کسب درآمد یکی از مهمترین موارد در زندگی بشر است که به واسطه آن می توان امرار معاش و گذران زندگی نمود؛ اما نکته مهم این است که هر فرد جهت کسب درآمد نیازمند شغل و صنعت می باشد که یکی از این مشاغل تابلو سازی و ساخت تابلوهای تبلیغاتی است که در ادامه با این صنعت آشنا خواهیم شد و به درآمد شغل تابلوسازی نیز خواهیم پرداخت.

درآمد شغل تابلو سازی چقدر است؟

تعریف تابلو سازی

منظور از تابلو سازی شغلی است که متخصصان و افراد با تجربه در آن اقدام به تولید انواع تابلوهای تبلیغاتی می نمایند که مشاغل دیگر می توانند با استفاده از محصولات تابلو سازان برای کسب و کارشان تبلیغ کنند.

صاحبان مشاغل، تابلوهای تبلیغاتی را برای کسب و کارشان سفارش می دهند و آنها را در مکان مورد نظر خود نصب می کنند؛ به عنوان مثال مغازه داران یا شرکت ها می توانند تابلو مغازه یا شرکت خود را سفارش داده و به عنوان تابلو سردر و... از آن بهرمند شوند.

درآمد تابلو سازی چقدر است؟

میزان درآمد تابلوسازی

اگر بخواهیم درآمد شغل تابلو سازی را بدانیم باید بگوییم که درآمد این شغل از ماهی 20 میلیون تومان تا ماهی 2 میلیارد تومان متغییر است که این تغییرات بستگی به عوامل مختلفی دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

مجهز بودن به کارگاه تابلو سازی

اولین موردی که عنوان مجهز بودن یک تابلو سازی را مشخص می کند در اختیار داشتن کارگاه تابلو سازی جهت ساخت انواع تابلو تبلیغاتی می باشد.

مسلما یک شرکت تابلو سازی که به کارگاه مجهز باشد می تواند تولید تابلوها را به طور مستقیم انجام داده و با قیمت مناسب به مشتریان عرضه نموده و در نهایت مشتریان را به خرید آسان تر سوق دهد.

مجهز بودن به دستگاه های تابلو سازی

امروزه دستگاه های تابلو سازی ساخت تابلوهای تبلیغاتی را از لحاظ سرعت و کیفیت بهبود بخشیده است، به طوریکه تابلوسازان مجهز به دستگاه توانسته اند مشتریان بیشتری را جذب خود نمایند؛ لذا دستگاه های تابلو سازی مانند دستگاه لیزر، دستگاه سی ان سی، دستگاه حروف ساز و... یکی از عوامل مهم در افزایش درآمد بشمار می روند.


نیروهای انسانی تابلو ساز

ساخت و نصب تابلوهای تبلیغاتی علاوه بر مجهز بودن به کارگاه و دستگاه تابلو سازی نیازمند نیروهای متخصص و مجرب می باشد؛ لذا هر چه که نیروهای تابلو ساز مشغول در مجموعه تابلو سازی حرفه ای تر عمل کنند مشتریان به آن مجموعه اعتماد نموده و سفارش تابلو تبلیغاتی خود را انجام می دهند.

ارتباط با مشتریان

و اما مهم ترین و اصلی ترین مورد در رابطه با میزان درآمد شغل تابلو سازی، ارتباط با مشتریان است که هر قدر تابلو سازان در این زمینه موفق تر باشند می توانند به درآمد بیشتری دست یابند؛ در واقع پایه اصلی درآمد زایی و میزان درآمد در هر شغلی ارتباط با مشتریان و جذب مشتری می باشد که تابلو سازی هم از این مورد مستثنی نیست.

تبلیغات، معاشرت با مشتریان، راهنمایی اصولی، قیمت مناسب و در نهایت صداقت از مهم ترین راه های ارتباط با مشتریان بشمار می روند.

محصولات تابلو سازی چیست؟

محصولات تابلو سازی چیست؟
همانطور که اشاره کردیم تابلوهای تبلیغاتی در انواع مختلفی توسط شرکت های تابلو سازی تولید می شوند که تولید هر کدام از آنها توسط متریال های مختلفی صورت می گیرد؛ لذا در ادامه جهت آگاهی بیشتر به برخی از آنها خواهیم پرداخت.

تابلو چلنیوم

قطعا اولین محصولی که به ذهن مشتریان تابلو سازی می رسد تابلو چلنیوم است، چرا که این مدل از تابلو تبلیغاتی از مشتریان زیادی برخوردار است و یکی از شناخته شده ترین محصولات تابلو سازی به حساب می آید.

در واقع تابلو چلنیوم یک نوع حروف برجسته است که با استفاده از اس ام دی های بلوکی نورپردازی می شود؛ این مدل از حروف برجسته در انواع مختلفی تولید می شود که همین موضوع باعث مطرح شدن بیشتر آن شده است.

تابلو نئون فلکسی

از جدیدترین تابلوهای تبلیغاتی که توسط تابلو سازان ساخته می شود تابلو نئون فلکسی است که نسل جدید تابلو نئون شیشه ای بشمار می رود.

جنس تابلو نئون فلکسی از پلاستیک نرم است که انعطاف پذیری و تنوع رنگ بالای آن، حس زیبایی را به مشتریان القا نموده و همین امر باعث سفارش و خرید این محصول به عنوان تابلو تبلیغاتی می باشد.


تابلو لایت باکس

محصول دیگر تابلوسازان مربوط می شود به تابلو لایت باکس؛ مشتریان و خریدارانی که علاقمند نمایش دادن تبلیغات خود به شکل تصویر و متن در رنگ های متنوع هستند می تواننند تابلو لایت باکس را سفارش دهند.

این تابلو همانطور که از نامش مشخص است به شکل یه جعبه ساخته می شود که از داخل قابل نورپردازی می باشد که روشنایی آن جلوه زیبایی از تابلو را به نمایش می گذارد.


تابلو کامپوزیت

کامپوزیت یک نوع ورق از جنس آلومینیوم است که می توان از آن به عنوان زیر کار حروف های برجسته استفاده نمود؛ به عنوان مثال می توان سردر یک شرکت یا مغازه، کامپوزیت نصب کرد و در نهایت حروف های برجسته را روی کامپوزیت قرار داد.


ساخت کدام تابلو تبلیغاتی درآمد بیشتری دارد؟

تابلو تبلیغاتی درآمدزا
اگر علاقمند به شغل تابلو سازی هستید و یا اینکه در این شغل فعالیت دارید باید گفت که ساخت تمام تابلوهای تبلیغاتی درآمد زا هستند؛ اما به طور کلی می توان بیشترین حاشیه سود تابلوهای تبلیغاتی را ساخت تابلوهایی مانند تابلو چلنیوم، تابلو لایت باکس، تابلو کامپوزیت، تابلو استیل، تابلو نئون پلاستیک و تابلو نئون فلکسی عنوان نمود.