، این نوع ورق ها در هر رنگی که باشند ، رنگ SMD کار شده در حروف را به خود می گیرند.
به عنوان مثال اگر حروفی با پلکسی آگاما قرمز ساخته شود و SMD به کار رفته سفید باشد ، حروف در حالت روشن رنگ سفید را از خود منعکس می کند و در حالت خاموش حروف ساخته شده به رنگ قرمز خواهد بود.در واقع با استفاده از این پلکسی می توانیم یک تابلو با دو رنگ متفاوت داشته باشیم.
به طور معمول تابلو های ساخته شده در طول روز و روشنایی هوا خاموش می باشند که در این حالت تابلو مورد نظر به رنگ پلکسی آگاما خواهد بود و بعد از روشن شدن ، تابلو به رنگ SMD کار شده تغییر رنگ خواد داد.
برای مثال در تصویر بالا حروف برجسته ساخته شده از نوع نئون پلاستیک می باشد.در ساخت این حروف از پلکسی گلاس آگاما مشکی برای روی کار ، پلکسی گلاس سفید و سبز برای دور حروف ، پلکسی گلاس سفید برای لبه حروف و SMD فول کالر برای نور پردازی استفاده شده است.
برای ساخت حروف برجسته آگاما در تصویر فوق ابتدا پلکسی آگاما را روی پلکسی سبز و بعد هر دو آنها را روی پلکسی سفید مونتاژ کرده و در آخر لبه کار دور تا دور پلکس قرار می گیرد.برای نور پردازی در این حروف از اس ام دی فول کالر استفاده شده است.همانطور که مشاهده می کنید در این تصویر حالت خاموش و روشن حروف قرار گرفته است که پلکسی آگاما به کار رفته در حروف در حال خاموش مشکی و در حالت روشن به رنگ اس ام دی های فول کالر به کار رفته می باشد.در این حروف اس ام دی های فول کالر به دلیل دارا بودن افکتهای متنوع با 16 میلیون رنگ ، زیبایی خاصی را به تابلو ساخته شده خواهد بخشید. دقت داشته باشید که پلکسی های آگاما را می توان در رنگ های متنوعی در تابلو چلنیوم ، حروف استیل و حروف های برجسته دیگر نیز به کار برد و در هر زمان هنر تابلو سازی را به چالش کشید.