تکنولوژی در دنیای امروز یکی از عوامل بسیار مهم در زندگی افراد بشمار می رود به طوریکه باید گفت انسان امروزی بدون تکنولوژی با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد و مسلما شرایط فعلی را نخواهد داشت.

پیکسل ال ای دی فولکالر با لایت باکس


یکی از مواردی که تکنولوژی در آن تاثیرات مثبتی را رقم زده است مربوط می شود به تابلوهای تبلیغاتی که در ادامه به یکی از به روزترین آنها اشاره خواهیم داشت.

قبل از پرداخت به اصل موضوع بهتر است به تعریف دو موضوع مهم بپردازیم که پیشنهاد داریم تا انتها با ما همراه باشید.

پیکسل ال ای دی فول کالر

پیکسل ال ای دی فولکالر

روشنایی یکی از موضوعات مهم دیگر در زندگی بشر بشمار می رود که می توان وجود آن را در صنعت تابلو سازی هم به خوبی رویت نمود؛ یکی از لوازم روشنایی که امروزه در صنعت تابلو سازی استفاده می شود، پیکسل های ال ای دی نام دارد.
در تعریف پیکسل باید گفت که کوچکترین عنصر ساخت تصویر پیکسل می باشد که این مورد در تابلوها و لوازم روشنایی هم صدق می کند.
هر کدام از ال ای دی هایی که در انواع تابلوهای تبلیغاتی به کار گرفته می شوند هم یک نوع پیکسل بشمار می روند؛ به عنوان مثال ال ای دی هایی که در ساخت تابلو ال ای دی ثابت و روان هم به کار می روند هر کدامشان یک پیکسل هستند.
از دیگر ال ای دی هایی که به عنوان پیکسل شناخته می شوند، ال ای دی های فول کالر هستند که یکی از مدرن ترین آنها هم با عنوان تابلو پیکسل انگشتی شناخته می شود که تولید 16 میلیون رنگ در آن از مزیت های این نوع از ال ای دی بشمار می رود.

لایت باکس

لایت باکس
یکی از تابلوهایی که بسیار به آن پرداخته ایم مربوط می شود به تابلو لایت باکس که در تعریفی کوتاه باید اینطور نوشت که لایت باکس ها به جعبه هایی گفته می شود که با استفاده از متریال های مختلف ساخته شده و از داخل نورپردازی می شوند.

تابلو لایت باکس پیکسلی

تلفیق کردن تابلوهای تبلیغاتی در تابلوسازی یکی از امور رایج در این صنعت بشمار می رود که مسلما ارتباط نزدیکی با خلاقیت و ایده پردازی یک مجموعه تابلو سازی را دارد و در واقع ایده های نو توسط تابلو ساز ها می تواند منجر به تولید تابلوهای تبلیغاتی مدرن باشد.
بعد از ورود ال ای دی های پیکسلی فول کالر، تابلو سازی ها از آن در برخی از تابلوهای تبلیغاتی استفاده کردند که می توان یکی از نمونه های رایج آن را، کاربرد در حروف های برجسته نام برد.
موضوع مهمی که به آن اشاره کردیم تلفیق و ایده پردازی در تابلو سازی است و یکی از ایده های جدیدی که برخی از تابلو سازان به واسطه آن اقدام به ساخت تابلو تبلیغاتی نموده اند، تلفیق پیکسل های ال ای دی فول کار با تابلو لایت باکس است که در ادامه به دو مورد رایج آن می پردازیم.

لایت باکس کامپوزیت و ال ای دی فول کار

لایت باکس کامپوزیت و ال ای دی فولکار
با استفاده از ورق های کامپوزیت می توان تابلوهای بسیاری را تولید نمود که تابلو کامپوزیت از نوع لایت باکس هم نمونه ای از یک تابلو تبلیغاتی بشمار می رود که با نام تابلو لایت باکس کامپوزیت شناخته می شود.
از اجراها و نمونه هایی که می توان تابلو لایت باکس کامپوزیت تولید کرد به این صورت است که می توان بعد از ساخت تابلو لایت باکس با استفاده از کامپوزیت، دور تا دور تابلو را با استفاده از ال ای دی های فول کالر نورپردازی نمود که تصویر بالا یکی از پروژه های مربوط به این شکل از تابلو می باشد.

لایت باکس تلفیقی با روشنایی ال ای دی فول کالر

لایت باکس تلفیقی با روشنایی ال ای دی فولکالر
در تصویر بالا یک لایت باکس تلفیقی را مشاهده می کنید که با استفاده از ورق های استیل و پلکسی گلاس تولید و با استفاده از ال ای دی های فول کار تزئین شده است.
مراحل ساخت این لایت باکس به این صورت انجام گرفته که در ابتدا ورق استیل به شکل یک رینگ ساخته شده و بعد از آن پلکسی گلاسی که روی آن تبلیغات درج شده داخل رینگ استیل قرار داده شده است.
همانطور هم که ملاحظه می شود، دور این تابلو، پیکسل های ال ای دی فول کالر مونتاژ شده که زیبایی این تابلو را چند برابر کرده است.

اطلاعات برق مصرفی ال ای دی پیکسلی

از دیگر فاکتورهای مهمی که قبل از سفارش هر تابلو تبلیغاتی می بایست به آن دقت شود، مقدار برق مصرفی می باشد و مسلما هر قدر این میزان کاهش داشته باشد، صرفه جویی در هزینه ها و همچنین مصرف انرژی را به دنبال خواهد داشت.
در رابطه با اطلاعات فنی برق ال ای دی پیکسلی فول کالر هم باید گفت که ولتاژ مورد نیاز جهت روشنایی هر لامپ فول کالر برابر با 5 ولت است که هر ال ای دی نیز 3 وات مصرف برق را دارد.

قیمت تابلو لایت باکس پیکسلی

مورد آخر هم که باید به آن بپردازیم قیمت تابلو لایت باکس پیکسلی است که ارتباط مستقیمی با متریال مصرفی آن خواهد داشت؛ به عنوان به کار گیری از ورق کامپوزیت، استیل و پلکسی در تابلو می تواند باعث تغییر در قیمت باشد.
اما به طور کلی می توان اینطور گفت که قیمت این نوع از تابلوها برحسب متر مربع محاسبه می شود و در آخر تعداد ال ای دی های فول کالر در تابلو هم به شکل مجزا محاسبه شده و قیمت نهایی به مشتری اعلام می گردد.