نئون فلکسی یک متریال کاربردی است که امروزه بیشتر در جهت ساخت تابلوهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد که با توجه به برندها و تنوعات بسیاری که دارد در این مطلب قصد داریم به روش های تشخیص در انتخاب بهترین و با کیفیت ترین نوع آنها بپردازیم.

روش تشخیص بهترین نوع نئون فلکسی

نوع پلاستیک نئون فلکسی

نوع پلاستیک نئون فلکسی
نئون فلکسی یک نوع ریسه از جنس پلاستیک سیلیکونی است که درون آن ریسه های اس ام دی قرار گرفته است که ریسه های اس ام دی وظیفه روشنایی ریسه های نئون فلکسی را دارند و در حقیقت روشنایی نئون فلکسی به واسطه ریسه های به کار رفته در آن می باشد.
پلاستیک نئون فلکسی یکی از اساسی ترین موارد در تولید نئون فلکسی ها هستند که هر چقدر از جنس مرغوب تری باشند، نئون فلکس خاصیت انعاطف پذیری و طول عمر بیشتری را خواهد داشت.

روش تشخیص جنس پلاستیک نئون فلکس

با خم کردن نئون فلکسی در زوایای مختلف نباید در قسمت خم شده، تغییر رنگ، پارگی و یا قطعی اس ام دی ایجاد شود و باید نئون فلکس ظاهر و مقاومت اولیه خود را حفظ کند که در این صورت می توان نتیجه گرفت جنس نئون مرغوب بوده و مشکلی ندارد.

رنگ سیلیکون نئون فلکسی

رنگ سیلیکون نئون فلکسی
یکی از مراحل تولید نئون فلکسی مربوط می شود به رنگ سیلیکون آن که یک سیلیکون مرغوب می بایست رنگ مرغوب و با کیفیتی هم داشته باشد که این مرحله مربوط می شود به کارخانه تولید کننده نئون.

روش تشخیص رنگ سیلیکون نئون فلکسی

بهترین روش در تشخیص رنگ با کیفیت سیلیکون نئون فلکسی به این صورت است که یک پنبه را آغشته به الکل کنیم و روی قسمتی از سیلیکون حرکت دهیم.
مسلما با انجام این کار اگر جنس رنگ با کیفیت باشد از بین نخواهد رفت و مطمئنا رنگ سیلیکون نئون فلکسی از جنس با کیفیت و مرغوب است.

چیپ اس ام دی نئون فلکسی

چیپ اس ام دی نئون فلکسی
همانطور که گفتیم جهت روشنایی نئون فلکسی، داخل آن ریسه های اس ام دی قرار داده شده است که در هر ۲/۵ سانت این ریسه ها محلی برای برش دادن ریسه مشخص شده است که این محل برش از روی پلاستیک هم قابل مشاهده است.
در هر قسمت ۲/۵ سانتی متر ۳ عدد چیپ اس ام دی قرار داده شده است که هر چقدر نوع چیپ مرغوب و شدت نور آن بیشتر باشد، روشنایی نئون فلکسی با کیفیت خواهد بود.

روش تشخیص چیپ اس ام دی نئون فلکسی

با برش قسمتی از سیلیکون نئون فلکسی می توانیم تعداد چیپ های اس ام دی را مشاهده نماییم که بهترین تشخیص این است که در هر ۲/۵ سانت ۳ عدد چیپ و یک مقاومت قرار گرفته باشد و شدت نور هر چیپ هم مناسب باشد.

جریان مصرفی نئون فلکسی

جریان مصرفی نئون فلکسی
نئون فلکسی هایی که مخصوص ساخت تابلو نئون فلکسی هستند در هر یک متر، 1 آمپر جریان مصرف می کنند که این نکته بسیار حائز اهمیت می باشد چرا که در حال حاضر استاندار لازم برای این مدل از تابلوها برابر با 1 آمپر می باشد.

روش تشخیص آمپر مورد نیاز نئون فلکسی

روش تشخیص جریان مصرفی نئون فلکسی نیازمند کمی تخصص است که می توان از یک شخص متخخص الکترونیک و یا تابلو ساز حرفه ای این درخواست را داشت؛ اما به طور کلی باید گفت که جهت محاسبه دقیق نیازمند دستگاه اهم متر خواهیم بود.

ولتاژ مصرفی نئون فلکسی

ولتاژ مصرفی نئون فلکسی
ریسه های نئون فلکسی به دو نوع ولتاژی تقسیم می شوند که یکی 220 ولت و دیگری 12 ولت است؛ نئون فلکسی های 220 ولت معمولا برای نورپردازی ساختمانها مورد استفاده قرار می گیرند و نئون فلکسی های 12 ولت برای ساخت تابلو نئون فلکسی.
نکته مهم در رابطه با نئون فلکسی های 12 ولت هم این است که برای روشنایی آنها نیازمند منبع تغذیه هستیم تا بتوانیم ولتاژ 220 شهری را به 12 ولت تبدیل کنیم.

روش تشخیص ولتاژ نئون فلکسی

جهت آگاهی از ولتاژ نئون فلکسی دو راه ساده وجود دارد؛ یکی سوال از فروشنده نئون و دیگری مشاهده اطلاهاتی که روی ریسه نئون فلکسی درج شده است.

خط برش نئون فلکسی

خط برش نئون فلکسی
در رابطه با خط برش نئون فلکسی باید گفت که نئون فلکسی استاندارد برای ساختمان ها در هر 1 متر خط برش دارند و نئون فلکسی تابلویی در هر 2/5 سانت دارای خط برش است که تشخیص خط برش در ریسه های نئون فلکسی به وضوح از روی پلاستیک آن قابل مشاهده می باشد.

برند ریسه نئون فلکسی

برند ریسه نئون فلکسی
نئون فلکسی ها با برندهای متفاوتی در بازار عرضه می شوند که مطمئنا برندهای با کیفیت در میان تابلو سازان شناخته شده اند که می توانید به راحتی در مورد آنها اطلاعات کسب نمایید؛ به عنوان مثال برخی از برندهای معتبر بازار در حال حاضر عبارتند از نوین لایت، سامسونگ، اپکس و... که تشخیص آنها هم رویت آنها روی نئون می باشد.