در بسیاری از مطالب گذشته به تابلو های تبلیغاتی پرداختیم و گفتیم که تابلو های تبلیغاتی به تابلو هایی گفته می شود که پیام آور تبلیغات هستند که این پیام ها می تواند به واسطه عکس، متن و شکل های متفاوت بر روی تابلو ها به نمایش در آید که به این شکل از تبلیغات، تبلیغات محیطی نیز گفته می شود و نمونه هایی از آن عبارتند از بیلبوردهای تبلیغاتی، تابلو سردر شرکت ها، تابلو سردر پاساژ ها، تابلو مغازه ها و موارد مشابه دیگر.

تابلو لایت باکس نئون پلاستیک و مراحل ساخت آن


یکی از تابلو های تبلیغاتی که امروزه از آن به عنوان تبلیغات در محیط هایی که نام برده شد، استفاده می شود تابلو باکس نئون پلاستیک است که در ادامه به توضیح و مراحل ساخت آن خواهیم پرداخت.

تابلو لایت باکس نئون پلاستیک

تابلو لایت باکس نئون پلاستیک
در رابطه با تابلو لایت باکس باید بگوییم که لایت باکس ها تابلو های تبلیغاتی هستند که به شکل یک جعبه ساخته می شوند و از داخل مورد نور پردازی قرار می گیرند که پیشنهاد داریم جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با این نوع از تابلو ها به مطلب تابلو لایت باکس مراجعه نمایید؛ لایت باکس ها انواع متفاوتی دارند که یکی از آنها تابلو لایت باکس نئون پلاستیک است.

تابلو لایت باکس نئون پلاستیک با استفاده از پلکسی گلاس که یک نوع پلاستیک پر کاربرد در تابلو سازی است ساخته می شود که بعد از ساخت می توان آن را از داخل نور پردازی کرد که این نور پردازی هم با استفاده از اس ام دی های بلوکی یا خطی انجام می گیرد؛ در رابطه با تبلیغات روی لایت باکس نئون پلاستیک هم باید گفت که می توان از روش هایی مانند چاپ استیکر، چاپ فلت بد، چاپ بک لایت و برش پلکسی استفاده کرد که در ادامه قصد داریم تا با روش برش پلکسی گلاس روی لایت باکس پلاستیک بیشتر آشنا شویم.

مراحل تولید لایت باکس پلاستیک

مراحل تولید لایت باکس پلاستیک
تمام تابلو های تبلیغاتی جهت تولید می بایست مراحل متفاوتی را بگذارانند که تابلو لایت باکس پلاستیک هم به همین صورت است؛ لذا در ادامه به مراحل تولید این شکل از تابلو تبلیغاتی به طور کامل خواهیم پرداخت.

طراحی تابلو لایت باکس نئون پلاستیک

طراحی تابلو لایت باکس نئون پلاستیک
اولین مرحله جهت تولید تابلو های تبلیغاتی مربوط می شود به طراحی تابلو ها که هر کدام از آنها با نرم افزارهای متفاوتی صورت می گیرند؛ به عنوان مثال طراحی تابلو فلکسی فیس و یا لایت باکس ها بیشتر با نرم افزارهایی مانند فتوشاپ و نرم افزارهای مشابه انجام می شود و یا طراحی تابلو های حروف برجسته مانند تابلو چلنیوم معمولا با نرم افزار هایی مانند کورل صورت می پذیرد؛ البته لازم به ذکر است که می توان به شکل تلفیقی از نرم افزار ها نیز جهت طراحی تابلو ها استفاده نمود اما در اکثر مواقع به کار گیری از نرم افزار ها با توجه به موارد ذکر شده خواهد بود.

در رابطه با طراحی تابلو لایت باکس نئون پلاستیک هم به دلیل اینکه تماما پلکسی گلاس در آن به کار می رود در اکثر مواقع از نرم افزار کورل استفاده می شود.

