حروف های برجسته از تابلو های تبلیغاتی هستند که در نمونه ها و شکل های مختلفی تولید می شوند که این تولیدات توسط شرکت های تابلو سازی صورت می پذیرد؛ اما نکته ای که می خواهیم در این مطلب به آن بپردازیم این است که کدام یک از حروف های برجسته بعد از اینکه در محل مورد نظر نصب می شوند، دارای دید و نمای بهتری هستند؛ لذا پیشنهاد داریم تا انتهای این مطلب جهت آگاهی بیشتر با ما همراه باشید.

کدام نوع از حروف برجسته نما و دید بهتری دارند؟

تعریف حروف برجسته

اگر به طور کلی بخواهیم یک تعریف از حروف برجسته داشته باشیم باید بگوییم که حروف برجسته به شکلی از حروف گفته می شود که توسط حروف سازان مجرب تابلو سازی با استفاده از متریال های مختلف به شکل برجسته تبدیل می شوند؛ به عنوان مثال حروف استیل یکی از حروف هایی است که با استفاده از ورق های استیل به شکل برجسته ساخته می شود.

در ادامه به چند نوع از حروف های برجسته پر فروش که از متقاضیان و خریداران بسیاری برخوردار هستند و همچنین نما و دید زیبایی را هم دارند خواهیم پرداخت تا با توجه به تعاریف آنها قادر باشیم بهترین نوع را به عنوان تبلیغات خود انتخاب نماییم.

حروف برجسته نئون پلاستیک

حروف برجسته نئون پلاستیک
نئون پلاستیک در تابلو سازی به نوعی از حروف های برجسته گفته می شود که با استفاده از پلکسی گلاس تولید می شود؛ به این صورت که لبه حروف و روی حروف، هر دو از جنس پلکسی گلاس هستند و با توجه به اینکه پلکسی گلاس قابلیت عبور نور از خود را دارد باید گفت که حروف نئون پلاستیک از رو و لبه دارای روشنایی می باشد.
در حقیقت روشنایی حروف نئون پلاستیک از دو جهت، می تواند یکی از مزیت های آن باشد که باید این مورد را از امتیازات بالای دید و نمای زیبا در نئون پلاستیک عنوان نمود.

حروف برجسته چنلیوم

حروف برجسته چنلیوم
یک نوع حروف برجسته که تقریبا نسل جدیدی از حروف ها بشمار می رود، حروف برجسته چنلیوم نام دارد که با عنوان تابلو چلنیوم یا حروف چلنیوم هم شناخته می شود؛ دو متریال اصلی که در تولید حروف چلنیوم استفاده می شود عبارتند از رول چنلیوم و پلکسی گلاس که رول چنلیوم به عنوان لبه حروف و پلکسی گلاس به عنوان روی حروف استفاده می شود.
همانطور که گفتیم پلکسی گلاس نور را از خود عبور می دهد؛ اما چنلیوم یک نوع آلومینیوم است که مسلما با توجه به ماهیتی که آلومینیوم دارد نور از آن عبور نمی کند؛ در حقیقت حروف چنلیوم از رو دارای روشنایی است، اما از لبه هیچ نوری از آن عبور نمی کند.
اما نکته مهم دیگر این است که این مدل از حروف تنوع بالایی دارد و در واقع تابلو سازان انواع تابلو چلنیوم را تولید می کنند که امروزه یکی از جدید ترین های آن حروف چلنیوم پانچ است که علاوه بر اینکه می توان شاهد نور پردازی از سطح کار بود، این قابلیت از لبه حروف هم امکان پذیر است؛ البته نور پردازی از قسمت هایی از لبه عبور می کند که دارای پانچ هستند.
در نهایت باید گفت که چنلیوم هم یکی از حروف هایی است از دید و نمای بسیار بالایی برخوردار است که می توان این مورد را در انواع تولید آن شاهد بود.

حروف برجسته لاسوگاسی

حروف برجسته لاسوگاسی
از دیگر حروف های برجسته عصر نوین تابلو سازی که امروزه می توان نمونه های متفاوت آن را در سطح شهر شاهد بود حروف برجسته لاسوگاسی نام دارد که با نام تابلو لاسوگاسی هم در میان مشتریان شناخته می شود؛ تابلو حروف برجسته لاسوگاسی شکلی از حروف برجسته است که با استفاده از متریال هایی مانند آهن، استیل، چنلیوم و پلکسی گلاس ساخته می شود.
این مدل از حروف برجسته با استفاده از لامپ هایی که با عنوان لامپ لاسوگاسی شناخته می شوند نور پردازی می شود که نور پردازی آنها به این شکل است که بعد از ساخت حروف برجسته، داخل حروف، لامپ های لاسوگاسی قرار می گیرد که مسلما این عمل باعث خواهد شد تا روشنایی تابلو به واسطه لامپ ها به نمایش در آید.
نما و دید تابلو لاسوگاسی به عنوان یک حروف برجسته از امتیاز بالایی میان حروف های برجسته برخوردار است که با توجه به سلیقه مشتریان، رنگ بندی لامپ ها و متریال های ساخت حروف در نظر گرفته می شود.

حروف برجسته وکیوم

حروف برجسته وکیوم
دیگر حروف برجسته ای که باید در این مطلب به آن اشاره نماییم حروف برجسته وکیوم است که مانند حروف برجسته لاسوگاسی با استفاده از متریال هایی مانند آهن، استیل، چنلیوم و پلکسی گلاس ساخته می شود؛ نام گذاری حروف برجسته وکیوم بر این اساس است که سطح آن به شکل سه بعدی به نمایش گذاشته می شود.
سه بعدی کردن روی حروف وکیوم که از جنس پلکسی گلاس است با استفاده از دستگاه وکیوم صورت می پذیرد؛ اما نکته قابل تامل در رابطه با حروف وکیوم این است که اگر لبه حروف از جنس پلکسی گلاس باشد می توان نور را علاوه بر سطح حروف از لبه آن هم شاهد بود که در این صورت دید و نمای حروف بسیار متفاوت و چشمگیر خواهد بود.

حروف برجسته استیل

حروف برجسته استیل
در آخر هم بهتر است بپردازیم به حروف برجسته استیل که از فروش بالایی میان مخاطبان برخوردار است؛ حروف استیل همانطور که از نامش مشخص است با استفاده از استیل تولید می شود و به این دلیل که استیل از زمان های دور از متریال های چشم نواز و زیبا بشمار می رفته، می تواند از جایگاه ویژه ای در تابلو سازی و جذب مشتریان برخوردار باشد.
حروف استیل را می توان به شکل نور پردازی شده و بدون نور اجرا کرد که هر دو آنها دارای نما و دید زیبایی هستند.
البته در رابطه با حروف استیل باید گفت که ماهیت استیل هم به گونه ای است که نور از آن عبور نمی کند و در صورت اجرای آن به شکل نور پردازی شده می بایست نور را در قسمت پشت آن قرار داد و در نهایت حروف را با کمی فاصله روی زمینه مورد نظر نصب کرد که در این صورت شاهد نور پردازی به شکل هاله ای از نور در اطراف حروف استیل خواهیم بود؛ همچنین می توان پشت حروف، پلکسی گلاس قرار داد که در این صورت هم نور پردازی در قسمت پلکسی گلاس قابل رویت خواهد بود.