حروف برجسته استیل و حروف آهن دو نوع از حروف های شناخته شده در تابلو سازی هستند که در گذشته به صورت کاملا دستی همراه با ابزارهای مربوطه ساخته می شدند و امروز به لطف تکنولوژی توسط دستگاه همراه با کیفیتی بی نظیر تولید می شوند که در این مطلب قصد داریم به طور کامل با ساخت حروف استیل و آهن با دستگاه آشنا شویم؛ لذا پیشنهاد داریم جهت آگاهی بیشتر و ثبت سفارش حروف آهن و استیل با دستگاه تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ساخت حروف استیل و آهن با دستگاه

امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی بسیاری از مشاغل و صنعت ها را درگیر نموده و آنها را برآن داشته تا به جهت پیشرفت و توسعه، با تکنولوژی همگام شوند که یکی از این صنعت ها تابلو سازی و ساخت تابلوهای تبلیغاتی است که حروف های فلزی مانند استیل و آهن هم برخی از آنها هستند.

حروف استیل چیست؟

حروف استیل چیست؟
حروف استیل یک نوع حروف برجسته است که با نام تابلو استیل هم شناخته می شود و متریال اصلی در ساخت آن استیل است؛ این حروف برجسته در انواع مختلفی تولید می شود و قابل نورپردازی و روشنایی نیز می باشد.

حروف استیل به دو روش دستی و با استفاده از دستگاه قابل ساخت می باشد که روش دستی آن به این صورت است که بعد از برش حروف، لبه حروف را با استفاده از ابزار خم دستی، قلع و هویه به حروف برش داده شده متصل می کنند.

اما روش ساخت با دستگاه بسیار متفاوت و البته با کیفیت بوده که در ادامه مطلب و بعد از تعریف حروف آهن با مراحل تولید آن آشنا خواهیم شد.

حروف آهنی چیست؟

حروف آهنی چیست؟
حروف آهن هم یکی دیگر از حزوف های برجسته است که با استفاده از ورق های آهن ساخته می شود که روش ساخت آن همانند استیل، به دو روش دستی و دستگاهی می باشد.

دستگاه های مورد نیاز در ساخت حروف فلزی

ساخت حروف فلزی با دستگاه نیازمند دو ماشین تابلو سازی است که یکی از آنها دستگاه خم لبه حروف فلز و دیگری دستگاه نقطه جوش است که در ادامه به آنها می پردازیم.

دستگاه خم لبه حروف فلزی

دستگاه خم لبه حروف فلزی
همانطور که اشاره کردیم حروف های برجسته فلزی برای برجسته شدن نیاز به لبه دادن دارند که در گذشته این لبه ها با استفاده از دست و ابزار خم دستی حالت داده می شدند.

یکی از دستگاه های مدرن و جدید در تابلو سازی که امروزه برخی از کارگاه های تابلو سازی بزرگ از آن بهرمند هستند، دستگاه خم لبه حروف فلزی است.

کاربرد این دستگاه به این صورت است که طرح مورد نظر حروف از طریق کامپیوتر به دستگاه ارسال می شود و دستگاه مورد نظر، تمام خم و زاویه های حروف را مطابق با طرح انجام می دهد.

دستگاه های با کیفیت و دارای برند معتبر، تمام خم و زاویه های حروف را بدون کوچکترین خطا انجام می دهند و به این صورت حروف مورد نظر آماده لبه دادن می شود.

دستگاه نقطه جوش حروف فلزی

دستگاه نقطه جوش حروف فلزی
بعد از اینکه خم لبه حروف فلزی با استفاده از دستگاه خم انجام گرفت، نوبت به متصل کردن لبه به حروف برش داده شده می شود که این کار توسط دستگاه جدید تابلو سازی به نام دستگاه نقطه جوش انجام خواهد شد.

کاربرد دستگاه نقطه جوش به این صورت است که لبه حروف در کنار برش حروف قرار می گیرد و با استفاده از پدال پایی مخصوص توسط اپراتور دستگاه به یکدیگر جوش داده می شود.

دقت جوش این دستگاه بسیار بالا و با ظرافت است که می توان بعد از پایان کار شاهد یک حروف زیبا همراه با جوش های بدون نقص در حروف بود.

مزایای ساخت حروف فلزی با دستگاه

مزایای ساخت حروف فلزی با دستگاه
ساخت حروف فلزی با استفاده از دستگاه  نقطه جوش و دستگاه خم دارای دو مزیت بسیار مهم است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت.

سرعت بخشیدن به ساخت حروف فلزی

دستگاه خم حروف فلزی قادر به خم کاری بیش از ۱۰۰ متر حروف در ساعت است و دستگاه نقطه جوش هم دارای توانایی جوش ۲۰ متر حروف در ساعت می باشد که می توان نتیجه گرفت که تولید ۲۰ متر حروف در ساعت به راحتی با استفاده از این دو دستگاه امکان پذیر است.

لازم به ذکر است که با اضافه کردن هر دستگاه نقطه جوش به کارگاه تابلو سازی، ساخت حروف در هر ساعت ۲۰ متر افزایش خواهد داشت و در کل باید اینطور عنوان کرد که هر دستگاه خم می تواند ۵ دستگاه نقطه جوش را در ساعت ساپورت کند.

کیفیت بالا و زیبایی حروف فلزی

استفاده از دستگاه خم و نقطه جوش حروف سازی علاوه بر اینکه سرعت ساخت حروف را افزایش می دهد، کیفیت ساخت را هم به طور قابل توجه و‌ محسوسی بالا می برد که این مورد به راحتی و با یک نگاه کلی برای هر شخصی قابل درک خواهد بود.

استفاده از دستگاه خم حروف باعث خم و زوایای بدون نقص در حروف خواهد شد و به کار گیری از دستگاه نقطه جوش، ظرافت جوش بالایی را به حروف القا می کند که در نهایت، ساخت حروف با کیفیت بسیار بالا صورت خواهد گرفت.

دوام بالای حروف فلزی

یکی از مهمترین موارد در ساخت حروف های فلزی دوام بالای آنهاست که به دو عامل مهم بستگی دارد؛ یکی از آنها متریال به کار رفته در ساخت و دیگری جوش حروف.

مورد اول که مربوط به دوام متریال می شود امریست بدیهی که تابلو ساز مورد نظر موظف به اجرای آن است.

مورد دوم هم که مربوط به جوش حروف می باشد بسیار مهم است که تابلو ساز باید از دستگاه نقطه جوش با وات بالا استفاده کند تا استحکام جوش حروف بالا باشد.

قیمت ساخت حروف استیل با دستگاه

قیمت ساخت حروف استیل با دستگاه

قیمت حروف فلزی در تابلو سازی بر حسب متر دور حروف در نظر گرفته می شود که این قیمت گذاری برای ساخت حروف به شکل دستی و یا دستگاه یکسان می باشد چرا که این قیمت گذاری روی حروف ساخته شده محاسبه می شود و تفاوتی در روش ساخت نخواهد داشت.

اما پیشنهاد می شود در صورت سفارش حروف استیل یا حروف های آهن حتما از تابلو ساز مورد نظر درخواست ساخت حروف با دستگاه را نمایید تا در سریعترین زمان ممکن، بهترین و با کیفیت ترین حروف را تحویل بگیرید.