یکی از مهم ترین عواملی که در کسب مشتری فروشگاه های لوازم یدکی تاثیر گذار است طراحی تابلو لوازم یدکی است؛ طراحی مناسب و حرفه ای تابلو مغازه لوازم یدکی در بازاری که رقابت در آن به طور روزانه در حال افزایش است می تواند درآمد شما از کسب و کارتان را دگرگون سازد.

تابلو لوازم یدکی


در این مقاله قصد داریم به بررسی نکات مربوط به انتخاب تابلو لوازم یدکی و انواع آن بپردازیم.

نکات موثر در طراحی تابلو لوازم یدکی

فروشگاه های لوازم یدکی به دلیل تنوع بالای خدمات و محصولات، با طیف عظیمی از مشتریان سر و کار دارند که نتیجه این موضوع افزایش رقابت بر سر جذب مشتریان است و اهمیت تبلیغات و بازاریابی در این حوزه اینجا مشخص می شود.

تابلوی یک مغازه نقش مهمی در شکل گیری تصویر اولیه ای که در ذهن دیگران از کسب و کار شما به وجود می آید دارد؛ این موضوع سبب شده است که صاحبان کسب و کار روش های سنتی را کنار گذاشته و برای طراحی و نصب تابلوهای حرفه ای به تابلو سازی های معتبر رجوع کنند.

جدا از اهمیت و نقش تابلو مغازه در جذب مشتری در ادامه این مطلب قصد داریم به طور خاص به بررسی نکاتی که لازم است در انتخاب یک تابلو لوازم یدکی حرفه ای بدانید بپردازیم.

انتخاب نوع تابلو لوازم یدکی

نوع تابلو مغازه معمولا با توجه به محل فروشگاه شما، مشتریانی که با آنها سر و کار دارید، بودجه و سلیقه شما انتخاب می شود؛ اما در کنار تمام این مسائل باید جنس تابلوی شما به گونه ای باشد که کیفیت و انعطاف لازم برای پیاده سازی آنچه در ذهن دارید را داشته باشد.
انتخاب این تابلو ها همانطور که گفته شد معمولا با توجه به بودجه، نوع نمایش ( روز و شب) و دوام تابلو مغازه در شرایط آب و هوایی مختلف انجام می شود؛ به عنوان مثال دو نوع از تابلو هایی که در این حوزه استفاده می شود تابلو ال ای دی و تابلو چلنیوم لوازم یدکی است.

تابلو چلنیوم لوازم یدکی

تابلو چلنیوم لوازم یدکی

اغلب فروشگاه های لوازم یدکی اهمیت زیادی به تابلو فروشگاه خود و کیفیت و طراحی آن نمی دهند که این مورد همواره یک نکته منفی برای آنها محسوب می شود.

طراحی و نصب یک تابلو چلنیوم برای لوازم یدکی علاوه بر اینکه از لحاظ زیبایی بصری تابلو مغازه می تواند شما را نسبت به رقبا متمایز کند به دلیل کیفیت بالا و سایر ویژگی های خاص چلنیوم یک پیشنهاد مناسب بشمار می رود.

تابلو چلنیوم یکی از مدرن ترین و پر استفاده ترین انواع تابلو ها برای تابلو مغازه است که تابلو چلنیوم لوازم یدکی نیز از این امر مستثنی نیست؛ این تابلو ها به دلیل خواص ویژه خود از جمله مقاومت بالا در شرایط مختلف، قابلیت نورپردازی داخلی که امکان دیده شدن تابلو در شب را به خوبی می دهد و ظاهر براق خود به یکی از محبوبترین گزینه ها در انتخاب تابلو مغازه لوازم یدکی تبدیل شده اند.

استفاده از تابلو چلنیوم برای فروشگاه لوازم یدکی می تواند تا حد زیادی به افزایش اعتبار و قدرت برند شما در میان همکاران خود اضافه کند، زیرا اغلب فروشگاه های لوازم یدکی از تابلو های بنری یا ال ای دی برای تابلو سر در استفاده می کند که امروزه در دنیای پر زرق و برق تبلیغات، قدیمی و از مد افتاده محسوب می شوند.