برش روی کار تابلو لایت باکس نئون پلاستیک

برش روی کار تابلو لایت باکس نئون پلاستیک
بعد از طراحی تابلو لایت باکس پلاستیکی نوبت به برش صفحه اصلی آن می رسد که باید گفت این کار با استفاده از دستگاه برش لیزر انجام می شود به این صورت که بعد از اتمام طراحی اقدام به خروجی گرفتن طرح توسط نرم افزار کورل می شود و بعد از آن در برنامه مختص به دستگاه لیزر اقدام به ورود فایل مورد نظر می شود و در نهایت مبادرت به برش پلکسی مطابق با طرح می گردد.

برش لبه تابلو لایت باکس نئون پلاستیک

برش لبه تابلو لایت باکس نئون پلاستیک
برای اینکه تابلو به شکل یه جعبه یا باکس تبدیل شود می بایست اقدام به نصب لبه پلکسی، دور تا دور پلکسی اصلی شود که مسلما باید قبل از این کار مبادرت به برش لبه های پلکسی توسط دستگاه لیزر شود که دقیقا باید مراحل برش صفحه اصلی کار را طی نمود.

برش حروف لایت باکس نئون پلاستیک

برش حروف لایت باکس نئون پلاستیک
گفتیم که یکی از روش های تبلیغ روی لایت باکس نئون پلاستیک، برش و نصب حروف روی آن است که این کار هم باید توسط دستگاه لیزر انجام شود؛ در مورد نصب حروف ها روی لایت باکس هم باید گفت که بهترین و اصولی ترین روش نصب، استفاده از کلروفرم است.

برش زیر سازی تابلو لایت باکس نئون پلاستیک

برش زیر سازی تابلو لایت باکس نئون پلاستیک
پی وی سی یکی از متریال هایی است که در صنعت تابلو سازی از کاربرد بسیار بالایی برخوردار است؛ به عنوان مثال در ساخت و تولید تابلو های حروف برجسته مانند نئون پلاستیک، تابلو چلنیوم و... از پی وی سی به عنوان زیر کار و نصب اس ام دی روی آن به جهت نور پردازی استفاده می شود.

نکته ای که در این مورد مربوط می شود به کاربرد پی وی سی در تابلو لایت باکس نئون پلاستیک نیز دقیقا مشابه استفاده از پی وی سی در حروف های برجسته است؛ به این صورت که در نور پردازی تابلو لایت باکس نئون پلاستیک هم از زیر سازی پی وی سی به جهت نور پردازی استفاده می شود که می توان برش آن را با استفاده از دستگاه سی ان سی و یا برش دستی با دستگاه عمود بر انجام داد.

روشنایی تابلو لایت باکس نئون پلاستیک

روشنایی تابلو لایت باکس نئون پلاستیک
همانطور که گفتیم روشنایی تابلو لایت باکس نئون پلاستیک بر روی پی وی سی انجام می گیرد به این صورت که بعد از برش پی وی سی اقدام به نصب لامپ های اس ام دی روی آن می شود که اس ام دی های مورد استفاده هم معمولا از نوع خطی یا بلوکی می باشند.

مونتاژ تابلو لایت باکس نئون پلاستیک

مونتاژ تابلو لایت باکس نئون پلاستیک
مونتاژ نهایی تابلو لایت باکس نئون پلاستیک به این صورت است که متن های برش خورده با استفاده از کلروفرم روی لایت باکس نصب می شود؛ بعد از آن لبه های برش داده شده دور پلکسی اصلی نصب می شوند و در مرحله بعد اقدام به قرار دادن لایت باکس روی زیر سازی پی وی سی می گردد و با توجه به اینکه روی پی وی سی لامپ های اس ام دی قرار داده شده است می توان با اتصال اس ام دی ها به برق مبادرت به روشنایی لایت باکس نمود.

در نهایت لازم به ذکر است که ولتاژ مورد نیاز اس ام دی ها معمولا 12 ولت است که با استفاده از منبع تغذیه 12 ولت می توان برق 220 ولت شهری را به 12 ولت تبدیل کرد.