امروزه حروف های برجسته در صنعت تابلو سازی از اهمیت و‌ جایگاه ویژه ای به عنوان تبلیغات برخوردار هستند که در این مطلب قصد داریم به یکی از انواع آن به نام حروف برجسته ایستاده بپردازیم و در رابطه با روش تولید آن توضیح دهیم.

حروف برجسته ایستاده


تنوع و گستردگی محصولات تابلو سازی در عصر حاضر به شکلی است که می توان با عبور از سطح شهر و دقت به تابلوهای تبلیغاتی آنها را رویت نمود و به تفاوت و شکل های مختلف تابلوها پی برد.

از نمونه های تابلو تبلیغاتی که خود در انواع متفاوتی ساخته می شوند باید به تابلوهای حروف برجسته اشاره نمود که اکثر آنها قابل نور پردازی هستند و با استفاده از متریال های مختلفی مانند آهن، استیل، پلاستیک و… ساخته می شوند و به عنوان یک گذینه تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرند.


حروف برجسته ایستاده چیست؟

حروف برجسته ایستاده چیست؟

به طور کلی هر نوع حروفی که در تابلو سازی به صورت برجسته ساخته شود، حروف برجسته نام دارد و اگر حروف های برجسته را طوری تولید کرد که بتوان به شکل ایستاده از آن استفاده کرد به آن، حروف برجسته ایستاده گفته می شود.

ساخت حروف های برجسته ایستاده به این صورت است که پایه هایی از جنس آهن، آلومینیوم و… در قسمت زیر حروف تعبیه می شود که با انجام این کار، حروف به شکل ایستاده روی زمین یا دیگر سطوح قرار می گیرد و یک نام تجاری یا برند را نمایش می دهد.


کاربرد حروف برجسته ایستاده

کاربرد حروف برجسته ایستاده

در مورد کاربرد حروف برجسته ایستاده باید گفت که این شکل از تابلو تبلیغاتی معمولا برای محیط هایی مانند سمینارها، نمایشگاه ها، میادین، پشت بام ها و… به کار می رود.

به عنوان مثال فرض کنید می خواهیم نام یک شرکت را در محیط نمایشگاه به شکلی به نمایش درآوریم که مخاطبین با عبور از سالن ها و غرفه های نمایشگاه به راحتی آن را مشاهده کنند؛ مسلما ساخت یک تابلو حروف برجسته ایستاده می تواند به بهترین شکل از پس این موضوع برآید و یک برند سازی زیبا و البته متفاوتی را رقم بزند؛ لذا پیشنهاد می شود از این گذینه جذاب تبلیغاتی غافل نباشیم.

لازم به ذکر است که حروف های برجسته ایستاده را می توان به صورت ثابت و یا متحرک تولید نمود.


انواع حروف برجسته ایستاده

همانطور که گفتیم حروف های برجسته با استفاده از متریال های مختلفی ساخته می شوند که هر کدام از آنها با نام های مختلفی شناخته می شوند و تمامی آنها به صورت ایستاده نیز قابل ساخت هستند که در ادامه با مهمترین شان آشنا خواهیم شد.


حروف نئون پلاستیک ایستاده

حروف نئون پلاستیک ایستاده

حروف پلاستیک ایستاده یکی از حروف های برجسته است که با استفاده از پلکسی گلاس ساخته می شود و نام دیگر آن حروف نئون پلاستیک است.

این مدل از حروف برجسته سالیان زیادی است که توسط تابلو سازان تولید می شود و به دلیل زیبایی که دارد، همچنان مورد استفاده قرار می گیرد.

تابلو نئون پلاستیک را می توان به صورت ایستاده نیز تولید کرد که روش ساخت آن هم با تعبیه کردن پایه های از جنس آهن و… میثر می باشد.


حروف چلنیوم ایستاده

حروف چلنیوم ایستاده

ساخت تابلو چلنیوم در تابلو سازی یکی از اجراهای پر سفارش و متعدد تابلو سازان است، به طوریکه می توان گفت در سالهای اخیر و در حال حاضر، تابلو چلنیوم محصولی است که فروش آن در صدر جدول تولیدات تمامی تابلو سازها قرار دارد.

این محصول تابلو سازی آنقدر پر فروش است که نوع ایستاده آن هم توسط مشتریان سفارش داده می شود و می توان با ساخت پایه برای تابلو چلنیوم، آن را به صورت ایستاده در محیط های داخلی یا بیرونی قرار داد.


حروف لاسوگاسی ایستاده

حروف لاسوگاسی ایستاده

نوع دیگر حروف برجسته ایستاده که امروزه می توان نمونه های آن را در مکان هایی مانند نمایشگاه ها، پاساژها و حتی مراسم های جشن مشاهده نمود حروف لاسوگاسی است.

حروف لاسوگاسی نوعی حروف است که با استفاده از آهن، پلکسی و استیل ساخته شده و با استفاده از لامپ های گرد نورپردازی می شود.

ساخت تابلو لاسوگاسی ایستاده هم دقیقا مانند دیگر حروف های برجسته ایستاده، با نصب پایه در قسمت زیر حروف انجام می شود.


حروف فلزی ایستاده

حروف فلزی ایستاده

حروف های برجسته آهن و استیل در دسته حروف های فلزی قرار دارند که می توان هر دو آنها را به صورت ایستاده تولید کرد و به عنوان یک تابلو حروف برجسته تزئینی و یا تبلیغاتی از آن بهره برد.


به عنوان مثال می توان حروف استیل ایستاده را در محیط های داخلی شرکت و حروف آهن ایستاده را در میدان های شهر به کار برد که اجرای هر دو آنها به صورت ثابت و متحرک امکان پذیر می باشد.


حروف لبه سوئدی ایستاده

حروف لبه سوئدی ایستاده

لبه سوئدی یک نوع آلومینیوم است که برای برجسته کردن و لبه دادن حروف مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از جدیدترین متریال ها در صنعت تابلو سازی بشمار می رود.

ساخت حروف لبه سوئدی به صورت ایستاده مانند دیگر حروف های برجسته است که با استفاده از پروفیل های فلزی صورت می گیرد.

حروف برجسته لبه سوئدی به دلیل ضرافت و زیبایی که دارد یکی از تبلیغات مدرن در محیط های داخلی بشمار می رود و سفارش حروف لبه سوئدی ایستاده نیز یک پیشنهاد ویژه برای مشتریان خاص می باشد.

ناگفته نماند که حروف سوئدی ایستاده را می توان در فضاهای خارجی مانند پشت بام ها و یا میدان های شهر نیز مورد استفاده قرار داد و مشتریان و مخاطبان را به سمت کسب و‌ کارها و برندها جذب نمود.


قیمت حروف برجسته ایستاده

با توجه به اینکه حروف های برجسته انواع مختلفی دارند، باید گفت که قیمت آنها نیز با یکدیگر متفاوت می باشد و طبق تعرفه قیمت اتحادیه تابلو سازی، بر حسب متر محیط مشخص شده است که می توانید با مراجعه به لیست قیمت تابلوهای تبلیغاتی از این موضوع آگاه باشید.

اما نکته مهم این است که قیمت حروف های برجسته ایستاده کمی متفاوت است و قیمت گذاری روی آنها با توجه به ابعاد حروف و نوع پایه به کار رفته در آن مشخص می شود.

به عنوان مثال ساخت پایه حروف برجسته با استفاده از پروفیل های استیل، قیمت بالاتری نسبت به ساخت پایه با پروفیل آهنی دارد که پیشنهاد می شود جهت استعلام دقیق قیمت حروف برجسته با پایه با کارشناسان ما در تماس باشید.