تابلو ال ای دی لوازم یدکی

تابلو ال ای دی لوازم یدکی

از دیگر تابلو های پرکاربرد برای فروشگاه های لوازم یدکی خودرو، تابلو ال ای دی می باشد که قطعا در گوشه و کنار خیابان ها با نمونه های ال ای دی ثابت و ال ای دی روان برخورد داشته اید.

از دیگر تابلوهای پرکاربرد برای فروشندگان لوازم خودرو می توان به تابلو نئون لوازم یدکی اشاره نمود که به منظور جلب توجه در شب در فروشگاه های لوازم یدکی استفاده می شوند.

این تابلو ها نسبت به تابلو چلنیوم از لحاظ هزینه ارزانتر هستند اما قطعا زیبایی و تنوعی که تابلو چلنیوم لوازم یدکی خودرو به مشتریان انتقال می دهد را نخواهند داشت.

اگر فروشگاه لوازم یدکی خودرو یا موتور سیکلت شما در مناطق پر رقابت از لحاظ مشتری برای اینگونه خدمات نیست و از جمله فروشگاه های بین جاده ای هستید و مشتریان خاص خود را دارید استفاده از تابلو LED یا نئون برای شما کافیست؛ اما اگر در مناطق پر رقابت و مکان هایی که فروشگاه های هم صنف شما ( خدمات خودرو یا موتورسیکلت) زیاد هستند به شما تابلو چلنیوم یا انواع حروف های برجسته را پیشنهاد می دهیم.

قیمت تابلو لوازم یدکی خودرو

همانطور که می دانید تابلوها در ابعاد، جنس ها و ویژگی هایی مختلفی تولید می شوند و این فاکتورها در تعیین قیمت تابلو لوازم یدکی اتومبیل و موتورسیکلت نقش اساسی دارند.

از آنجا که تابلو چلنیوم از پرمصرف ترین تابلوها در حوزه ی لوازم یدکی است شما می توانید برای اطلاع از قیمت تابلو چلنیوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

آیا قیمت تابلو لوازم یدکی موتور با خودرو تفاوتی دارد؟

خیر، به طور معمول آنچه که در قیمت تابلوها تفاوت ایجاد می کند علاوه بر طرح تابلو لوازم یدکی خودرو و موتور سیکلت، ابعاد و جنس آن است؛ برای مثال تابلو چلنیوم نسبت به تابلو ال ای دی در ابعاد برابر، قیمت بیشتری خواهد داشت.

همچنین در بین تابلوهای چلنیوم با ابعاد برابر نیز وجود ویژگی های دیگری مانند نورپردازی داخلی می تواند باعث تفاوت قیمت شود؛ یک تابلو سازی معتبر و با تجربه به خوبی به شما در این زمینه مشاوره خواهد داد تا بهترین طرح تابلو لوازم یدکی خود را با توجه به بودجه و نیازتان انتخاب و نصب کنید.

نمونه تابلو مغازه لوازم یدکی

هر صنف و کسب و کاری با توجه به نوع مشتریان و سبک کاری که دارد از رنگ ها، فونت ها و فرم کلی به خصوصی در تابلو سردر مغازه خود استفاده می کند که این موضوع به شناختی که صاحبان مشاغل از سلیقه و علایق مشتریان خود دارند بر می گردد.

برای مثال رستوران ها بیشتر از تابلوهایی استفاده می کنند که رنگ های گرم مثل قرمز در آنها زیاد به کار رفته باشد، به دلیل اینکه این رنگ ها احساس صمیمیت و هیجان را در مشتریان بر می انگیزد.
در این مقاله عکس چند نمونه تابلو مغازه لوازم یدکی آورده ایم که می توانید از آنها برای کسب و کار خود نیز ایده بگیرید.
 
تابلوهای لوازم یدکی نقش حیاتی در جذب مشتریان و معرفی هویت برند فروشگاه دارند که طراحی یک تابلو جذاب با استفاده از رنگ‌ها، فونت‌ها، و نمادهای مرتبط با خودرو، همراه با نورپردازی مناسب، می‌تواند به افزایش دید و شناخته شدن فروشگاه کمک کند؛ لذا انتخاب متریال‌های باکیفیت و رعایت اصول برندینگ و مقررات محلی، تأثیر بسیاری بر اذهان مشتریان می‌گذارد و به افزایش فروش و ارتقای کسب‌وکار نیز منجر می‌شود.